2006-05-03, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
Är du seriös? 47 minuter... Killen förtjänar ju någon form av pris för bara det. Såg nu att det inte var senaste matchen han spelade 47 minuter, det var tredje matchen.

Och den matchen gick till två overtime-perioder. Man spelade 269 minuter.
Citera
2006-05-03, 19:38
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icecube
Att Detroit skulle behöva en rensning i truppen är ganska så löjligt att säga.

De vann hela NHL och sin Western conference med hela 124 poäng. Alla 82 matcher som spelats under säsongen säger en hel del mer om situationen än några slutspelsmatcher i första rundan. Det man stupit på är egentligen andra saker. För det första har Manny Legacy inte vart den målvakt han vart tidigare under säsongen, utan istället stundtals vart riktigt dålig. Sen är det precis som någon sa, att de skulle behöva någon mer tuffspelande forward i laget, om än inte tre, fyra stycken då många av Detorits spelare redan är väldigt allround i sin spelstil.

Sedan är spelsystemet som Edmontons taktikläggare Craig MacTavish och Charlie Huddy byggt upp, ett väldigt opassande spel för Red Wings. Jag läste en artickel och hörde en hel del på kanadensisk radio om det där före slutspelet, om att just Detroit skulle vara Edmontons bästa tänkbara motstånd i ett slutspel.

Western conference var kanske inte direkt den svåraste, vilket
innebär att dom tog många lätta poäng. Detroits division är den
absolut sämsta i hela NHL vill jag påstå.
Citera
2006-05-03, 19:38
Medlem
Glockenspiels avatar
Citat:
Är du säker? I den senaste matchen spelade han 27 minuter. Men både på ESPN och NHL.com står det att han spelade 47:17 i den tredje matchen.

Jaha, tredje matchen vet jag ingenting om. Icecube skrev ju "senaste matchen", så jag antog att han menade... öh.. typ... senaste matchen.
Citera
2006-05-03, 19:39
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoula
Och den matchen gick till två overtime-perioder. Man spelade 269 minuter.
Aha, det förklarar ju saken.. Sjukt dum i huvudet man var då.
Fast man spelade väl knappast 269 minuter? :S 60+20+X minuter måste det väl vara?

Citat:
Ursprungligen postat av vf
Håller med, tycker de bör ändra så man möter lagen i sin egen division lite mer sällan och möter alla lag i den andra sidan av ligan istället för bara hälften eller vad det är.
Citera
2006-05-03, 19:45
Medlem
Night Stalkers avatar
Citat:
Aha, det förklarar ju saken.. Sjukt dum i huvudet man var då.

Håller med, tycker de bör ändra så man möter lagen i sin egen division lite mer sällan och möter alla lag i den andra sidan av ligan istället för bara hälften eller vad det är.

Alla möter väl ändå alla minst en gång?
Citera
2006-05-03, 19:47
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Night Stalker
Alla möter väl ändå alla minst en gång?
Nä, tyvärr är det inte så. :/ Bör ändras tycker jag.
Citera
2006-05-03, 19:59
Medlem
Icecubes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf

Dock en fis i rymden som styrka gällande argument...vinner man NHL känns inte en rensning av truppen som prio no 1.

Citat:
...det var tredje matchen.

Hade fel gällande exakt vilken match det rörde sig om. Såg siffran publiceras nyligen och associerade därmed till den sista matchen. Dock var min poäng hur mycket han egentligen får spela. Uppehåll några dagar nu kanske är på sin plats.
Citera
2006-05-03, 20:29
Medlem
Citat:
Fast man spelade väl knappast 269 minuter? :S 60+20+X minuter måste det väl vara?.

Nej, givetvis inte! 89 minuter spelade man. Får skylla på att jag satt uppe inatt och såg Philadelphia-Buffalo, därför är jag lite seg nu.
Men Pronger spelade mer än halva matchen. Det motsvarar ca 32 minuter om de hade spelat 60 minuter.
Citera
2006-05-04, 01:09
Medlem
xploddans avatar
Verkar vara kört för Ozolinsh nu. Han blev nyss arresterad för rattfylleri. Han har tidigare haft problem med alkoholen och självmant gått hos NHL's egen rehab-klinik, men efter ett bedrövligt stopp i NYR nu så verkar han ha fallit tillbaka. Tycker synd om killen, verkar vara en i övrigt fin kille med familj och två barn. Vore synd om man inte fick se honom något mer men det verkar som att han slutar efter denna säsong och försöker fixa sitt liv.
Citera
2006-05-04, 07:29
Medlem
xploddans avatar
Jaaaaaaaaaa! Flames Utslaget! Fan va tufft att alla fyra topplagen i öst går vidare och alla fyra topplagen i väst blir utslagna. Nu är det bara att hoppas på att Anaheim eller San Jose vinner. CA ftw.
Citera
2006-05-04, 15:28
Medlem
Citat:
Verkar vara kört för Ozolinsh nu. Han blev nyss arresterad för rattfylleri. Han har tidigare haft problem med alkoholen och självmant gått hos NHL's egen rehab-klinik, men efter ett bedrövligt stopp i NYR nu så verkar han ha fallit tillbaka. Tycker synd om killen, verkar vara en i övrigt fin kille med familj och två barn. Vore synd om man inte fick se honom något mer men det verkar som att han slutar efter denna säsong och försöker fixa sitt liv.

Håller med! Ozolinsh gillade jag skarpt när han spelade i Colorado. Han var då NHL:s bästa quarterback i powerplay och tillförde väldigt mycket offensivt med sin fina skridskoåkning och passningar. Dock hade han sina brister i defensiven.
Tidigare i Anaheim så var han skadad och fick då någon slags medicin (morfin) som han råkade ta för mycket av. Han blev då beroende av morfin och tvingades en behandling för att bli av med det.
Nu var han heller inget vidare spelmässigt för NY Rangers (enligt ett inbitet Rangers-fan) och jag tycker det är mycket sorgligt.
Citera
2006-05-04, 16:42
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoula
Tidigare i Anaheim så var han skadad och fick då någon slags medicin (morfin) som han råkade ta för mycket av. Han blev då beroende av morfin och tvingades en behandling för att bli av med det.
Har läst att det var alkohol, ej morfin. Vart hörde du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in