2017-03-28, 17:55
Medlem
Sonnenwendes avatar
[quote=Hopes.N.Dreams|60280595]Det är redan konstaterat att Assad och IS använt kloringas. Mer blask behövs inte från din sida.

Du glömde belägga ditt andra påståenden: Eller ska jag tolka det som att du snackade skit?[/

https://mobile.almasdarnews.com/article/discover-life-inside-aleppo-hospital-rebels-turned-jihadist-hq-video/
Citera
2017-03-28, 18:04
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Det är redan konstaterat att Assad och IS använt kloringas. Mer blask behövs inte från din sida.

Du glömde belägga ditt andra påståenden: Eller ska jag tolka det som att du snackade skit?[/

https://mobile.almasdarnews.com/article/discover-life-inside-aleppo-hospital-rebels-turned-jihadist-hq-video/
Lär dig citera och svara på frågor.

Du skrev
Citat:
använder du sjukhus och skolor som avfyrningsplatser blir de legitima mål jihadisterna bär ansvaret.
Jag ber dig för andra gången att belägga detta med stöd. Du kommer inte undan.
Citera
2017-03-28, 18:07
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Lär dig citera och svara på frågor.

Du skrev Jag ber dig för andra gången att belägga detta med stöd. Du kommer inte undan.
Titta på filmen, läs reportaget, det kryllar av liknade reportage från Aleppo.
Citera
2017-03-28, 18:11
Medlem
DaEzzs avatar
Sammanfogad tråd/Mod.
Citera
2017-03-28, 20:16
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Titta på filmen, läs reportaget, det kryllar av liknade reportage från Aleppo.
Jag ifrågasätter inte att rebeller använt skyddade objekt som till militära syften, utan ditt påstående om att rebellerna bär ansvaret när civila dör. Du undviker ju frågan.
Citera
2017-03-28, 20:32
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Demonstrationerna började i början av år 2011, och IS kom in i Syrien år 2013.

Vad är det för fel på folk?

Islamic front, Al-Sham och Al Nusra är brutala wahhabitiska terror organisationer som var verksamma i Syrien långt innan Daesh. Det de 3 förstnämnda har gemensamt är att man gömde dessa shariatörstiga organisationer under ett paraply kallat FSA. Media misstolkade medvetet FSA för en sekulär sammansatt arme, när det i själva verket alltid har varit en lös paraplyorganisation för terrorsekter.
Det fanns väl en och annan sekulär grupp i början, men de är idag antingen slaktade eller så har det gått över till Assad.
Citera
2017-03-28, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajsa49
Diktatorer som ledare innebär ett förtryck av mänskliga rättigheter. Assad är inte vald av folket. Och när folket demonstrerar fredligt mot en diktator så äger de den rättigheten. Jag kan inte uttala mig om vad som är rätt lösning, men Syrien under en demokratisk ledare, hade utvecklats på ett annat humant sätt.
Vi i väst vill att FN ingriper i denna slakt av civila som offras i jakten på terrorister, men FN är handlingsförlamat och styrs av Rysslands och USAs veton o internationella intressen.
Syrien är ett offer land och Assad en marionett som klamrar sig fast vid makten.

Det finns ingen förlåtelse för någon som tolererar folkmord. Ansvaret för den egna regimens vidriga handlingar vilar på Assad och hans kumpaner.
Han är landets ledare. Han skall skydda sitt folk, inte slakta
dom.

Isis, al-Nusra mfl.s krigsbrott fördömer vi alla, hoppas jag. Men att ett lands ledare dräper sitt sitt eget folk och systematiskt torterar och avrättar sitt folk- kan någon acceptera detta?

Vi får aldrig blunda för dessa grymheter. Att våga se och våga kritisera detta mördande är det enda sättet att få slut på eländet.

Filmen skapat stor förståelse för alla miljoner syrier under flykt från detta massmord.
Det tragiska är att många av de bemöts illa även i vårt fina lilla land. Att vi sen har dålig koll på att Assads anhängare o Isis anhängare gömmer sig bland flyktingar är väl för fasiken inte de andra flyktingarnas fel.

Tänk om detta hände i Sverige och vi tvingas fly från vår regerings och Putins bombplan ? För att vi kritiserar vår regering . Hur skulle vi vilja bli bemötta av andra?
Tänk om våra vittnesmål kallades för propaganda ? Och vi blir betraktade som kriminella för att vi vill rädda våra och våra barns liv ?

Jag skulle säga att skillnaden i din och min världsbild är synen på islam. Du skriver att Syrien under
en demokratisk ledare skulle ha en annan utveckling, demokrati och islam går inte ihop, särskilt när man i Syrien har olika varianter av islam där alla tycker att det finns en rätt tolkning alla andra är fiender. (Sufismen undantagen) Jag har bott i ett islamskt land och kommer med min dom om islam utifrån egna erfarenheter. Jag tror att det inte finns något land med mer än 18% muslimer som är demokrati.

