Citat:
Korrekt rättat: civilbefolkningen skonas inte i jakten på IS.
Återigen är detta exempel på hur civilbefolkningen får lida. Civila mål bombas i jakten på IS.
Tråden handlade om fejk news...och att Agenda visar en film som skulle vara propaganda och ensidigt vinklad.
Att bomba civila , skolor, sjukhus och bostadsområden i Syrien (eller Irak ) i kampen mot Is är ett regelrätt krigsbrott.
Och när detta visas offentligt och rapporteras så kallar vissa detta propaganda.
Min koppling till Hitler var att hans propagandamaskin lyckades lura en hel värld medan miljontals judar förintades. I Syrien är det likadant. Assad kallar fakta (som bevisar hans krigsbrott) för propaganda.
Återigen är detta exempel på hur civilbefolkningen får lida. Civila mål bombas i jakten på IS.
Tråden handlade om fejk news...och att Agenda visar en film som skulle vara propaganda och ensidigt vinklad.
Att bomba civila , skolor, sjukhus och bostadsområden i Syrien (eller Irak ) i kampen mot Is är ett regelrätt krigsbrott.
Och när detta visas offentligt och rapporteras så kallar vissa detta propaganda.
Min koppling till Hitler var att hans propagandamaskin lyckades lura en hel värld medan miljontals judar förintades. I Syrien är det likadant. Assad kallar fakta (som bevisar hans krigsbrott) för propaganda.
IS folkmord på yaziderna anser FN vara värre än folkmordet i Rwanda. IS gömmer sig och krigar från sjukhus, skolor och bostadsområden. Man använder sig av mänskliga sköldar.
https://www.svd.se/fn-ofattbar-brutalitet-och-folkmord-pa-yazidier
Det jag anser vara propaganda var att i aktuellt som sändes precis innan Agenda och filmen om Syrien så var det ett långt inslag om att invandrarna tar nästan alla nya jobb, och att så många invandrare går till jobbet varje dag. Jag tyckte att valet av sändningstid och datum var anpassad så att man kan bana väg för massinvandring. Sanningen är ju att andelen invandrare som går till jobbet inte ökat, det är fortfarande lika stor andel som ska försörjas. Normalt räknar man ju sådant i %.
Sen är det ett etniskt och religiöst krig alawiter och wahabister kommer fortsätta hata varandra även om dom byter land. Så att släppa in massor med flyktingar från krigshärden till Europa tror jag bara kommer ställa till problem och kanske dra in Europa i kriget. Det stora problemet är islam och de som verkligen tror på det.
Ju större andel muslimer det finns i ett land dess värre är landet. Om du tycker det är rasistiskt kom gärna med ett exempel på ett bra fredligt och demokratiskt land med stor andel muslimer.
Assad är en vidrig ledare, vem ska man sätta in som kan skapa fred mellan shia,alawiter, sunni, kopter,judar,armenier,talare araber det enda gemensamma alla är en traumatisk bakgrund,
Att utomstående väst eller Ryssland tar makten tror du det är lösningen?