Jag håller med dig det är inte riktigt traditionella cliffhangers i den här serien, utan det är mer av WTF?!-moments stora delar av tiden och då menar jag på ett mycket bra sätt. Angående din spoiler, ja det bör väl hända något på den fronten nu det är ju inte så många avsnitt kvar. Någon som vet om det sagts något officiellt om en till säsong?
David Lynch har ju sagt att det blir bara en säsong men samtidigt har jag hört att Frost/Lynch sagt att under rätt omständigheter så kan man göra en fortsättning vet dock inte om detta är fakta eller önsketänkande från fans.Tror chanserna är rätt små med tanke på hur många år det tog att göra säsong 3 i samma tempo skulle ju gubbarna sitta på ålderdomshemmet innan en eventuell säsong 4 blir klar, hörde dock ett rykte attman redan spelat in säsong 4 och mörkat detta men det tar jag med en rejäl nypa salt.
Senast redigerad av Amelito 2017-08-24 kl. 07:55.
Fast hon har redan fått ett namn i eftertexter, etc:
Hm, det hade jag faktiskt inte noterat. Men som någon annan i tråden påpekade: vad är väl ett namn?
När hon träffade gode Coop i byggnaden på det lila havet blev hon rädd för det som bultade på dörren (hennes mor). Min teori är att hennes mor är varelsen som dök upp i glaskuben och också födde fram BOB. Det är såklart bara en gissning, men det innebär i så fall att hon har en viktig anknytning till black lodge. Det "känns" lite som att hon skulle kunna vara denna Judy som bad Coop är så besluten att hitta.
Jag tror också att fyllot som sitter i arresten och upprepar vad folk säger är den där Billy som Audrey pratar om. Hon hade sett honom i en dröm där han blödde från näsa och mun, vilket ju stämmer. Megan och Sophie hade också sett honom blöda och bete sig jävligt skumt innan han försvann.
Hm, det hade jag faktiskt inte noterat. Men som någon annan i tråden påpekade: vad är väl ett namn?
När hon träffade gode Coop i byggnaden på det lila havet blev hon rädd för det som bultade på dörren (hennes mor). Min teori är att hennes mor är varelsen som dök upp i glaskuben och också födde fram BOB. Det är såklart bara en gissning, men det innebär i så fall att hon har en viktig anknytning till black lodge. Det "känns" lite som att hon skulle kunna vara denna Judy som bad Coop är så besluten att hitta.
Jag tror också att fyllot som sitter i arresten och upprepar vad folk säger är den där Billy som Audrey pratar om. Hon hade sett honom i en dröm där han blödde från näsa och mun, vilket ju stämmer. Megan och Sophie hade också sett honom blöda och bete sig jävligt skumt innan han försvann.
Han har suttit i cellen nu i flera veckor blödande, bör han inte få träffa en läkare?
Han har suttit i cellen nu i flera veckor blödande, bör han inte få träffa en läkare?
Ja, det har jag också tänkt på, och varför sitter han där? Och om det är Billy så var det ju han som anklagade Chuck för att ha stulit hans truck. Ingen har väl sagt att Billy varit anklagad för något?
Och om kvinnan utan ögon är så viktig och måste skyddas ska hon kanske inte sitta där varje low-lifer som får sova ruset av dig i cellerna kan berätta om henne när de kommer ut?
Tror du är rätt ute angående Naido var dock ronette pulaski lookaliken som sa " hurry my mother is coming" när det bankades. Tror också fyllot kan vara Billy fast jag tycker personligen inte det ser ut som blod ur munnen jag tror det är bränd motorolja
Ja, det har jag också tänkt på, och varför sitter han där? Och om det är Billy så var det ju han som anklagade Chuck för att ha stulit hans truck. Ingen har väl sagt att Billy varit anklagad för något?
Och om kvinnan utan ögon är så viktig och måste skyddas ska hon kanske inte sitta där varje low-lifer som får sova ruset av dig i cellerna kan berätta om henne när de kommer ut?
Det var väll Andys idé efter mötet med the fireman, kanske ödet att hamna där med freddy och hans handske att skydda henne
senaste Audrey teorin är att Audrey är död och fast i bordet på the roadhouse likt josie i byrå handtaget. Därför Audrey känner till Billy och alla andra som diskuterats vid just det bordet. Tror också richard sa Audrey was my mothers name.
Ja, det var "the American girl" som spelades av samma skådis som Ronette som sa att hennes mamma var på väg.
Nu har jag inte sparat några länkar för detta känns ganska far off, men det finns i diskussioner ute på nätet en idé om en moder till Bob (eller som typ lägger ägg med onda anar eller vad det kan vara) och att det kan vara denna rara lilla mamma som dök upp i glasboxen i New York och slaktade killen och tjejen. Det finns då en teori om att symbolen med de två "hornen" skulle vara denna moders symbol, en symbol för det ondas källa, och att det inte är "horn" utan armar som böjs bakåt ("sometimes my arms bend back"). Som sagt, jag noterade detta i förbigående i någon diskussion men när nu "mamma" kom upp i tråden ville jag nämna det.
Har någon i säsong tre hittills nämnt "The Bookhouse Boys"?
Jag tror inte det. Är det inte lite förvånande? James Hurley var med där, och han träffar Freddy och denne berättar om sin handske vilket James accepterar som den naturligaste sak i världen. Men är det inte något som Hawk och hans andra vänner i The Bookhouse Boys borde få veta?
Fast kanske så enkelt att Lynch tröttade på den idén i ursprungsserien och bara släppte den, det blev ju ingen stor grej där heller.
Tror du är rätt ute angående Naido var dock ronette pulaski lookaliken som sa " hurry my mother is coming" när det bankades.
Det har du helt rätt i, jag snurrade till det där.
Monstret från glaskuben (i forts. MFG) verkar vara en mäktig uppenbarelse från the black lodge, kanske rentav någon slags "härskare" eller central makt där som allt flödar från. Doppelgangers är ju vardagsmat i den dimensionen och det är kanske möjligt att MFG kan föda fram/skapa sådana, så att Ronette-kopian är en doppelganger med MFG som mor. Exakt hur detta skulle spela roll i sammanhanget vet jag inte.
Jag tror nu att Naido (Judy?) kommer ha någon slags viktig roll att spela, även om jag inte vet vad hennes bakgrund är. Hon interagerade med good Coop i purple sea och kan ha relevans för kampen mellan white lodge och black lodge.
Citat:
Ursprungligen postat av Amelito
Tror också fyllot kan vara Billy fast jag tycker personligen inte det ser ut som blod ur munnen jag tror det är bränd motorolja
Det var en bra observation! Jag tänkte att det skulle vara blodblandat var eller något i den stilen, men bränd motorolja låter rimligt (åtminstone i den här serien ) eftersom det har anknytning till black lodge.
Britten med gummihandsken fick tydligen sina krafter från Jätten (white lodge), så man kan ju undra om vad som kan tänkas ske där nere i häktet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!