Citat:
Ursprungligen postat av
ligalajs
Och de gällde i Georgien 08 också? Och vilka sympatier har Rysslands barnbombande vunnit? :/
Om man skall tro media, så bombar Syrien/Ryssland sjukhus och civila på löpande band. Jag skummade just igenom NewsNow/Syria, där detta upprepas i kör.
Man får ju tänka efter lite och inte bara svälja. Syrien/Ryssland har fullt upp med att bekämpa terrorister, varför skulle de attackera barn, varför skulle de anfalla sjukhus? Folket i Syrien skulle vända sig mot dem direkt, om detta var sant.
Detta är medialögner som upprepas i ett enda syfte: att dölja att det är terrorister som har grepp om östra Aleppo. Det här har vi sett hur många gånger som helst. Så fort Syrien/Ryssland har övertag så skriker media att de bombar sjukhus och civila. Som om de skulle vinna något med det.
Därmed förnekar jag inte att barn och andra civila dödas, men jag tämligen säker på att de undviker detta så långt de kan. Många tidigare anklagelser om anfall mot sjukhus har efter granskning visat sig vara lögner. Men det är klart att det kan hända, det är krig och terroristerna utnyttjar "säkra" platser.
Men du kan vara säker på att det mesta i media är lögner och överdrifter för nu är man på väg att förlora och USA:s trovärdighet närmar sig noll.