2014-07-28, 15:34
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Kändes ju självklart att han skulle komma hem och avsluta karriären hos oss, som Alexandersson. Enormt vilken dragningskraft Danmark har fått! Väldigt besviken över att han kallar FCK "hemma", har alltid haft en känsla av att Blåvitt är hans riktiga hem.
LoL, vad skulle han sagt, nä IFK är mitt hem, fast jag spelar för er.

Verkar som freinds arena har osedvanligt stora problem med sitt gräs.
Är det för lite ljus?

På denna årstiden, så tål ju gräs sånt här regn och vara klara till dagen efter.
Vart nått mummel att det är en "sluten enhet", varför skapar man inte backventiler i toalett/avloppssystemen(har dom detta, så är de uppenbart inte fungerande eller dimensionerande rätt).
Inte ha möjlighet att rinna(eller pumpa bort vatten, kan de pumpa bort vatten?)

Aldrig direkt varit insatt i detta bygge, men verkar som man fått väldigt lite för sina pengar.
Citera
2014-07-28, 15:36
Medlem
LT10s avatar
Vi får väl se vad som händer med Prijovic. Förhoppningsvis bevisar han vad han kan som helt ordinarie. Oavsett om han får spela varje match och levererar tror jag han inte vill vara kvar, försvinner han inte nu så lär han göra det efter säsongen och om han levererar resten av säsongen kan vi nog få en hyfsad slant för honom.
Citera
2014-07-28, 15:44
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Visst finns det matcher där spelarna ser nonchalanta ut men sett över 30 matcher och tabellplacering har tränaren huvudansvaret. Men det skall sägas att jag inte tycker det är tränarens uppgift att motivera spelarna. Ska då valfri tränare dra ett tal likt Al Pacino i Any Given Sunday när man möter nå blåbärsgäng?

Alla tränare i Sverige saknar pondus och karisma, kort sagt. Jag skulle kunna se AIK ha en amerikansk tränare enkom för att få in ett jävlar anamma och en sjuklig vinnarskalle i gruppen som vågar be en Goitom, som går sakta hemåt i defensiven, att packa sportbagen och dra åt helvete i halvtid. Tyvärr saknar USA fotbollshistoria och sålunda ett fotbollstänk som gör att vi då enbart får en dåre som kan skrika men som ingenting om fotboll kan.

Jag spelade under min ungdom hockey på en relativt hög nivå, och hade vid ett par tillfällen tränare eller andra ledare som var amerikaner eller kanadensare, och det är en väldigt stor skillnad. Och då är ändå svensk hockey redan otroligt amerikanifierad i flera aspekter, med en större macho-kulur på banan och i omklädningsrummet än fotbollen. Speciellt som yngre så uppskattade i alla fall jag att ha någon ettrig ledare på mig som berättade att om det inte var 110 procent i varje byte så fick man fylla vattenflaskor resten av matchen.
Citera
2014-07-28, 16:35
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PSem
Vem vill du ska ersätta? Jag har personligen svårt för tränare som avgår.

Bosse Johansson! Hur gammal kan han vara nu? 70 någonstans? Finns väl äldre som varit i farten?
Citera
2014-07-28, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Vi får väl se vad som händer med Prijovic. Förhoppningsvis bevisar han vad han kan som helt ordinarie. Oavsett om han får spela varje match och levererar tror jag han inte vill vara kvar, försvinner han inte nu så lär han göra det efter säsongen och om han levererar resten av säsongen kan vi nog få en hyfsad slant för honom.

http://www.fotbolldirekt.se/blog/2014/07/28/avslojar-prijovic-vill-bort-vagrar-spela-kommer-aldrig-spela-i-djurgarden-igen/

Han vägrar tydligen att spela och djurgården har ännu en gång gjort en av sina spelare till sin fiende.
Senast redigerad av The_dude2 2014-07-28 kl. 17:19.
Citera
2014-07-28, 17:25
Bannlyst
Riktigt skön match ikväll mellan Häcken och Djurgården. Blir en fröjd att återigen se Tibbling och Simon Johansson. Strandberg lär inte spela då han troligen är i Tyskland just nu, eller? traske hur står det till i götlaborg?
Citera
2014-07-28, 17:27
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
http://www.fotbolldirekt.se/blog/2014/07/28/avslojar-prijovic-vill-bort-vagrar-spela-kommer-aldrig-spela-i-djurgarden-igen/

Han vägrar tydligen att spela och djurgården har ännu en gång gjort en av sina spelare till sin fiende.

Äh, hans agent var inte snabb nog bara. DIF kan ju inte sälja av hela truppen i samma fönster. Kämpa och spela bra så sjunker inte marknadsvärdet, gnäll och strejka så sjunker det.

Spelare som gnäller vid minsta motgång är väl inget större klubbar står i kö för att köpa, direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Riktigt skön match ikväll mellan Häcken och Djurgården. Blir en fröjd att återigen se Tibbling och Simon Johansson. Strandberg lär inte spela då han troligen är i Tyskland just nu, eller? traske hur står det till i götlaborg?

Simon Gustafsson*.
Citera
2014-07-28, 17:33
Bannlyst
Slirade lite på tagentbordet, vet inte vart jag fick Johansson ifrån. Ska ju naturligtvis vara Simon Gustavsson.
Citera
2014-07-28, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Äh, hans agent var inte snabb nog bara. DIF kan ju inte sälja av hela truppen i samma fönster. Kämpa och spela bra så sjunker inte marknadsvärdet, gnäll och strejka så sjunker det.

Spelare som gnäller vid minsta motgång är väl inget större klubbar står i kö för att köpa, direkt.

Simon Gustafsson*.
Gustafson*.
Citera
2014-07-28, 17:36
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller

Tyder inte hans klubbhistorik om 8 klubbar på 8 år, om än en del utlåningar, på att han kanske är någon form av problembarn som sätter sig på tvären när han inte får som han vill? Varningsklockorna brukar alltid ringa för mig när spelare avverkar många klubbar under få år.
Citera
2014-07-28, 18:31
Medlem
csts avatar
Om inte annat är det ju ett fantastiskt bra sätt att göra sig fruktansvärt impopulär bland supportrarna. Även om det säkert bara är så att Prijovic har "fel" agent så får han fan skylla sig själv att han har anställt klappskaftet. Efter den här jävla soppan hoppas jag fan att han bänkas kontraktstiden ut.

Jag som verkligen gillade Prijovic och att vi äntligen hade fått en ordentlig centertank som man kunde lyfta långt på.
Citera
2014-07-28, 18:59
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Fast grejen är att det inte stämmer. Enligt flera trovärdiga källor tar det ca. 20 min att stänga taket. 2h är tot. tid inkl. byråkrati/beslut.

/#LOUDmouth#
Varfor skulle det ta sa lang tid, ar ansvarig svar att na eller maste hen marinera pa fragan ett tag forst. Vet inte riktigt om jag koper det da den komplicerade takstangningen har namnts i flera sammanhang. Dessutom verkar aik fotboll ha kopt den forklaring de tidigare fatt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in