2005-09-08, 16:18
Medlem
Icecubes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilN
Kanske tidernas bästa defensiva back, kan då inte komma på någon bättre.
Ray Borque, Paul Coffey... ?

Men visst han är bra, får se om han nu också tar sig in i hall of fame.
Visst han tacklades en hel del men gjorde även mycket fult, helt ok, men då ska man våga står upp för det man gör och inte åka iväg som fegis. Ken Daneyko fick ta för sig mycket av det Stevens ställt till med
Citera
2005-09-08, 17:09
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icecube
Ray Borque, Paul Coffey... ?

Men visst han är bra, får se om han nu också tar sig in i hall of fame.
Visst han tacklades en hel del men gjorde även mycket fult, helt ok, men då ska man våga står upp för det man gör och inte åka iväg som fegis. Ken Daneyko fick ta för sig mycket av det Stevens ställt till med

Coffey var väl ingen defensiv back direkt?
Citera
2005-09-08, 17:12
Medlem
Vobblers avatar
Stevens var grym. Jag minns när Lindros gjorde comeback efter ytterligare ett "hjärnskakningsuppehåll", och får sig en go propp av Stevens i mittzon. Resultatet blir givetvis ännu en hjärnskakning. Kommentatorerna på Canal + trodde knappt sina ögon. "Eric söndertacklad igen?"
Citera
2005-09-08, 17:41
Medlem
Icecubes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Coffey var väl ingen defensiv back direkt?
Jag som i min trötthet såg fel, tyckte det stod "en av tidernas bästa backar". heh.

Nej Coffey var verkligen inte speciellt utmärkande defensivt, dock en av världens bästa skridskoåkaande hockeyspelare, bland annat.
Citera
2005-09-08, 17:44
Medlem
Icecubes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Stevens var grym. Jag minns när Lindros gjorde comeback efter ytterligare ett "hjärnskakningsuppehåll", och får sig en go propp av Stevens i mittzon. Resultatet blir givetvis ännu en hjärnskakning. Kommentatorerna på Canal + trodde knappt sina ögon. "Eric söndertacklad igen?"

Proppen Kariya åkte på i finalspelet mot Anaheim är ju också rätt så känd.
Citera
2005-09-08, 18:32
Bannlyst
Den bästa Stevenstacklingen jag har sett var i Stanley Cup finalen mellan Detroit och New Jersey '95. Kozlov fick sig en propp som måste ha gjort utslag på de där U-Båts avlyssningsutrustningen de har i Behrings sund.

Kozlov kom för övrigt tillbaka och gjorde mål senare i matchen, måste säga att han var lika hård som Stevens (Kariya gjorde det samma efter sin propp).
Citera
2005-09-08, 19:01
Medlem
Icecubes avatar
Hittade tacklingen på Kariya.
Stackarn är ju medvetslös några sekunder innan han vaknar upp.

http://rapidshare.de/files/2160748/paulnailed.mpeg.html
Citera
2005-09-08, 20:21
Bannlyst
Citat:

Aaaah, fyfan vilken bra tackling det där är.
Kariya har inte en aning om att han kommer, så tar han ner armbågen ordentligt och BLAM!!!
Citera
2005-09-09, 04:15
Medlem
Haecceitys avatar
John LeClair till Pens... Satsar tydligen mkt på gamla rävar. Fast eftersom Mario varit min idol sedan koltåldern så får dom min röst iaf.
Citera
2005-09-09, 11:19
Medlem
icys avatar
Citat:

Skön konst att se Stevens tackla. Trist att det är slut på hans tackling dagar nu.
Citera
2005-09-09, 13:22
Medlem
Icecubes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haecceity
John LeClair till Pens... Satsar tydligen mkt på gamla rävar. Fast eftersom Mario varit min idol sedan koltåldern så får dom min röst iaf.

Tror det blir lite Colorado-varning på Pittsburgh kommande säsong.
När man värvar så många stjärnor och de tidigare core-players får stiga åt sidan brukar det inte gå vägen. Lagomt är bäst, även om man ska vara smart i sina värvningar. Sidney Crosby blir oerhört rolig att se, hoppas att han klarar av all press han har på sig.
Citera
2005-09-09, 15:59
Medlem
Icecubes avatar
...och nu lägger även Al McInnis av, om inte ännu större backnamn i NHL-världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in