2014-08-14, 15:02
Bannlyst
Ironin över att en AIK:are klagar på "tråkfotboll". Själva spelar man den tråkigaste fotbollen jag sett en serietvåa göra på bra många år.

Hur mycket spelar det usla gräset in på Friends Arena? För det känns i bland som att AIK-spelarna inte ens kan få iväg en duglig passning mellan mittfält och anfall.

Valde sonika att stänga ner min stream efter 60 minuter då jag blev uttråkad av det usla spelet. Men hur såg Nikolic ut?
Citera
2014-08-14, 15:02
Medlem
SvenErlandssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Man kan ju också spela som AIK gjorde hemma mot Astana.

Eller som mff borta mot Zagreb.
Citera
2014-08-14, 15:15
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vad fan hände egentligen här?

(kolla tiderna för inläggen)
Haha, vad i helvete? Trippy...
Citera
2014-08-14, 15:24
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vad fan hände egentligen här?

(kolla tiderna för inläggen)

Antar att han redigerade bort sitt orginalinlägg och citerade Riquelme ist
Citera
2014-08-14, 15:26
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Antar att han redigerade bort sitt orginalinlägg och citerade Riquelme ist

Näe, dom håller på jobbar med forumet och det finns vissa glitchar just nu, kollar man nya inlägg så är svarskolumnen helt grå t.ex
Citera
2014-08-14, 15:26
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenErlandsson
Eller som mff borta mot Zagreb.

Jag har heller inte påstått att MFF:s spelsätt är metoden för att öka statusen på Allsvenskan och förbättra rankingen.
Citera
2014-08-14, 15:36
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Näe, dom håller på jobbar med forumet och det finns vissa glitchar just nu, kollar man nya inlägg så är svarskolumnen helt grå t.ex

Så är det nog, varit en del konstigheter de senaste dagarna.
Citera
2014-08-14, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Tagga ned nu för fan. Vi (AIK) har tappat över 2000 i publiksnitt, medan Dif har ökat med runt 1000. Visst är det mindre än man förväntat sig, och man hade pissdåliga siffror på Stadion första halvan av fjolåret, men man har i alla fall inte tappat publik, vilket i princip varenda lag i Allsvenskan har gjort. Sen att man hade usla siffror på Stadion i fjol på grund av sportslig misär i början av säsongen, vilket gör att man egentligen underpresterar publikmässigt sett till förutsättningarna, så är det lik förbannat så att snittet ökar.

AIK gör mer mål än någonsin, men publiken dyker ändå inte upp. Så lägg ned nu. Samtliga klubbar behöver rannsaka sig själva och fundera på hur vi lockar tillbaka publiken.

Och nej, det handlar inte om att nyhetens behag dog ut nu, vilket fanns förra året med nya arenor. Malmö har också tappat över 2000 i snitt, och man har exemplariska förutsättningar på Swedbank.

Att AIK tappat publiksiffror beror enbart på den knöliga logistiken till Friends Arena. Det går ju inte att ta sig dit på ett vettigt sett utan att behöva knalla flera kilometer. Har hört många, många AIK-supportrar som stannar hemma just därför - att det är för långt till arenan från pendeltåg och tunnelbana.
Citera
2014-08-14, 15:45
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Allsvenskan är väl rankade 25 i Europa eller något sånt i status. Hur 17 ska statusen höjas och locka mer publik till serien när man har tråk-lag som dif som hellre spelar en defensiv tråkfotboll än en öppen offensiv fotboll med full fart framåt? Kan man inte konkurrera sportsligt med andra ligor så borde man kunna konkurrera publikmässigt i alla fall med jämbördiga ligor men då måste man också ha en bra produkt att erbjuda och det är det verkligen inte med lag som dif. Vilken "normal" supporter vill se ett lag som hellre spelar 0-0 än vinner med 3-2? Dif borde kastas ut från serien och i stället borde mer offensivt lagda lag som Ljungskile exempelvis plockas upp.

Som sagt - helt obegripligt hur difsupportrarna kan acceptera att ha en sån tränare som förespråkar sån defensiv tråkfotboll och inte verkar den speciellt framgångsrik heller om man ser till tabellplaceringen. Dom två lag som spelat mest offensivt är också etta och tvåa i tabellen.
Vem fan bryr sig om ligans status?
Citera
2014-08-14, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Ironin över att en AIK:are klagar på "tråkfotboll". Själva spelar man den tråkigaste fotbollen jag sett en serietvåa göra på bra många år.

Hur mycket spelar det usla gräset in på Friends Arena? För det känns i bland som att AIK-spelarna inte ens kan få iväg en duglig passning mellan mittfält och anfall.

Valde sonika att stänga ner min stream efter 60 minuter då jag blev uttråkad av det usla spelet. Men hur såg Nikolic ut?

Hur då tråkig fotboll??? Att du stängde ned efter 60 min berodde ju på att AIK mötte ett tråkigt spelande lag. Det är inte lätt att spela underhållande fotboll när motståndaren vägrar göra det själv. Som jag skrev förut - it takes two to tango. Det krävs två för en bra dans. AIK gjorde sitt bästa för att bjuda upp. Dif rånobbade - som vanligt under tråk-Pelle Olssons ledning.
Citera
2014-08-14, 15:53
Medlem
WaldemarKas avatar
Citat:

Det skulle vara spännande att se formeln för hur man inför förra omgången gjort flest mål men ändå spela den tråkigaste fotbollen som en serietvåa gjort på bra många år.
Inte nog med det, AIK har släppt in många mål också så en AIK-match är en målrik och svintråkig match.
Citera
2014-08-14, 15:53
Medlem
TerryTibbss avatar
Citat:

Du har bestämt det efter att ha sett EN match? Vi gör väl ganska mycket mål i år. Mycket snygga dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in