Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-21, 08:25
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leera
Har gillat denna serie sedan den visades på svt för många år sedan. Har sett om den ett antal ggr. Har sett alla filmerna. Men jag har fan aldrig fattat riktigt vad som händer. White lodge vs black lodge, det onda mot det goda. Sen har jag tänkt att det mesta är random grejer som inte riktigt betyder något. Utan mest är symboler för något det är meningen att man själv ska fantiser ihop meningen kring.

Men det finns en youtuber som lagt upp en as lång förklaring till hela skiten. Minns jag rätt är det 5 timmar eller något. Långt som satan och ännu mer klipp finns där han babblar ännu mer.

Och jag måste säga att det låter det som han har knäkt koden, visst lite smågrejor jag inte håller med om men med tanke på hur mycket han förklarar är det ändå imponerande. Någon som sett det? jag har inte namnet på youtubern det var ett tag sen jag såg det. Men vill man ha en rimlig förklaring och spoila hela skiten så rekommenderar jag att leta upp det.
Något ni har diskuterat redan kanske?
Här är den.
Twin Peaks ACTUALLY EXPLAINED (No, Really)
Citera
2021-09-21, 22:24
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Det här är ett skönt klipp ifrån Twin Peaks 2017. Sonny Jim In 7th Heaven.

https://www.youtube.com/watch?v=Ggl7_n6s6Qg
Citera
2021-09-22, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Här är den.
Twin Peaks ACTUALLY EXPLAINED (No, Really)

Ja, den. Har du orkat kolla?
Citera
2021-09-24, 07:56
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leera
Ja, den. Har du orkat kolla?
Ja, i början känns det extremt flummigt, men sakta med säkert faller bitarna på plats. Är fullständigt övertygad om att förklaringen är korrekt - den stämmer med allt.

Inte något jätteavslöjande nedan, men förklarar hur resonemanget är uppbyggt.
Citera
2021-09-26, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Ja, i början känns det extremt flummigt, men sakta med säkert faller bitarna på plats. Är fullständigt övertygad om att förklaringen är korrekt - den stämmer med allt.

Inte något jätteavslöjande nedan, men förklarar hur resonemanget är uppbyggt.

Sjukt om det är korrekt. Jag tror också det. Det som får mig att tvivla är att då är David Lynch lite väl genialisk. Som en overkligt bra gåta han placerat i en snuskigt bra serie, gåtor i gåtor. Låter för bra helt enkelt.
Citera
2021-11-10, 23:56
Medlem
HerrGickhans avatar
Twin Peaks är egentligen inget annat än en psykologisk version av Lödder (Soap). Serien spårade ur efter de första åtta avsnitten och sökte sig ut i det paranormala.
Citera
2021-11-12, 20:31
Medlem
Rebali179s avatar
Vad tycker ni om Den senaste säsongen av Twin Peaks?
Å tror ni att det kommer mera avsnitt med tiden
Citera
2021-11-13, 21:29
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Vad tycker ni om Den senaste säsongen av Twin Peaks?
Å tror ni att det kommer mera avsnitt med tiden

Sämsta skiten jag sett. En slakt av varumärket. En David Lynch som är senil och kan inte regissera längre. Skådespelare och dialog som är som ufon. Det är tydligt att det hade behövts flera producenter som bromsade upp Lynch.
Citera
2022-03-29, 13:05
Medlem
joumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ofdrykkja
Att se The Missing Pieces efter FWWM kan vara bra om du inte hängde med 100% i filmen. Annars rekomenderar jag en inofficiell fanedit där The Missing Pieces är inklipt i filmen på sin rätta plats, om du är sugen på att ladda ner. Lättare att hänga med. Mer info hittar du om den här.

Bump och fråga på ett väldigt gammalt inlägg, men inte sett denna fanedit och undrar om de har med den längre scenen om "the convenience store" och Philipp Jeffries i den? Har alltid varit väldigt besviken att hela den scenen inte var med i filmen.

Edit: Kan ju passa på att skriva min take också. Säsong 1+2 måste ses, de är som många andra redan skrivit TV-historia. S2 är klart sämre men innehåller samtidigt några av mina favoritscener. Filmen (Fire walk with me) är fantastisk och bör ses direkt efter S2.
Jag gillade personligen inte S3 och tycker faktiskt att man kan skippa den ur ett Twin Peaks-perspektiv. Man kan däremot titta på den med andra ögon och njuta, då det är fantastisk filmkonst. Jag ville se en fortsättning på Twin Peaks och blev därför besviken.
Senast redigerad av jouma 2022-03-29 kl. 13:09.
Citera
2022-03-29, 18:41
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jouma
Bump och fråga på ett väldigt gammalt inlägg, men inte sett denna fanedit och undrar om de har med den längre scenen om "the convenience store" och Philipp Jeffries i den? Har alltid varit väldigt besviken att hela den scenen inte var med i filmen.

Edit: Kan ju passa på att skriva min take också. Säsong 1+2 måste ses, de är som många andra redan skrivit TV-historia. S2 är klart sämre men innehåller samtidigt några av mina favoritscener. Filmen (Fire walk with me) är fantastisk och bör ses direkt efter S2.
Jag gillade personligen inte S3 och tycker faktiskt att man kan skippa den ur ett Twin Peaks-perspektiv. Man kan däremot titta på den med andra ögon och njuta, då det är fantastisk filmkonst. Jag ville se en fortsättning på Twin Peaks och blev därför besviken.
Jag förstår känslan men samtidigt tycker jag det lätt förbises hur mycket godis vi faktiskt fick, jag menar sagan om Big Ed och Norma, bara den avslutningen var värt alla timmar med hjärndöda Coop.
Citera
2022-03-30, 07:16
Medlem
Ofdrykkjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jouma

Om jag minns rätt så är dessa scener med.
Citera
2022-03-30, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Jag förstår känslan men samtidigt tycker jag det lätt förbises hur mycket godis vi faktiskt fick, jag menar sagan om Big Ed och Norma, bara den avslutningen var värt alla timmar med hjärndöda Coop.
Jag vill minnas att det var enda scenen från säsong 3 som fick mig att gråta, när Shelley stod och tittade på deras sista scen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in