Citat:
Ursprungligen postat av
Spider-Girl
Kändes ju självklart att han skulle komma hem och avsluta karriären hos oss, som Alexandersson.

Enormt vilken dragningskraft Danmark har fått! Väldigt besviken över att han kallar FCK "hemma", har alltid haft en känsla av att Blåvitt är hans riktiga hem.
Håller med, är väldigt besviken och den respekt och beundran för sådana spelare försvinner för mig när dem gör så här. År 2006 sa han "- Om jag återvänder till Allsvenskan finns det bara en klubb som gäller. Inga pengar i världen kan få mig att välja en annan förening än IFK Göteborg", jag vet han sa allsvenskan men fan att han hellre väljer pengarna i FCK. Blir arg bara jag skriver om det.
Sedan vet man ju inte om IFK ens har presenterat ett kontrakt åt honom, så man kan ju inte skälla innan man vet all fakta men det känns så symptomatiskt i allsvenskan att majoriteten väljer pengarna i Danmark. Svikare är vad dem är när dem väljer bort det som fostrat dem. Det är i Sverige dem fått sin fotbollsutbildning och möjligheter, det är i Sverige som det satsats pengar på att dessa spelare skall kunna få spela och utvecklats. Så kan dem inte ens ge något tillbaka.
Tycker samma sak om all svenska idrottsstjärnor som väljer att hålla sig borta från Sverige pga skatterna. Det var dessa skatter som dem nyttjade som barn, när den fick använda kommunens anläggningar och liknande.