Om Sverige skulle anfallas av Ryssland skulle svenskarna inte komma till andra länder och kräva speciell mat. Om det var ombytta roller skulle vi inte i Mellanöstern komma och kräva griskött och jämställdhet mellan könen samma rättigheter för hbtq få bygga kyrkor och bada i bikini samtidig som vi blir försörjda.

Mellanöstern är en krutdunk och har varit det under lång tid och så länge islam lever och frodas där så kommer det fortsätta vara så.

Sen är det klart att det som sker är förskräcklig och aldrig kan accepteras, men det kommer fortsätta så länge islam är stark.

Läs gärna några islamska hemsidor många av dom får statsstöd.

http://www.hizb-ut-tahrir.se/index.php/kategori-aktuella-amnen/94-islam-i-sverige-eller-svensk-islam (haram är förbjudet)

"En integrering av Islam och muslimer i vilket icke-islamiskt samhälle är haram och går stick i stäv med Islams budskap p g a att integration innebär att ge avkall på vissa delar av Islam för att den och muslimerna ska bli delar i helheten; nämligen det svenska samhället och Sverige"

"Allah har nedsänt Islam för att kompromisslöst tillintetgöra alla ”heliga kor”, ex demokrati, kapitalism, pluralism, marknadsekonomi, feminism etc, inte för att leva i symbios eller bilda syntes med dem."

https://www.facebook.com/notes/g%C3%B6ran-gustavsson/p-o-l-i-s-a-n-m-%C3%A4-l-a-n/10150625670278812/
Citera
2017-03-28, 20:37
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
Islamic front, Al-Sham och Al Nusra är brutala wahhabitiska terror organisationer som var verksamma i Syrien långt innan Daesh. Det de 3 förstnämnda har gemensamt är att man gömde dessa shariatörstiga organisationer under ett paraply kallat FSA. Media misstolkade medvetet FSA för en sekulär sammansatt arme, när det i själva verket alltid har varit en lös paraplyorganisation för terrorsekter.
Det fanns väl en och annan sekulär grupp i början, men de är idag antingen slaktade eller så har det gått över till Assad.
Varför har Ryssland bjudit in Ahrar al Sham till Astanaförhandlingarna? De betraktar ju dom som moderata.

http://www.al-monitor.com/pulse/originals/2017/01/moscow-recognition-syria-opposition-russia-talks-astana.html

Vill även tillägga att Islamic Front är med på den listan som Ryssland förhandlade med.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-03-28 kl. 20:42.
Citera
2017-03-28, 20:56
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Varför har Ryssland bjudit in Ahrar al Sham till Astanaförhandlingarna? De betraktar ju dom som moderata.

http://www.al-monitor.com/pulse/originals/2017/01/moscow-recognition-syria-opposition-russia-talks-astana.html

Vill även tillägga att Islamic Front är med på den listan som Ryssland förhandlade med.

Har faktiskt ingen aning, båda dom grupperna är olika falanger av muslimska brödraskapet och vill se ett shariastyrt Syrien.
Man vet aldrig vad Putin planerar, han räknar väl med att terroristerna gör bort sig framför världen så han kan få stöd att ytligare bomba skiten ur dom.
Citera
2017-03-28, 21:03
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Har faktiskt ingen aning, båda dom grupperna är olika falanger av muslimska brödraskapet och vill se ett shariastyrt Syrien.
Man vet aldrig vad Putin planerar, han räknar väl med att terroristerna gör bort sig framför världen så han kan få stöd att ytligare bomba skiten ur dom.
Räkna med att göra bort sig? Är det allt du kan komma på?

Han stödjer ju även talibanerna i Afghanistan då han anser dem vara en viktig politisk grupp för att uppnå stabilitet.

http://www.reuters.com/article/us-afghanistan-russia-idUSKBN13W2XJ
Citera
2017-03-28, 21:39
Medlem
Citat:
Ser du inte hyckleriet i att du vill att andra ska kritisera angrepp och aggression men samtidigt som du inte själv gör det i relation till Assadregimen och Ryssland?

Du har fortfarande inte framfört belägg för att USA ska har startat kriget. Är det så du i allmänhet för resonemang; påstå saker utan belägg?

Olja är anledningen eller rättare sagt transporten av. Hört talas om Qatar–Turkey pipeline?
Citera
2017-03-28, 21:47
Avslutad
Citat:

Hur mycket mer kan dom göra bort sig för omvärlden?
Putin har nog inte några större planer längre i Syrien men jag hoppas han kan överraska oss som han brukar göra.

Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Olja är anledningen eller rättare sagt transporten av. Hört talas om Qatar–Turkey pipeline?

En till idiot som köper den teorin? Ser det ut som att man försöker skapa något för att lägga pipeline?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in