2017-01-26, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av momo79
Går det att streama Showtime i Sverige? Orka hålla på med torrents.

Enligt rykten på en fansida så är det HBO Nordic som kommer att sköta om streamingen i de nordiska länderna. Men det är inte 100% bekräftat. Det lutar starkt mot det iaf.
Citera
2017-01-26, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Värt att börja kolla denna tycker ni? Är en serie nörd, gillar bra, välgjorda & genomtänka serier.

Bra check, välgjord check, genomtänkt check. Du borde ha sett den redan.
Citera
2017-01-26, 09:01
Medlem
emma80s avatar
Kompletta Blu-Ray-boxen kostar 249 kr på CDON och Ginza för den intresserade.

https://www.ginza.se/product/twin-pe...ection/333970/

Restaurerat och snyggt. Säsongerna 1 och 2. Filmen, inklusive 90 min extra scener. Massa övrigt bonusmaterial. Låg på 199 på CDON nyligen, men 249 är fantastiskt pris det med.
Citera
2017-01-26, 11:44
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneSandberg
Bra check, välgjord check, genomtänkt check. Du borde ha sett den redan.

Ja förlåt, ligger på datan sedan länge! Bara att börja kötta då!
Citera
2017-02-26, 02:25
Medlem
BigFatCones avatar
Kan nån förklara grejen med Twin Peaks för mig? Vad är the appeal liksom?
Citera
2017-02-26, 16:58
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone

För mig personligen: Stämningen, mystiken, känslan, som förmedlas genom handlingen, musiken, etc. Atmosfären kring den värld som framställs är både vacker, sorglig och mystisk på en och samma gång (samtidigt som den är kryddad med ett visst mått av skruvade, humoristiska inslag). Den aspekten är, som jag upplever det, själva ''essensen'' av Twin Peaks som serie och det som tilltalar mig mest. Motfråga: Vad är det som inte tilltalar dig med den?
Citera
2017-02-26, 17:00
Medlem
Meminisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneSandberg
Enligt rykten på en fansida så är det HBO Nordic som kommer att sköta om streamingen i de nordiska länderna. Men det är inte 100% bekräftat. Det lutar starkt mot det iaf.
säsong 1-2 är ju på hbo nordic så det låter väldigt sannolikt.
Citera
2017-02-26, 17:12
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
För mig personligen: Stämningen, mystiken, känslan, som förmedlas genom handlingen, musiken, etc. Atmosfären kring den värld som framställs är både vacker, sorglig och mystisk på en och samma gång (samtidigt som den är kryddad med ett visst mått av skruvade, humoristiska inslag). Den aspekten är, som jag upplever det, själva ''essensen'' av Twin Peaks som serie och det som tilltalar mig mest. Motfråga: Vad är det som inte tilltalar dig med den?
Det är enklare att säga vad som tilltalar mig: Fotot och Agent Cooper. Vilken värld som helst blir vacker, mystisk och sorglig med ett sådant mästerligt foto. Tyvärr räcker det ju inte för mig när det gäller att fånga mitt intresse.

Nånting säger mig att Twin Peaks är en serie som förlorar på att man vet något om den innan man ser den.
Citera
2017-02-26, 17:31
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Det är enklare att säga vad som tilltalar mig: Fotot och Agent Cooper. Vilken värld som helst blir vacker, mystisk och sorglig med ett sådant mästerligt foto. Tyvärr räcker det ju inte för mig när det gäller att fånga mitt intresse.

Nånting säger mig att Twin Peaks är en serie som förlorar på att man vet något om den innan man ser den.

Det kanske stämmer, det du säger. Det är också möjligt att om man skrapar lite på ytan, så finns det inte så mycket djup där, som många vill tro, men det kanske också är det som är meningen. Jag hittade en intressant C-uppsats i Filmvetenskap från LU för några år sedan, som jag länkar till här, då den ger ett annat perspektiv på och tolkning av serien. http://lup.lub.lu.se/luur/download?f...ileOId=3410519.
Citera
2017-02-26, 17:39
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Det kanske stämmer, det du säger. Det är också möjligt att om man skrapar lite på ytan, så finns det inte så mycket djup där, som många vill tro, men det kanske också är det som är meningen. Jag hittade en intressant C-uppsats i Filmvetenskap från LU för några år sedan, som jag länkar till här, då den ger ett annat perspektiv på och tolkning av serien. http://lup.lub.lu.se/luur/download?f...ileOId=3410519.

Det är ju en såpa så den har väl lika mycket djup som valfri sådan om den skulle vara dränkt i myter och fantastik.
Citera
2017-02-26, 18:23
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jag har ju sett serien och jag får känslan av att den är ett barn av sin tid. Det fanns inget liknande då men nu har vi ett överflöd av djupa och mystiska serier att titta på.

Ska kolla C-uppsatsen sen, den verkar intressant.
Citera
2017-02-26, 18:36
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Sett serien tre gånger, första gången när den kom (89?), andra gången runt 96 och tredje gången häromveckan. Mellan andra och tredje gången har jag hunnit bli medelålders, varit både i Snoqualmie och L.A. där de spelat in serierna och sett många av skådisarna dö genom åren.

Första gången var det mest att det var ett helt nytt koncept. För er som inte levde på den tiden var det två kanaler och den mest nyskapande serien på TV till dags dato var "Miami Vice" typ 5 år tidigare.

Andra gången var det fotot och den innovativa formen.

Tredje gången var det främst nostalgi, första säsongen och främst de avsnitt som David Lynch regisserade som var sevärda. Det mesta i säsong 2 är helt värdelöst (förrutom typ fyra avsnitt eller så).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in