2013-01-19, 17:25
Medlem
r det vrt att brja kolla p Twin Peaks? Finns det ngot ngorlunda slut? Har nmligen precis kollat klart p Carnivale som efter sina tv ssonger lmnar mnga trdar lsa (serien lades ner).
Citera
2013-01-19, 17:54
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 421
r det vrt att brja kolla p Twin Peaks?
Absolut.
Citera
2013-01-19, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 421
r det vrt att brja kolla p Twin Peaks? Finns det ngot ngorlunda slut? Har nmligen precis kollat klart p Carnivale som efter sina tv ssonger lmnar mnga trdar lsa (serien lades ner).
Laura Palmer-mysteriet fr ett slut. Det r hndelserna efter de som lmnas olsta!
Citera
2013-01-19, 19:39
Medlem
Twin Peaks it is then
Citera
2013-01-20, 20:35
Medlem
Woopiis avatar
Fr alla andra Twin Peaks fans dr ute kan jag tipsa om tv serien Psych (handlar om en kille som r hyper observant fast ltsas att han r ett medium och hjlper polisen lsa brott, komedi/mord serie) och i avsnitt "S5E12 - Dual Spires" s gr dom ett Twin peaks avsnitt med gst spel frn ngra av TP skdespelarna.
Dana Ashbrook - Bobby Briggs
Catherine E. Coulson - The log lady
Sherilyn Fenn - Audrey Horn
Sheryl Lee - Laura Palmer
Robyn Lively - Lana Budding Milford(Spelar hon golddiggern)
Lenny von Dohlen - Harold Smith
Ray Wise - Leland Palmer

Fruktansvrt hrligt fr ett Twin Peaks fan att se detta avsnitt d skaparna av Psych r enorma TP fantaster s de har lagt in enligt de sjlva ver 300 olika referenser till serien, vissa vldigt tydliga andra r vldigt bra gmda..
Citera
2013-01-21, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Den hr artikeln frn idag hvdar att David Lynch har mtt NBC fr att diskutera en eventuell ssong tre av Twin Peaks: http://blogs.indiewire.com/theplayli...eason-20130103

Hemsidan ser frvisso obskyr ut, och frmodligen r det bara phitt, men visst hade det varit spnnande med en till ssong... eller? Att det var tnkt att bli en tredje ssong nr den andra avslutades r ju ingen hemlighet och det skulle vara intressant att f svar p de mnga frgetecken som lmnades kvar. Samtidigt vore det ju sorgligt om man producerade ngot skrp som bara drar serien i smutsen, l.ex. Dallas (inga vriga jmfrelser).

Frgan r vl dock om det inte har gtt lite fr lng tid fr att vara genomfrbart. Skulle man knna igen karaktrerna shr 20 r senare? Exempelvis r James Marshall, som spelade James Hurley i serien, 45 r gammal nu och Dana Ashbrook, som spelade Bobby Briggs, ser ut shr: http://ia.media-imdb.com/images/M/MV...0,214,314_.jpg

Lite kluvet fr mig, men vad fan, klart det hade varit spnnande med en tredje ssong.

Om det nu grs en ny ssong s kommer den ju sjlvklart inte brja dr frra ssongen slutade, utan d kommer det vara nt i stil med "25 r senare..." och kanske brja i rda rummet eller vad det heter. Eller s kommer kanske bara ngra av originalskdisarna och mnga nya ansikten vara med i ssong tre. Cooper kommer definitivt vara med eftersom han r viktigast och jag tror att han kommer vara i rda rummet, eftersom han har varit fast dr i alla r. Vem vet, fantasin vet inga grnser och med lynch s kan man aldrig vara sker.
Citera
2013-01-21, 19:53
Medlem
Woopiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GamleBettan
Om det nu grs en ny ssong s kommer den ju sjlvklart inte brja dr frra ssongen slutade, utan d kommer det vara nt i stil med "25 r senare..." och kanske brja i rda rummet eller vad det heter. Eller s kommer kanske bara ngra av originalskdisarna och mnga nya ansikten vara med i ssong tre. Cooper kommer definitivt vara med eftersom han r viktigast och jag tror att han kommer vara i rda rummet, eftersom han har varit fast dr i alla r. Vem vet, fantasin vet inga grnser och med lynch s kan man aldrig vara sker.

Knns som oavsett va de gr s kommer de misslyckas.. Det som gjorde TP s otroligt stort var ju att det var nytt.. Var ju en av de frsta serierna som bde var otroligt konstig med komedi och allvarlig drama. Har vldigt svrt att se ett TP manus som skulle kunna sticka ut en hel ssong som det gjorde d och utan att sticka ut tror jag inte att det kommer knnas som TP..

Sen r det vll bara kolla finns det ngon serie som lyckats terskapa och blivit bra? (Kom grna med frslag fr undrar verkligen om det finns)
Citera
2013-01-24, 16:49
Medlem
Artreyaras avatar
Nej ingen serie slr Twin Peaks!!!
Har vntat p fortsttning i 20 r nu...
Citera
2013-03-08, 23:02
Medlem
Parniels avatar
Funderar p att checka den hr serien. Endast tv ssonger, det r ju inget. Hrt att serien r riktigt bra. lskar serier som Dexter, Mad Men och Breaking Bad bland annat. Tror ni att det kan vara ngot fr mig? Btw s lskar jag mysterier.
Citera
2013-03-09, 23:40
Medlem
CompleteControls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parniel
Funderar p att checka den hr serien. Endast tv ssonger, det r ju inget. Hrt att serien r riktigt bra. lskar serier som Dexter, Mad Men och Breaking Bad bland annat. Tror ni att det kan vara ngot fr mig? Btw s lskar jag mysterier.

lskar du mysterier s kommer du att lska TP. Trots 20 r p nacken s hller den grym klass fortfarande.
Citera
2013-03-10, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GamleBettan

Jag tror inte att det kan bli en ssong tre i och med att Bob (Frank Silva) r dd.
Citera
2013-03-17, 09:20
Medlem
Gillar man TP, gillar man nog 'Riket' ocks (inte kingdom hospital fr bvelen!)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in