2016-12-18, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Reuters tar idag upp rebellernas fullständigt osannolika förklaring till att bussarna brändes. Ett påstående som helt saknar bäring:

http://mobile.reuters.com/article/idUSKBN1451JG

Reuter skildrar iofs hur Assad-regimen ser på händelsen, men kan inte låta bli att sätta citationstecken kring "armed terrorists" - ungefär som det inte skulle handla om terrorister ( trots att det i det här fallet är en rebellgrupp knuten till al-Qaida som pekas ut ):

Det är inte en direkt falsk rapportering - men den är som vanligt tendentiös, precis på gränsen till att vara direkt oärlig.

Ja du ser. Börjar folk ta "nyheter" från Reuters och AFP som sanning så är man väldigt fel ute. Det är bara att studera Reuters företagshistoria för att förstå och jag behöver väl inte skriva ut vad jag menar.

Nu såg jag på utländska "nyheter" att de nya bussarna som ska transportera ut folk är vita. Men det sades ingenting om vad som hänt med de gröna bussarna...

Klart som fan att utländskt centralkommando har skött taktiken i Aleppo. Bra spelat men...no dice
Citera
2016-12-18, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Så länge du inte kan backa upp det med seriösa källor så hävdar jag vidare att det är bullshit

Ok. Swan65 säger att det är bullshit utan någon som helst källa. Totalt meningslöst inlägg med andra ord, anade att det låg till på det viset.

Har för egen del inte hävdat mer än att USA har rådgivare i området samt att israelisk press skrivit om det påstådda bombangreppet, vilket knappast kan ifrågasättas då källorna är länkade.
Citera
2016-12-18, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Wow alltså, all cred till dig som än idag gång på gång sätter zionisten på plats. Otroligt hur du orkar!
Vill man slippa honom är det bara att påminna honom om att han citerar Anders indberg i Aftonbladet! Noterar att han slutat kommentera mig efter det.

Hursomhelst, lite komiskt att se hur han snärjer in sig själv i motsägelser för att det ska passa hans världsbild för tillfället. Problemet är att "Internet never forgets"! Ena stunden försvarar han Israels utomrättsliga avrättningar för att i andra stunden lritisera Syriska armén för detsamma.
Citera
2016-12-18, 17:58
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Wow alltså, all cred till dig som än idag gång på gång sätter zionisten på plats. Otroligt hur du orkar!
Hej på dig, kul att du är tillbaka! Och tack skall du ha, fast andra förtjänar bättre sånt beröm, Scrollock t ex. Zionisterna kör samma visa hela tiden och hänger inte med i det som händer på riktigt, det är lite svårt att vara tålmodig med det, tycker jag.

Jag hoppas att befrielsen av Aleppo och avslöjandena i kölvattnet leder till terroristerna och deras uppbackare tappar sugen, så kriget snart tar slut.
Citera
2016-12-18, 18:04
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Enligt aftonhoran, styrda av Saudi, Qatar och Israel, har SAA sprängt ett sjukhus varannan dag bara i Aleppo i drygt fyra år..

folk som säger till dig "moderata" "rebeller" är antigen jihadister själva, redo att spränga sig själv när som helst vart som helst, eller vidriga zionister.

VIVA BASHAR!

Jag är otroligt tacksam för att president Assad, hans tappra soldater och allierade står emot islamisterna. Hoppas de dödar så många islamister de hinner innan kriget är över.

http://www.friatider.se/assad-kan-planera-forintelse-av-islamister
Citera
2016-12-18, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TallyStick
Ja du ser. Börjar folk ta "nyheter" från Reuters och AFP som sanning så är man väldigt fel ute. Det är bara att studera Reuters företagshistoria för att förstå och jag behöver väl inte skriva ut vad jag menar.

Nu såg jag på utländska "nyheter" att de nya bussarna som ska transportera ut folk är vita. Men det sades ingenting om vad som hänt med de gröna bussarna...

Klart som fan att utländskt centralkommando har skött taktiken i Aleppo. Bra spelat men...no dice

Jenan Moussa, en av de mer respekterade journalisterna som bevakar konflikten, tar också upp Reuters fantasifulla rapportering:

Citat:
Jenan MoussaVerifierat konto
‏@jenanmoussa
Go figure. Reuters tells us pro-government forces burned evacuation buses although area is controlled by opposition http://mobile.reuters.com/article/idUSKBN1451JG

Hon beskriver även hur CNN fört fram den tämligen radikala Bilal Abdul Kareem som oberoende journalist:

Citat:
Jenan Moussa ‏@jenanmoussa 15 dec.
I have enormous respect for @HalaGorani but I don't agree with introducing Bilal Abdul Kareem as an independent journalist. Its wrong.
---
Jenan Moussa ‏@jenanmoussa 15 dec.
If Bilal Abdul Kareem is an independent journalist as CNN says, then I am Queen Victoria.

