Citat:
Ursprungligen postat av
rusellpeters
Jag skulle säga att skillnaden i din och min världsbild är synen på islam. Du skriver att Syrien under
en demokratisk ledare skulle ha en annan utveckling, demokrati och islam går inte ihop, särskilt när man i Syrien har olika varianter av islam där alla tycker att det finns
en rätt tolkning alla andra är fiender. (Sufismen undantagen) Jag har bott i ett islamskt land och kommer med min dom om islam utifrån egna erfarenheter. Jag tror att det inte finns något land med mer än 18% muslimer som är demokrati.
Om Sverige skulle anfallas av Ryssland skulle svenskarna inte komma till andra länder och kräva speciell mat. Om det var ombytta roller skulle vi inte i Mellanöstern komma och kräva griskött och jämställdhet mellan könen samma rättigheter för hbtq få bygga kyrkor och bada i bikini samtidig som vi blir försörjda.
Mellanöstern är en krutdunk och har varit det under lång tid och så länge islam lever och frodas där så kommer det fortsätta vara så.
Sen är det klart att det som sker är förskräcklig och aldrig kan accepteras, men det kommer fortsätta så länge islam är stark.
Läs gärna några islamska hemsidor många av dom får statsstöd.
http://www.hizb-ut-tahrir.se/index.php/kategori-aktuella-amnen/94-islam-i-sverige-eller-svensk-islam (haram är förbjudet)
"En integrering av Islam och muslimer i vilket icke-islamiskt samhälle är haram och går stick i stäv med Islams budskap p g a att integration innebär att ge avkall på vissa delar av Islam för att den och muslimerna ska bli delar i helheten; nämligen det svenska samhället och Sverige"
"Allah har nedsänt Islam för att kompromisslöst tillintetgöra alla ”heliga kor”, ex demokrati, kapitalism, pluralism, marknadsekonomi, feminism etc, inte för att leva i symbios eller bilda syntes med dem."
https://www.facebook.com/notes/g%C3%B6ran-gustavsson/p-o-l-i-s-a-n-m-%C3%A4-l-a-n/10150625670278812/
Du menar på allvar att om islam inte fanns så skulle Syrien krisen inte behöva finnas ?
Du menar på allvar att det inte spelar roll om det är en diktatur / diktator som styr ett land ?
Hitler var en vit diktator, kristen och judehatare...allt ont var judarnas fel och därför skulle de utrotas..och hans propagandamaskin lyckads lura både sitt eget folk och andra om massmördandet.
Han dräpte alla kritiker inte bara judar...utan även sina egna soldater om de protesterade, kommunister, romer, utvecklingsstörda..
Och precis som Assad planerade han sitt mördande av civila.
Nu är vi alla så vilseledda av Assads propaganda att vi tror och tycker att det är riktigt att bomba hela bostadsområden, sjukhus, skolor för att Assad påstår att det finns terrorister bland civila. Att mörda
100 000 tals oskyldiga i områden där det inte ens finns terrorister.
Vad tror du regimen sysslar med i det ökända fängelset där över 13000 har torterats o avrättas utan rättegång. Vad berättigar detta, tycker du ? Eller är det också Fake news o propaganda för att Assad säger så ???
Och desto fler Isis dåd ( vilka han t o m själv köper olja av)i väst så får han o Putin mångas stöd för sitt massmord av civila i Syrien...
Vet du vad skillnaden är på en diktatur och en demokrati?
Det handlar inte om religion.
I en demokrati finns fria val, yttrandefrihet, demonstrationsfrihet och i en demokrati slaktas inte kritikerna..i en demokrati har vi religionsfrihet.och därför får islam anhängare utöva sin religion i Sverige
Och äta den mat de anser vara ren.
Jag vägrar äta griskött och jag lovar jag är helsvensk i generationer bakåt !!.
Assad är en diktator som tog över makten efter sin hårdföre far och diktator, som fick makten via en kupp,
inte genom fria val.
Syrierna straffades för att de demonstrerade mot en diktator som demonstrerade mot Assads terror!
Assad kallar sitt folk för råttor, parasiter, terrorister...i flera intervjuer påstår han att det är legitimt att bomba sönder landet i jakten på terrorister. Rätt att döda 1000 tals barn för att förhoppningsvis döda någon terrorist..och terroristen i hans ögon kan vara vem som helst som ogillar Assads politik.
Mig skulle han onekligen mörda, hela min familj och hela min släkt..och i jakten på mig halva svenska folket bara För att jag kritiserar honom. Om han kunde.
Samma med Hitler o likasinnade diktatorer oavsett religion!
som folket protesterar mot