Citat:
Du har aldrig erkänt att Assad har begått krigsbrott eller brott mot mänskligheten, varför gör du inte det? Du anser ju Amnesty vara en tillförlitlig organisation, så varför läser du inte det de skriver? Jag trodde att du förstod ordet "tämligen" och därmed skillnaden mellan oskyldig och tämligen oskyldig.
Jämfört med ledarna för USA och Israel är Assad verkligen tämligen oskyldig.
Nej, jag försvarar inte Assad till varje pris, det är du som är besatt av Assad. Jag hävdar Syriens rätt att försvara sig mot utländska angripare och förbli ett självständigt land. Det är det kriget handlar om, vilket du döljer genom att bara fokusera på Assad.
Kriget i Syrien är en betydligt större fråga än personen Assad, min förhoppning är att Syrien segrar, att IS, Nusra och de andra terroristerna drivs ut och att folket som flytt kan återvända till sitt land. Det är den frågan som är viktig!
Att säga att alla krigförande bör åtalas för folkrättsbrott är ju tämligen meningslöst. Eller menar du att en rättsprocess skulle få slut på kriget?
Sluta snacka nonsens, sluta ljuga! Alla här vet att du håller på terroristerna, du har ju rentav sagt "Först Assad, sedan terroristerna". Vilket ju är strategin för USA, Israel, Turkiet och Saudi, terroristerna är deras verktyg, de är kanonmat.
Jämfört med ledarna för USA och Israel är Assad verkligen tämligen oskyldig.
Nej, jag försvarar inte Assad till varje pris, det är du som är besatt av Assad. Jag hävdar Syriens rätt att försvara sig mot utländska angripare och förbli ett självständigt land. Det är det kriget handlar om, vilket du döljer genom att bara fokusera på Assad.
Kriget i Syrien är en betydligt större fråga än personen Assad, min förhoppning är att Syrien segrar, att IS, Nusra och de andra terroristerna drivs ut och att folket som flytt kan återvända till sitt land. Det är den frågan som är viktig!
Att säga att alla krigförande bör åtalas för folkrättsbrott är ju tämligen meningslöst. Eller menar du att en rättsprocess skulle få slut på kriget?
Sluta snacka nonsens, sluta ljuga! Alla här vet att du håller på terroristerna, du har ju rentav sagt "Först Assad, sedan terroristerna". Vilket ju är strategin för USA, Israel, Turkiet och Saudi, terroristerna är deras verktyg, de är kanonmat.
På vilket sätt är Assad "tämligen oskyldig" när han står anklagad för grova brott mot mänskligheten av alla människorättsorganisationer samt FN?
När vi dömer mördare, gör vi det för att vi allvarligt talat tror att vi kommer få slut på mord? Korkat resonemang.
Du kan skriva hur mycket som helst om mig och mina påstådda åsikter om "terrorister", men jag har länge påstått att både oppositionen och Assadregimen bör åtalas, något du inte vill.