2006-04-22, 11:28
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punchline
vart lite orolig där ett tag. Men som sagt, det är slutspel, man kan inte bara gå ut och köraöver någon.
Jag tror det är ganska lungt om man ser till Detroit - Edmonton, i ett slutspel över 7 matcher så kommer Detroits tyngd och bredd att avgöra, man har 4 linor som alla kan avgöra en match.

Det som kan bli ett problem lite senare är när man möter mer offensivt skickliga lag och Legace ställs på prov.
Citera
2006-04-22, 12:00
Medlem
Wonderkids avatar
Men Legacy har ju varit bra iår. 2.19 insläppta mål per match, det är bättre än t.ex. Henrik Lundqvist

Målvakterna är de viktigaste spelarna i ett slutspel. Därför tror jag att Calgary blir riktigt farliga.
Citera
2006-04-22, 12:17
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wonderkid
Men Legacy har ju varit bra iår. 2.19 insläppta mål per match, det är bättre än t.ex. Henrik Lundqvist

Målvakterna är de viktigaste spelarna i ett slutspel. Därför tror jag att Calgary blir riktigt farliga.

Legacy har ett bra snitt, dock tycker jag utifrån dom matcher jag sett att han känns ostabil, det kan iofs ha med hans tidigare skada att göra men ska man hitta något som kan fälla Detroit så är det just han. Tyvärr så har Canal+ haft Flyers/Rangers feber hela säsongen så jag har inte sett så många Detroit matcher iår så jag kan ha fel.
Citera
2006-04-22, 12:28
Moderator
Gromguttens avatar
Hej!

Jag har igen rensat OT, Chat och 1-radare ur tråden. Om ni undrar varför kolla här: http://www.flashback.org/showthread.php?t=319373.

/Mod
Citera
2006-04-22, 13:13
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wonderkid

Sant, vill dock inte att de ska vinna. Tycker de spelar alldeles för tråkigt, släpper in minst mål i NHL och gör tredje minst. Däremot älskar man ju Darren McCarty.

Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Legacy har ett bra snitt, dock tycker jag utifrån dom matcher jag sett att han känns ostabil, det kan iofs ha med hans tidigare skada att göra men ska man hitta något som kan fälla Detroit så är det just han. Tyvärr så har Canal+ haft Flyers/Rangers feber hela säsongen så jag har inte sett så många Detroit matcher iår så jag kan ha fel.
Legacy räddade Detroit inatt i alla fall. Gjorde några riktigt fina räddningar i dunderlägen, bland annat en med 10 sek kvar av 3e. Däremot hade ju Detroit dubbelt så mycket skott på mål, men det är en annan femma.
Citera
2006-04-22, 16:45
Medlem
Punchlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
Sant, vill dock inte att de ska vinna. Tycker de spelar alldeles för tråkigt, släpper in minst mål i NHL och gör tredje minst. Däremot älskar man ju Darren McCarty.

Legacy räddade Detroit inatt i alla fall. Gjorde några riktigt fina räddningar i dunderlägen, bland annat en med 10 sek kvar av 3e. Däremot hade ju Detroit dubbelt så mycket skott på mål, men det är en annan femma.

Jag tycker Legacy har utvecklats en massa under den här säsongen. Han var ju bokstavligen kass när han stod bakom Hasek, men nu har han visat att han tillhör i alla fall top-10 målvakter i NHL. Jag tvivlar inte en sekund på Legace.
Citera
2006-04-22, 17:40
Medlem
Partons avatar
Man har sett att han hela tiden haft potenial att bli bra, tråkigt bara att han inte fått chansen tidigare, visst han har utvecklas rejält vilket förstås är underbart
Citera
2006-04-22, 19:03
Medlem
Ahruons avatar
Jepp Manny Legacy har visat framfötterna. Självklart inte lätt att peta en spelare som Hasek, men kul att han nu får visa vad han går för.

Ser grymt mycket framemot kvällens match Devils - Rangers. Devils är helt klart ett av seriens formstarkaste lag, med tio raka eller så, och Lou Lamoriello har verkligen gjort en grymt jobb sen han tog över.

Martin Brodeur verkar också hittat tillbaka till gammal god form. Kul match i matchen Brodeur mot Lunkan. Den första nämnda med väldigt mycket runtin mot Lunkan, som gör sin första slutspelsmatch.

Självklart är jag, som Rangerssupporer, lite orolig. Formen har vart i en djup svacka. Får hoppas Jagr hittar mål.

Ska försöka åka över till NY och se någon slutspels match i år. Dock förbannat svårt med biljetter. Suget är enormt bland fansen när det var så länge sedan vi vara klara för slutspel.
Citera
2006-04-22, 19:07
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahruon
Ska försöka åka över till NY och se någon slutspels match i år. Dock förbannat svårt med biljetter. Suget är enormt bland fansen när det var så länge sedan vi vara klara för slutspel.
Fyfan va underbart det låter. Hade tänkt att försöka ta mig till LA i höst och se några matcher med Anaheim då polaren är en stor supporter av dem. Själv är jag ett trofast Rangerfan men det aningen dyrare att åka till NY tyvärr.

Satsat 25 kr på att alla nattens matcher blir lika ... 289 i odds så det blir runt 7000, pirr.
Citera
2006-04-22, 20:31
Bannlyst
Det har säkert nämts tidigare i tråden men jag har inte hittat.... Kan man någonstans se resultaten under pågående match ? ungefär som swehockey. För New Jersey spelar väl nu
Citera
2006-04-22, 20:37
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakobsson_
Det har säkert nämts tidigare i tråden men jag har inte hittat.... Kan man någonstans se resultaten under pågående match ? ungefär som swehockey. För New Jersey spelar väl nu
http://www.nhl.com/scores/index.html

Matchen mellan NJD och NYR börjar kl 21.
Citera
2006-04-22, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
http://www.nhl.com/scores/index.html

Matchen mellan NJD och NYR börjar kl 21.
Tackar:P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in