Citat:
Ursprungligen postat av
Ofdrykkja
Att se The Missing Pieces efter FWWM kan vara bra om du inte hängde med 100% i filmen. Annars rekomenderar jag en inofficiell fanedit där The Missing Pieces är inklipt i filmen på sin rätta plats, om du är sugen på att ladda ner. Lättare att hänga med. Mer info hittar du om den
här.
Bump och fråga på ett väldigt gammalt inlägg, men inte sett denna fanedit och undrar om de har med den längre scenen om "the convenience store" och Philipp Jeffries i den? Har alltid varit väldigt besviken att hela den scenen inte var med i filmen.
Edit: Kan ju passa på att skriva min take också. Säsong 1+2 måste ses, de är som många andra redan skrivit TV-historia. S2 är klart sämre men innehåller samtidigt några av mina favoritscener. Filmen (Fire walk with me) är fantastisk och bör ses direkt efter S2.
Jag gillade personligen inte S3 och tycker faktiskt att man kan skippa den ur ett Twin Peaks-perspektiv. Man kan däremot titta på den med andra ögon och njuta, då det är fantastisk filmkonst. Jag ville se en fortsättning på Twin Peaks och blev därför besviken.