2016-12-13, 00:13
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Du verkar inte heller må så speciellt bra? Vad är du förbannad över? Sätt dig i mitt knä och lätta på dina känslor. Vad har SVT/TV4 "vinklat" om nu?

Det du läste din djävla pajas.

Jag är i affekt därför att jag har följt denna konflikt och vet vad som fanns före.

Alleppo var en mångkulturell stad, allt fanns där sida vid sida.

I min värld så utnyttjar man inte barnens trauman, den här konflikten blev plötsligt väldigt ömmande om barnen när Assad till synes har överhanden.

Det är en våldsam fiende och ribban har höjts därefter, fienden nyttjar det civila samhället som en sköld.

Det finns två sätt att vara human på, att tassa fram och bena sig igenom skrymsle efter skrymsle eller gå all in och avgöra kort o resolut.

Med tanke på vilka svin som IS o rebellerna är så lider barnen i vilket fall och som sagt sex år av otrolig grymhet som kom in till Syrien.
Citera
2016-12-13, 01:38
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Japp, där åkte du dit din jävel.

Hållkäften ditt jävla avskum. Faktum kvarstår att USA tillsammans med väst har skapat dessa för att få instabilitet runtom i MÖ. Är du så gravt inskränkt i din propaganda från Aftonbladet. ISIS och rebellerna är samma skit och skall utrotas så vi slipper skiten en gång för alla.
Citera
2016-12-13, 01:55
Medlem
beregistains avatar
Pestfritt i Aleppo förhoppningsvis når man även upp till den turkiska gränsen för att trycka ut råttorna för gott
Citera
2016-12-13, 02:54
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Efter att ha sett på nyheterna SVT/TV4 så är jag smått förbannad faktiskt.
Man undrar ju vad fan det är för land som man lever i, vinklingarna i media blir bara större o grövre med åren.
Syrien står angripen av den värsta erövraren som världen skådat allt sedan Mongolernas härjningar. En fiende som använder ultravåld som ett verktyg till seger, grillar folk på piskställningar, de förstör allt i sin väg, hjärtvättar barn att bli till deras vapen och så säger de på nyheterna att barnen har psykiska trauman av Assad/SAA!

Sex års krig utan några som helst regler hos den sk rebellsidan och ISI, tacka fan att det finns trauman men det är först nu som gråt kortet dras fram, de små barnen, barnen är rädda!

Jag mår fan i mig illa, det märkligt att media själv inte skäms över att de utnyttjar barn i sitt syfte att stötta "rebellgrupperna" i Aleppo som nu sitter riktigt illa till därför att Syriens offensiv fungerar.

Tro fan att även vuxna män på regeringssidan gråter, men de vet att om de inte gör nu så stannar de parasiterande plågoandarna kvar och suger saften ur alla, dagar, månader, år.

Det är vad pk vill, media lovar att det är inte slut ännu!

Hur var det med barnen?

Precis. Terroristerna får hjälp och bidrag i EU och visar sin tacksamhet med bomb attendat och gruppvåldtäkter.
Citera
2016-12-13, 02:58
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beregistain
Pestfritt i Aleppo förhoppningsvis når man även upp till den turkiska gränsen för att trycka ut råttorna för gott

Problemet är att det inte finns några gränser. Turkiet är ISIS. EU länderna ger bidrag och asyl till terroristerna som sen bombar Paris och London. USA & co förser terroristerna med vapen och pengar. Hela västvärlden stödjer ISIS.
Citera
2016-12-13, 05:08
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det som hände var att det var kraftig dimma under ett dygn. IS utnyttjade detta för att förflytta sig utan att vare sig USA eller ryssarna märkte det.
Just det jag menade när jag skrev:
Citat:
Så när vädret gynnade en framryckning så bör det ha gått ganska enkelt.
Kändes överflödigt att skriva mer än så då jag räknar att mina medskribenter klarar av att läsa vad jag skrivit utan att jag ska behöva göra en punktlista

Överflödigt ordbajsande är en stöld från Gramaticus
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Jag sa det från början. USA gav manpads till ISIS. Annars skulle ryska helicopters stoppa skiten. Det var inte "dåligt väder" som stoppade ryska choppers som somliga här påstår.
Detta är den officiella förklaringen ifrån ryska generalstaben. Men du kanske menar att de är partiska?
Senast redigerad av Hegernataren 2016-12-13 kl. 05:17.
Citera
2016-12-13, 05:43
Medlem
Hur har det gått med den kurdiska delen i Aleppo? Den var ju ganska stabil för ett år sedan. Har kurderna också flytt Aleppo nu?
Citera
2016-12-13, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Hur har det gått med den kurdiska delen i Aleppo? Den var ju ganska stabil för ett år sedan. Har kurderna också flytt Aleppo nu?