GP hade nyligen en artikel där man refererade till vad Bilal Abdul Kareem sagt till CNN.
https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/k%C3%A4ra-v%C3%A4rlden-varf%C3%B6r-%C3%A4r-du-s%C3%A5-tyst-1.4045023

Är även hyggligt säker på att SVT nyligen släppt fram en video från Aleppo med en gnällande Bilal Abdul Kareem, det var samtidigt som man sände inslag med halvgråtande aktivister som menade att de satt och väntade på att bli avrättade efter det att Assads styrkor befriat Aleppo. Helt oseriöst, svensk media sväljer nästan vad som helst som förs fram i CNN, NYT eller Washington Post.
Citera
2016-12-18, 18:20
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Det finns rapporter och dokumentation som styrker tesen om att Assadregimen och Ryssland har medvetet attackerat sjukhus, civila byggnader, hjälpkonvojer och civila. Antingen suger det ryska försvaret trots alla effekter med videoklipp, eller så har de begått krigsbrott alternativt brott mot mänskligheten. Många hävdar att man inte tjänar på att medvetet attackera civila för att man får internationella fördömanden. Faktum är att attackera civila är ett effektivt sätt att göra områdena kontrollerade av oppositionen outhärdliga så att sjukvård, mat och vatten inte finns längre. Psykologiskt krig.

Humanlife har citerat Amnestys rapporter när de anklagade Israel för att medvetet ha attackerat civila. Därför tror jag Humanlife håller med mig om att Assadregimen och Ryssland har medvetet dödat civila, annars är hen en selektiv hycklare med noll trovärdighet.

Hej

Ja Sjukhus har säkert attackerats som en del av olaglig krigföring för att förstöra moralen hos rebellerna, jag vill inte säga att Assad är någon ängel. Jag tror han har gjort vad han behövt för att vinna. Han förnekar det själv och säger att det är brott mot krigsrätten men det kan absolut vara så att han gjort det med flit.

Men varför går världen berserk nu? Nu när han vunnit, inte längre behöver göra sådant utan tvärtom kan införa nya sjukhus. Världen går berserk över att Assad vann, inte över situationen för civilbefolkningen. Isf hade de brytt sig under de senaste fem åren. Civilbefolkningen kan ju nu äntligen pusta ut.
Citera
2016-12-18, 18:46
Medlem
Citat:
Jenan Moussa, en av de mer respekterade journalisterna som bevakar konflikten, tar också upp Reuters fantasifulla rapportering:

Hon beskriver även hur CNN fört fram den tämligen radikala Bilal Abdul Kareem som oberoende journalist:

GP hade nyligen en artikel där man refererade till vad Bilal Abdul Kareem sagt till CNN.
https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/k%C3%A4ra-v%C3%A4rlden-varf%C3%B6r-%C3%A4r-du-s%C3%A5-tyst-1.4045023

Är även hyggligt säker på att SVT nyligen släppt fram en video från Aleppo med en gnällande Bilal Abdul Kareem, det var samtidigt som man sände inslag med halvgråtande aktivister som menade att de satt och väntade på att bli avrättade efter det att Assads styrkor befriat Aleppo. Helt oseriöst, svensk media sväljer nästan vad som helst som förs fram i CNN, NYT eller Washington Post.

Det är som ett spindelnät av spelare och lögner. Det är helt omöjligt för en vanlig person att följa all MSM i väst för att se ifall samma ansikten dyker upp i olika länders nyhetsinslag. Det man får göra är att ha ett så bra minne som möjligt och koppla ihop bitarna. Då hjälper trådar som dessa.
Citera
2016-12-18, 19:24
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Jenan är ju för fan hopplöst oseriöst emellanåt, så hon twittrar om saker som står i vilken artikel som helst och det behöver inte stämma. Ger ingenting för Jenan och hennes twittrande.

Jag vet inte riktigt vad det är vi missar här? AQ? Alla vet det men det ger inte Assad/putin makten att slakta civila det är just detta som är orsaken till att dom flesta "normala" lyfter på ögonbrynen.

Dessutom kan hon inte läsa vad Reuters egentligen skriver. Bättre hon förhåller sig till något annat än att klaga på sånt som inte finns. Hon har ju inte ens ett journalistuppdrag.
Senast redigerad av Moosky 2016-12-18 kl. 19:26.
Citera
2016-12-18, 19:30
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Tror du Le Figaro tillhör Irans regim???

Ta fram pollen i Le Figaro först så kan vi diskutera detta med regimstyrd media i Iran.
Citera
2016-12-18, 19:34
Medlem
Om SAA intar Idlib, betyder det då att det är uteslutet med fler "evakueringslösningar" som vi nu såg i Aleppo? Det finns ju rimligtvis ingenstans att evakuera "rebellerna" till i så fall, vilket betyder att det lär bli strid till sista blodsdroppen, ungefär på samma sätt som skedde i Falluja med ISIS.

Om Idlib faller så torde "rebellernas" ryggrad knäckas och då lär det "organiserade inbördeskriget" i Syrien vara över i all väsentlighet. Kvarstår då att rensa upp bland motståndsfickor (det finns många) och sedan att ta sig an ISIS.
Citera
2016-12-18, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ta fram pollen i Le Figaro först så kan vi diskutera detta med regimstyrd media i Iran.
Ok, låt höra:

http://www.lefigaro.fr/actualites/2016/12/13/01001-20161213QCMWWW00108-souhaitez-vous-que-bachar-el-assad-reste-a-la-tete-de-la-syrie.php
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in