2014-07-27, 23:00
Medlem
Mikael Stahre borde verkligen avgå/sparkas som tränare. Har inte lyckats med att utveckla spelet alls. Det är bara samma gamla bunkarfotboll som alltid.
Citera
2014-07-27, 23:51
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Befinner mig ute i obygden med väldigt svajigt internet så jag lyckades bara se första halvan av Mjällby-Gbg idag men det jag såg gjorde mig riktigt hoppfull inför framtiden. Andra halvan var ju ännu bättre åtminstone ur ett resultatmässigt perspektiv så jag hoppas att det betyder att resten också såg bra ut.

I alla fall, väldigt kul att se ett Mjällby som påminde lite om förra årets attack-spel som dom gjorde väldigt bra under Anders Torstensson. Tidigare i år har det varit ett väldigt ängsligt spel där spelarnas högsta prioritet verkade vara att inte göra fel. Nu var det mer full fart framåt och vem kunde ana att en anfallsuppställning med Mattias Håkansson, Kristian Haynes, Robin Strömberg och Viktor Nilsson skulle visa sån framåtanda? Ja, med god uppbackning av Blomqvist såklart.

Robin Strömberg visade upp ett helt annat spel idag än han gjort tidigare i år. Inte alls lika valpigt som han spelat hittills, vilket har varit väldigt förvånande med tanke på hur bra han var förra året. Visade att han trivs mycket bättre centralt i banan än ute på kanten.
Viktor Nilsson visade också upp ett riktigt fint spel emellanåt, klart mer än han visat på dom korta inhopp han har fått göra tidigare.
Riktigt kul att se Ivanovski på plan igen efter skadebekymmer och Agardius glidtacklingar måste också få ett extra beröm, riktigt läckert när han glidtacklar med full kontroll och stjäl bollen av motståndaren. Det har jag sett ett gäng gånger av honom i år.
Citera
2014-07-28, 00:01
Medlem
Spider-Girls avatar
Jaha, då var vi tillbaka i samma gamla "Sämst när det gäller"-dike, man börjar känns igen sig här nu
Så fort vi börjar nosa på upphämtning, topp fyra, Europaspel etc är det dags att lägga sig på rygg och darra och skicka iväg några tjongbollar igen. Trött.
Citera
2014-07-28, 01:03
Medlem
kbaaacks avatar
Blåvitt har nu efter uppehållet spelat 4 matcher med 2 vinster, 1 oavgjord och 1 förlust, helt okej poängmässigt men kolla målskillnaden 11-8. Det är väldigt bra framåt men bakåt är det katastrof och tar vi bort Helsingborg-matchen ligger målskillnaden på 5-6. Försvaret har börjat läcka bakåt vilket oroar mig. Innan uppehållet hade vi släppt in 10 mål på 12 matcher. Något som också oroar är oförmågan att vinna två matcher i rad i serien något som vi också har misslyckats med hittills. Bara lite fakta jag hittade.
Citera
2014-07-28, 01:32
Medlem
PSems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Mikael Stahre borde verkligen avgå/sparkas som tränare. Har inte lyckats med att utveckla spelet alls. Det är bara samma gamla bunkarfotboll som alltid.

Vem vill du ska ersätta? Jag har personligen svårt för tränare som avgår.
Citera
2014-07-28, 01:46
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Spelet kommer alltid i andra hand kontra resultat.

Tycker Göteborg borde ha lite mer is i magen, man har 2 poäng upp till Europaplats och är fortfarande med i racet till Europa League, att sparka en tränare då vore naivt men åsikterna kanske vädras i ren frustration.

Står de däremot klart att Stahre misslyckas med Europa har man ingenting å förlora med ett tränarbyte. Man kommer inte åka ut och skulle ge efterträdaren mer välbehövlig tid. Då är det skitsamma om man slutar 4:a eller eller 8:a.

Men som alltid när folk skriker avgå vill man höra vem en potentiell ersättare kan bli?
Citera
2014-07-28, 01:50
Medlem
cudders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Berisha var absolut bra på våren, kanske tom bättre än Dahlin men han spelade bara halva säsongen. Alvbåge höll en jämn och hög nivå över säsongen men var inte bättre än Dahlin. Olsen gjorde det bra de matcher han stod och överraskade mig men det finns en anledning till att Dahlin relativt fort återtog platsen och i år har Olsen visat sig vara betydligt mer mänsklig med skakigt spel och ett antal insläppta som han borde ha räddat. Dahlin utstrålade ett lugn och hade en hög lägstanivå som Olsen saknar. Olsen kanske gör fler tv-räddningar men jag föredrar en trygg sista utpost.
Jaha, så du räknar bort Berisha för att han spelade för få matcher när han och Dahlin spelade lika många?
Citera
2014-07-28, 02:03
Medlem
trattfans avatar
Jävla skrik på att Stahre skall avgå. Tycker först att en del jävla spelare skall titta sig själva i spegeln först och se om de skäms. Helvete vad usla prestationer många utav våra spelare ger ibland och det beror knappast enbart på Stahre.

hata allt
Citera
2014-07-28, 02:07
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Jävla skrik på att Stahre skall avgå. Tycker först att en del jävla spelare skall titta sig själva i spegeln först och se om de skäms. Helvete vad usla prestationer många utav våra spelare ger ibland och det beror knappast enbart på Stahre.

hata allt

Och avgå alla!
Citera
2014-07-28, 02:09
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Och avgå alla!

Ja tack!

Ser redan framför mig hur vi slår portugiserna med 4-1. Sedan tar emot AIK hemma som vi även de kör över rätt extremt. Sedan åker ner till Åtvidaberg och förlorar med 5-0. Blåvitt i ett jävla nötskal.
Citera
2014-07-28, 03:06
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Ja tack!

Ser redan framför mig hur vi slår portugiserna med 4-1. Sedan tar emot AIK hemma som vi även de kör över rätt extremt. Sedan åker ner till Åtvidaberg och förlorar med 5-0. Blåvitt i ett jävla nötskal.

Ja det är ju som en våt dröm! Ett mirakel mellan varven att man orkar med detta supporterliv.
Citera
2014-07-28, 10:25
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Spelet kommer alltid i andra hand kontra resultat.

Tycker Göteborg borde ha lite mer is i magen, man har 2 poäng upp till Europaplats och är fortfarande med i racet till Europa League, att sparka en tränare då vore naivt men åsikterna kanske vädras i ren frustration.

Står de däremot klart att Stahre misslyckas med Europa har man ingenting å förlora med ett tränarbyte. Man kommer inte åka ut och skulle ge efterträdaren mer välbehövlig tid. Då är det skitsamma om man slutar 4:a eller eller 8:a.

Men som alltid när folk skriker avgå vill man höra vem en potentiell ersättare kan bli?

Nog för att jag ogillar Stahre men det är trots allt spelarna som ska göra jobbet, det gjorde dom inte i går. Nu är säsongen troligen körd så Stahre kan kickas när den är helt slut.

Friends arena verkar vara ett riktigt toppenställe för övrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in