Nej, de är fortfarande kvar
Citera
2016-12-13, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Nej, de är fortfarande kvar

Jaså där ser man. Hur kommer detta att utvecklas framöver? Är det så att dessa parter, kurder och SAA, redan strider på samma sida? Misstänker att Assad gärna via kurderna ger Turkiet en läxa genom att supporta kurderna i sina syften. Kommer vi att få se ett officiellt samarbete mellan kurderna och Assad regimen under 2017?

Kan Assad planera att ge kurderna en liten bit av landet om de ställer upp på att gemensamt göra slut på kriget? Detta vore ett fett finger rakt upp i ansiktet på Erdogan (och övriga rebeller/IS). Tänk er vad det innebär att ha ett fritt kurdistan på andra sidan gränsen för Turkiet

Mao kanske man kan dra slutsatsen att den dagen kriget är slut i Syrien så kommer det att fortsätta på andra sidan gränsen i norr. Det är bara för Turkiet att anpassa sig. Att Turkiet fortsätter att kriga mot kurderna kommer bara innebära att de gräver sin egen grav. Turkiet borde genomföra en diplomatisk överrenskommelse med sina kurder innan Assad gör det med kurderna för den som föröker streta emot kommer att vara nästa förlorare.
Senast redigerad av CounterInsurgency 2016-12-13 kl. 07:19.
Citera
2016-12-13, 08:55
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Mao kanske man kan dra slutsatsen att den dagen kriget är slut i Syrien så kommer det att fortsätta på andra sidan gränsen i norr. Det är bara för Turkiet att anpassa sig. Att Turkiet fortsätter att kriga mot kurderna kommer bara innebära att de gräver sin egen grav. Turkiet borde genomföra en diplomatisk överrenskommelse med sina kurder innan Assad gör det med kurderna för den som föröker streta emot kommer att vara nästa förlorare.

"Kurderna" dvs PKKPYDSDFYPG kommer att bli köttfärs snart. Tvivlar på att Trump kommer att stödja dessa som Obama gjorde.
Citera
2016-12-13, 09:01
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Men bägge dessa var väl närvarande i Palmyra??

Sedan är det ju inte bara SAA, utan som jag skrev så är det ett frågetecken på ett bredare plan, varför ISIS kan ta över hela städer på timmar eller dagar, medan det tar månader att köra ut dem (i de fall att det ens går) trots att de blir bombade sönder och samman och svälts ut, vare sig det är av SAA, FSA, Turkiet, YPG, USA eller Irakiska armén?

Tror faktiskt inte Ryssarna var det, tror eg inte med Hezbollah heller, skulle gissa att dessa är mer specialförband som strider där det behövs.

men kanske nån sitter på andra uppgifter.
Citera
2016-12-13, 09:21
Medlem
Citat:
Jaså där ser man. Hur kommer detta att utvecklas framöver? Är det så att dessa parter, kurder och SAA, redan strider på samma sida? Misstänker att Assad gärna via kurderna ger Turkiet en läxa genom att supporta kurderna i sina syften. Kommer vi att få se ett officiellt samarbete mellan kurderna och Assad regimen under 2017?

Kan Assad planera att ge kurderna en liten bit av landet om de ställer upp på att gemensamt göra slut på kriget? Detta vore ett fett finger rakt upp i ansiktet på Erdogan (och övriga rebeller/IS). Tänk er vad det innebär att ha ett fritt kurdistan på andra sidan gränsen för Turkiet

SAA ich ypg i Aleppo har stridit och hjälpt varandra vid ett flertal tillfällen, de är inte till 100% allierade men båda sidor är pragmatiska och båda inser att ingen vinner på att de strider mot varandra

Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Tror faktiskt inte Ryssarna var det, tror eg inte med Hezbollah heller, skulle gissa att dessa är mer specialförband som strider där det behövs.

men kanske nån sitter på andra uppgifter.

Ryssarna drog tillbaka sina män par dagar innan isis anföll så inga var på plats, hezbollah hade ej heller några soldater på plats. Det var NDF samt en undergrupp till tigerstyrkorna som fanns på plats
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in