2014-05-22, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Alla har väl rätt till en åsikt! Det är oförsvarligt att kasta föremål mot domare,åskådare eller spelare. Men din kapacitet i hjärnbalken är inte den bästa. Det har du bevisat gång på gång. Casio mannen

Det bästa hade varit att bryta matchen och tilldöma Göteborg segern och 3 poäng. Men iom att Djurgården sitter i SVFF knä så kan man gång på gång kasta in föremål på planen utan riktiga åtgärder.
Tack för dina åsikter jag har förstått vad du har sagt. Men det fattar väl alla att såna människor inte är riktiga supportrar? Dom drar ju bara på matcher för att förstöra och det slutar med att farbror blå kommer och tar dom på bar gärning. Sedan att klubbarna själva får betala notan är ju hårresande.
Citera
2014-05-22, 09:49
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Nåt jag missat eller är det bara ett typiskt "BÖÖÖÖÖÖG"-vrål från en rivaliserande supporter?

---
Jag var lite oseriös med den meningen ja, fast å andra sidan vet man ju aldrig: http://imgur.com/S5E9T8Q
Citera
2014-05-22, 09:50
Medlem
kostymnisses avatar
Ständigt dessa brandlarm i sthlm...

Nåväl, visst var det korkat att slänga in nåt på domaren oavsett vad det var, men mest korkat var ju Ertons uttalande efteråt. Dels att säga "fjolla" i dessa tider av kamp mot dylika uttalanden/gap från läktarplats och sedan att såga en person som attackerats (oavsett skada på det).

Vi fick iaf en pinne mer med oss iår än ifjol och jag gladdes storligen med Allansson som fick visa vad han kunde innan han logiskt nog blev alltför trött och byttes ut. Gött att Vibe är tillbaka med.
Söder krigar på bra men som ensam forward krävs det mål och det får vi inte från honom. Engvall borde få chansen från start på söndag mot Peking om man nu inte väljer att köra Vibe längst fram och fortsätta med Emil på högerkanten. Jag föredrar att ge Engvall chansen längst fram om jag måste välja.
Citera
2014-05-22, 10:31
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ständigt dessa brandlarm i sthlm...

Nåväl, visst var det korkat att slänga in nåt på domaren oavsett vad det var, men mest korkat var ju Ertons uttalande efteråt. Dels att säga "fjolla" i dessa tider av kamp mot dylika uttalanden/gap från läktarplats och sedan att såga en person som attackerats (oavsett skada på det).

Vi fick iaf en pinne mer med oss iår än ifjol och jag gladdes storligen med Allansson som fick visa vad han kunde innan han logiskt nog blev alltför trött och byttes ut. Gött att Vibe är tillbaka med.
Söder krigar på bra men som ensam forward krävs det mål och det får vi inte från honom. Engvall borde få chansen från start på söndag mot Peking om man nu inte väljer att köra Vibe längst fram och fortsätta med Emil på högerkanten. Jag föredrar att ge Engvall chansen längst fram om jag måste välja.

Engvall är ju iaf mer än 3 äpplen hög så då kanske vi kan få nytta av något inlägg...

Gött att Joel fick bevisa vad han kan också. Hoppas det kommer mera.
Citera
2014-05-22, 11:23
Medlem
trattfans avatar
Frågan är ju bara vem Joel skall peta?
Citera
2014-05-22, 14:38
Medlem
svulles avatar
Det kan väl knappast komma som någon nyhet att Erton är Allsvenskans största pajas? Han har alltid varit rapp i käften men varit tämligen medioker på planen.

Han är Allsvenskans Bendtner helt enkelt. Alla bara garvar åt hans storhetsvansinne, men han förstår det inte själv.
Citera
2014-05-22, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Det kan väl knappast komma som någon nyhet att Erton är Allsvenskans största pajas? Han har alltid varit rapp i käften men varit tämligen medioker på planen.

Han är Allsvenskans Bendtner helt enkelt. Alla bara garvar åt hans storhetsvansinne, men han förstår det inte själv.
Tänkte precis på det, han är en sån där person som själv tycker han är bäst i världen och vägrar inse sina misstag. Ger mig fan på att han skyller Mjällby att han lämnade dom.
Citera
2014-05-22, 15:01
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle

Jag som var säker på att det epitetet alltid fanns i aik.. Lex drulle, 2lax9, kennedy osv osv
Citera
2014-05-22, 15:08
Medlem
StatsvetarGunnars avatar
Citat:
Är det Erton som får styra nu eller har du fler Djurgårdare med såna uttalanden?

