Citat:
Haha vilken nonsens. Det är inte vapenförsäljning någon sida i Syrien tjänar på, det är att USA vill få Rysslands influenser i regionen att upphöra. Tror du verkligen Ryssarna tjänar något på att sälja lite AK74'or till syriska armen? Det är ju inte direkt några MIG, Sukhoi eller S400 missiler de säljer.
Alla de filmer som vi dagligdags matas med i media visar ju på en förödelse som starkt påminner om förödelsen i Tyskland efter andra världskriget.
Är det trickfilmade scener med modeller som bara ska få oss att tro att är Ryssland som har gjort fel?
Citat:
För att återgå till kampen mot Nusra. Du skrev:
"USA kan väl inte gå in och bekämpa Jabhat al-Nusra samtidigt som ryssarna är där och flygbombar. "
Jag svarade att USA inte vill bekämpa Nusra. Och det är ju så, Nusra är merparten av det som USA benämner "opposition" eller "rebeller". När media talar om rebeller, så är det i huvudsak terrorgruppen Nusra man syftar på. Så illa är det faktiskt.
När Syrien/Ryssland attackerar Nusra så blir det protester från USA och deras media.
Om USA ville bekämpa Nusra, så skulle det gå alldeles utmärkt att samordna anfallen med Ryssland. Ryssland har hela tiden bett om en bredare uppslutning i kampen mot terroristerna i Syrien.
"USA kan väl inte gå in och bekämpa Jabhat al-Nusra samtidigt som ryssarna är där och flygbombar. "
Jag svarade att USA inte vill bekämpa Nusra. Och det är ju så, Nusra är merparten av det som USA benämner "opposition" eller "rebeller". När media talar om rebeller, så är det i huvudsak terrorgruppen Nusra man syftar på. Så illa är det faktiskt.
När Syrien/Ryssland attackerar Nusra så blir det protester från USA och deras media.
Om USA ville bekämpa Nusra, så skulle det gå alldeles utmärkt att samordna anfallen med Ryssland. Ryssland har hela tiden bett om en bredare uppslutning i kampen mot terroristerna i Syrien.
Det är ett politiskt känsligt spel eftersom Ryssland/Assad angriper rebellerna vilka i sin tur försöker att bekämpa Al-Nusra fronten, fd Al-Qaida. Det är redan myrornas krig därborta, dessutom vill USA ju tona ner sitt ansvar iom Presidentvalet och att hemmaopinionen är rejält trött på krigande.
Ryssland kör väl sen länge sitt egna race och tillåter motvilligt USA till att skydda regimkritikerna.
Du vill få mig att tro på att Ryssland gör någonting gott för Syrien, jag är ny här i tråden men märker av skepticismen inför alla tomma löften om stabilitet.
), men det går säkert att räkna ihop en liknande siffra här, med Soviet–Japanese War (1945) som start.