2005-07-23, 18:57
Moderator
vfs avatar
Trevligt att NHL drar i gång igen. Många regelförändringar till det bättre.

Målvakternas skydd minskar i storlek vilket gynnar stora snabba målisar.
Målvakterna får ej gå bakom förlängda mållinjen, aj aj Turco, men bra för
Henke som ju inte är en virtuos med klubban.

Touchicing försvinner, me like.

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,676434,00.html

Crosby till Pittsburgh, det behöver dom.

Vad tror ni om säsongen som kommer?
Citera
2005-07-23, 19:15
Medlem
Bishops Armss avatar
NHL har aldrig och kommer troligtvis aldrig fånga mitt intresse. Det finns ingen som helst läktarkultur, något som i mina ögon är mycket tragiskt. Tyvärr så är Elitserien påväg åt samma håll, emellertid så ser jag ett litet ljus, Djurgården genomför en stor satsning på supportrarna, publiklag som AIK och Västerås är helt klart på uppgång och fler och fler supportrar vågar agera mot galenskaperna som genomförs utav svenska hockeyförbundet samt elitserieklubbarna. Tillbaka till NHL; jag tycker spelet är helt bedrövligt, det finns ingen glöd, ingen som helst vilja. NHL är en liga som saknar passion helt och hållet! Jag tror inte det kommer ske några större positiva förändringar i och med dom nya reglerna, möjligtvis kan biljettpriserna sjunka något men läktarkulturen är redan utplånad för all framtid, och kanske kan spelet bli något bättre men jag är mycket tveksam.
Citera
2005-07-23, 19:20
Moderator
vfs avatar
Nui undrade jag över säsongen som kommer, inte om läktarkulturen.
Citera
2005-07-23, 19:21
Medlem
Wittgensteins avatar
Jag är nyfiken på hur det kommer att gå med lönetaket, och var de spelare som inte får plats i NHL hamnar. Sänker de sina löner, eller sticker de till Ryssland?

Jag tycker även att det ska bli intressant att se hur bra Ovechkin lyckas anpassa sig till spelet i NHL, om han nu får spela. Vore kul om han faktiskt kunde leva upp till hypen.

Annars så är min spontana tanke: Skönt att slippa NHL-spelarna i Elitserien.
Citera
2005-07-23, 19:23
Moderator
vfs avatar
Ovechkin fixar det nog, med den snabbheten så.
Citera
2005-07-23, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Målvakternas skydd minskar i storlek vilket gynnar stora snabba målisar.

Me like.

Citat:
Målvakterna får ej gå bakom förlängda mållinjen

Me not like.

Citat:
Vad tror ni om säsongen som kommer?

Rangers vinner såklart! Förresten - vilka sänder NHL i Sverige?
Citera
2005-07-23, 20:17
Medlem
rangels avatar
Fan vad gött det ska bli att få se Ovechkin, Crosby och eventuellt Malkin i NHL...sikka pöjkar...specc barn alla tre, just därför kommer det gå bra också...
Citera
2005-07-23, 20:20
Medlem
Hunter Hearst Hs avatar
Citat:
Det finns ingen som helst läktarkultur, något som i mina ögon är mycket tragiskt. Tyvärr så är Elitserien påväg åt samma håll, emellertid så ser jag ett litet ljus, Djurgården genomför en stor satsning på supportrarna, publiklag som AIK och Västerås är helt klart på uppgång och fler och fler supportrar vågar agera mot galenskaperna som genomförs utav svenska hockeyförbundet samt elitserieklubbarna

Så "bishop arms" du gillar den våldsamma läktarkulturen med misshandel och kravaller vilket stjäl pengar och resurser från polisen så att kvinnor inte kan gå hem trygga på kvällen.

Dom införde apburar på flera ställen när aik och vsk var uppe i elitserien förra gången. Låt idioterna tävla i ett program på tv. Låt alla idioterna slåss och den sista överlevande får en villa i Bagdad som pris.
Citera
2005-07-23, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter Hearst H
Så "bishop arms" du gillar den våldsamma läktarkulturen med misshandel och kravaller vilket stjäl pengar och resurser från polisen så att kvinnor inte kan gå hem trygga på kvällen.

Dom införde apburar på flera ställen när aik och vsk var uppe i elitserien förra gången. Låt idioterna tävla i ett program på tv. Låt alla idioterna slåss och den sista överlevande får en villa i Bagdad som pris.

Antingen sitter man och är tyst, eller så är man en huligan som rånar och slåss? Det finns inget mittimellan, menar du?
Citera
2005-07-23, 21:42
Medlem
Hobgoblins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter Hearst H

Du läser Aftonbladet en del misstänker jag? Men en bra läktarkultur är inte lika med att kvinnor går osäkra hem på kvällarna. Kan bara hålla med Bishops arms annars. Hela NHL känns som en TV-anpassad underhållning för medeljänkaren och passionen har man helt tappat bort, men nu skulle ju inte tråden handla om det.

Konstig regel med att målvakten inte får gå bakom förlängda, tycker att det oftare påskyndar spelet än är spelförstörande. Hoppas nu att Toronto tar hem allt så att konung Mats äntligen får lyfta bucklan.
Citera
2005-07-23, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hobgoblin
Hoppas nu att Toronto tar hem allt så att konung Mats äntligen får lyfta bucklan.

Vänta lite här nu... Du är Djurgårdare och tycker Mats är kung?
Citera
2005-07-23, 22:18
Medlem
Hobgoblins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler
Vänta lite här nu... Du är Djurgårdare och tycker Mats är kung?

Är inte ensam om det heller, visserligen har han svikit klubben mer än en gång och borde i o m det inte vara kunglig på något sätt. Men han är djurgårdare och den störste av nu aktiva hockeyspelare (för mig), och jag ser honom gärna i djurgårdströjan igen. Att han kom under förra strejken räddar honom också, den här däremot drar ner betyget igen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in