2017-01-26, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av momo79
Gr det att streama Showtime i Sverige? Orka hlla p med torrents.

Enligt rykten p en fansida s r det HBO Nordic som kommer att skta om streamingen i de nordiska lnderna. Men det r inte 100% bekrftat. Det lutar starkt mot det iaf.
Citera
2017-01-26, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Vrt att brja kolla denna tycker ni? r en serie nrd, gillar bra, vlgjorda & genomtnka serier.

Bra check, vlgjord check, genomtnkt check. Du borde ha sett den redan.
Citera
2017-01-26, 09:01
Medlem
emma80s avatar
Kompletta Blu-Ray-boxen kostar 249 kr p CDON och Ginza fr den intresserade.

https://www.ginza.se/product/twin-pe...ection/333970/

Restaurerat och snyggt. Ssongerna 1 och 2. Filmen, inklusive 90 min extra scener. Massa vrigt bonusmaterial. Lg p 199 p CDON nyligen, men 249 r fantastiskt pris det med.
Citera
2017-01-26, 11:44
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneSandberg
Bra check, vlgjord check, genomtnkt check. Du borde ha sett den redan.

Ja frlt, ligger p datan sedan lnge! Bara att brja ktta d!
Citera
2017-02-26, 02:25
Medlem
BigFatCones avatar
Kan nn frklara grejen med Twin Peaks fr mig? Vad r the appeal liksom?
Citera
2017-02-26, 16:58
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone

Fr mig personligen: Stmningen, mystiken, knslan, som frmedlas genom handlingen, musiken, etc. Atmosfren kring den vrld som framstlls r bde vacker, sorglig och mystisk p en och samma gng (samtidigt som den r kryddad med ett visst mtt av skruvade, humoristiska inslag). Den aspekten r, som jag upplever det, sjlva ''essensen'' av Twin Peaks som serie och det som tilltalar mig mest. Motfrga: Vad r det som inte tilltalar dig med den?
Citera
2017-02-26, 17:00
Medlem
Meminisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneSandberg
Enligt rykten p en fansida s r det HBO Nordic som kommer att skta om streamingen i de nordiska lnderna. Men det r inte 100% bekrftat. Det lutar starkt mot det iaf.
ssong 1-2 r ju p hbo nordic s det lter vldigt sannolikt.
Citera
2017-02-26, 17:12
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Fr mig personligen: Stmningen, mystiken, knslan, som frmedlas genom handlingen, musiken, etc. Atmosfren kring den vrld som framstlls r bde vacker, sorglig och mystisk p en och samma gng (samtidigt som den r kryddad med ett visst mtt av skruvade, humoristiska inslag). Den aspekten r, som jag upplever det, sjlva ''essensen'' av Twin Peaks som serie och det som tilltalar mig mest. Motfrga: Vad r det som inte tilltalar dig med den?
Det r enklare att sga vad som tilltalar mig: Fotot och Agent Cooper. Vilken vrld som helst blir vacker, mystisk och sorglig med ett sdant msterligt foto. Tyvrr rcker det ju inte fr mig nr det gller att fnga mitt intresse.

Nnting sger mig att Twin Peaks r en serie som frlorar p att man vet ngot om den innan man ser den.
Citera
2017-02-26, 17:31
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Det r enklare att sga vad som tilltalar mig: Fotot och Agent Cooper. Vilken vrld som helst blir vacker, mystisk och sorglig med ett sdant msterligt foto. Tyvrr rcker det ju inte fr mig nr det gller att fnga mitt intresse.

Nnting sger mig att Twin Peaks r en serie som frlorar p att man vet ngot om den innan man ser den.

Det kanske stmmer, det du sger. Det r ocks mjligt att om man skrapar lite p ytan, s finns det inte s mycket djup dr, som mnga vill tro, men det kanske ocks r det som r meningen. Jag hittade en intressant C-uppsats i Filmvetenskap frn LU fr ngra r sedan, som jag lnkar till hr, d den ger ett annat perspektiv p och tolkning av serien. http://lup.lub.lu.se/luur/download?f...ileOId=3410519.
Citera
2017-02-26, 17:39
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Det kanske stmmer, det du sger. Det r ocks mjligt att om man skrapar lite p ytan, s finns det inte s mycket djup dr, som mnga vill tro, men det kanske ocks r det som r meningen. Jag hittade en intressant C-uppsats i Filmvetenskap frn LU fr ngra r sedan, som jag lnkar till hr, d den ger ett annat perspektiv p och tolkning av serien. http://lup.lub.lu.se/luur/download?f...ileOId=3410519.

Det r ju en spa s den har vl lika mycket djup som valfri sdan om den skulle vara drnkt i myter och fantastik.
Citera
2017-02-26, 18:23
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jag har ju sett serien och jag fr knslan av att den r ett barn av sin tid. Det fanns inget liknande d men nu har vi ett verfld av djupa och mystiska serier att titta p.

Ska kolla C-uppsatsen sen, den verkar intressant.
Citera
2017-02-26, 18:36
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Sett serien tre gnger, frsta gngen nr den kom (89?), andra gngen runt 96 och tredje gngen hromveckan. Mellan andra och tredje gngen har jag hunnit bli medellders, varit bde i Snoqualmie och L.A. dr de spelat in serierna och sett mnga av skdisarna d genom ren.

Frsta gngen var det mest att det var ett helt nytt koncept. Fr er som inte levde p den tiden var det tv kanaler och den mest nyskapande serien p TV till dags dato var "Miami Vice" typ 5 r tidigare.

Andra gngen var det fotot och den innovativa formen.

Tredje gngen var det frmst nostalgi, frsta ssongen och frmst de avsnitt som David Lynch regisserade som var sevrda. Det mesta i ssong 2 r helt vrdelst (frrutom typ fyra avsnitt eller s).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in