Befinner mig ute i obygden med väldigt svajigt internet så jag lyckades bara se första halvan av Mjällby-Gbg idag men det jag såg gjorde mig riktigt hoppfull inför framtiden. Andra halvan var ju ännu bättre åtminstone ur ett resultatmässigt perspektiv så jag hoppas att det betyder att resten också såg bra ut.
I alla fall, väldigt kul att se ett Mjällby som påminde lite om förra årets attack-spel som dom gjorde väldigt bra under Anders Torstensson. Tidigare i år har det varit ett väldigt ängsligt spel där spelarnas högsta prioritet verkade vara att inte göra fel. Nu var det mer full fart framåt och vem kunde ana att en anfallsuppställning med Mattias Håkansson, Kristian Haynes, Robin Strömberg och Viktor Nilsson skulle visa sån framåtanda? Ja, med god uppbackning av Blomqvist såklart.
Robin Strömberg visade upp ett helt annat spel idag än han gjort tidigare i år. Inte alls lika valpigt som han spelat hittills, vilket har varit väldigt förvånande med tanke på hur bra han var förra året. Visade att han trivs mycket bättre centralt i banan än ute på kanten.
Viktor Nilsson visade också upp ett riktigt fint spel emellanåt, klart mer än han visat på dom korta inhopp han har fått göra tidigare.
Riktigt kul att se Ivanovski på plan igen efter skadebekymmer och Agardius glidtacklingar måste också få ett extra beröm, riktigt läckert när han glidtacklar med full kontroll och stjäl bollen av motståndaren. Det har jag sett ett gäng gånger av honom i år.