Ingen vettig människa tycker att domare ska få skit kastat på sig (annat än verbalt då ) och du kan lita på att av alla på Tele 2 igår så är det bara en riktigt liten promille som ställer till det för alla andra. Att stämningen är rå är helt ok men det finns gränser som vissa dårar inte verkar respektera, tyvärr.

Nu skanderade visserligen stora delar av publiken att väktarna, som kom in efter det inkastade föremålet, kunde dra åt helvete. Man kan tycka vad man vill om väktare bland supportrar men det togs inget som helst avstånd emot snubben som kastade utan endast mot domar(na) och väktarna.

Helt knas att publiken inte tog saken i egna händer och kastade ut honom från arenan eller in på plan eller åtminstone tillsammans ropade att han kunde dra åt helvete!
Citera
2014-05-22, 16:45
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Är det Erton som får styra nu eller har du fler Djurgårdare med såna uttalanden?

Ingen vettig människa tycker att domare ska få skit kastat på sig (annat än verbalt då ) och du kan lita på att av alla på Tele 2 igår så är det bara en riktigt liten promille som ställer till det för alla andra. Att stämningen är rå är helt ok men det finns gränser som vissa dårar inte verkar respektera, tyvärr.

Erton, djurgårdfans på svenskafans samt skandering av "ni kan dra åt helvete" till väktarna samt utbuande av domarna är väl om något ett tecken på att det var fler än några promille som tyckte att det var väktarna samt domarna som var problemet och inte den egna klackens pöbelbeteende och det inkastade föremålet.

Att något kastades in skiter jag fullständigt i. Det sker konstant tyvärr. Det är snarare beteendet i efterhand från "fina" djurgården som är så jävla lågt alltså. Att på allvar försöka proklamera att domare och vakter kan dra åt helvete, att de beter sig fjolligt eller dylikt förringar och bagatelliserar ju det faktiska som hände så det blir fruktansvärt patetiskt.
Citera
2014-05-22, 19:45
Medlem
VLAD0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av traske
Simon är den största talangen i svensk fotboll, det är liksom inget snack om det längre. Han är redan en av allsvenskans absolut bästa spelare. Hallberg? Jag skulle inte ens ranka honom som topp-5 bland talangerna längre.

Dagens match var underbar, det sjuka är att man är lite missnöjd över att vi "bara" gjorde 4 mål. Kalmar hade en period i första halvlek där dom öste på med frisparkar, långa inkast och hörnor där bollen studsade slumpartat inne i straffområdet, men dom skapade inte många chanser genom passningsspel.

Även om jag tycker det är osportsligt så är det jävligt gött att Simon tog sitt tredje gula eftersom han ändå missar matchen mot Falkenberg (u-19 landslaget spelar samtidigt).

Det enda som skrämmer mig nu är skadan på El-Kabir med tanke på att monstret också missar nästa match p.g.a det sketna landslagsspelet. Jeremejeff känns inte som en startspelare i allsvenskan, Makondele är kass som anfallare, Anklev kan inte göra mål. Det bästa vore nog Nasiru eller om unge Hosam Aiesh äntligen kan få chansen mot Falkenberg.

Citat:
– Det finns en liten svullnad men muskulaturen är i övrigt helt oskadad. Med tanke på skadans placering var det ett väldigt positivt besked
http://www.gp.se/sport/fotboll/1.2379262-ingen-fara-med-el-kabir
Citera
2014-05-22, 20:02
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Mittfältsveteranen Anders Svensson och målvakten Kevin Stuhr Ellegaard, tvingas stå över helgens match.

Båda spelarna har undersökts med magnetkamera. För Svensson handlar det enligt lagläkaren Matilda Lundblad om en "mycket liten" blödning medan Stuhr Ellegaard har en svullnad vid ett muskelfäste.

Elfsborg räknar med att båda är tillbaka till toppmatchen hemma mot Malmö den 1 juni.

De bör väl slå ÖSK på hemmaplan ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in