2006-05-03, 15:53
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine
Härligt att de sitter med Rathje på 5-års kontrakt och Hatcher på 4 , Foppa får nog vänja sig...
Går ju att trada dem?
Citera
2006-05-03, 16:19
Medlem
Punchlines avatar
Börjar långsamt hämta mig från Detroits förlust nu och tänker genast på de saker de måste förändra:

Innan säsongen trodde jag att veteranerna skulle hålla måttet i minst ett år till och jag hade gaaaaanska fel.
Därför tycker jag att Detroit på allvar borde rensa upp truppen nu, bort med det gamla som tyvärr har gjort sitt (fan vad det tar imot att säga det) och satsa på Zetterberg och Datsyuk och kanske en ny målvakt. Den ende som spelat bra sen han blivit värvad till klubben är Hasek enligt min mening. Legacy var under ALL kritik i detta slutspel och det är typiskt då han hade chansen att visa att han kunde vara en bra målvakt.

Och om Stevie Y inte får tröjan upphängd vet inte vad jag gör. Lidström kommer leda laget perfekt om han får C:t , men jag hoppas innerligt att han inte visar det spel som han hade i slutspelet nästa säsong. Lidström har några år kvar på topp.
Citera
2006-05-03, 16:25
Medlem
Icecubes avatar
Att Detroit skulle behöva en rensning i truppen är ganska så löjligt att säga.

De vann hela NHL och sin Western conference med hela 124 poäng. Alla 82 matcher som spelats under säsongen säger en hel del mer om situationen än några slutspelsmatcher i första rundan. Det man stupit på är egentligen andra saker. För det första har Manny Legacy inte vart den målvakt han vart tidigare under säsongen, utan istället stundtals vart riktigt dålig. Sen är det precis som någon sa, att de skulle behöva någon mer tuffspelande forward i laget, om än inte tre, fyra stycken då många av Detorits spelare redan är väldigt allround i sin spelstil.

Sedan är spelsystemet som Edmontons taktikläggare Craig MacTavish och Charlie Huddy byggt upp, ett väldigt opassande spel för Red Wings. Jag läste en artickel och hörde en hel del på kanadensisk radio om det där före slutspelet, om att just Detroit skulle vara Edmontons bästa tänkbara motstånd i ett slutspel.
Citera
2006-05-03, 16:35
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
Går ju att trada dem?

Det får vi hoppas...(ingen aning vad de har för klausuler i kontrakten)
Citera
2006-05-03, 17:30
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icecube
Sedan är spelsystemet som Edmontons taktikläggare Craig MacTavish och Charlie Huddy byggt upp, ett väldigt opassande spel för Red Wings. Jag läste en artickel och hörde en hel del på kanadensisk radio om det där före slutspelet, om att just Detroit skulle vara Edmontons bästa tänkbara motstånd i ett slutspel.

Skulle inte vilja kalla backa hem med 4 och styra med den 5 för ett speciellt system som McTavish ska ha cred för precis. Han är inte den förste coach som har fått ett sämre lag vidare med en defensiv taktik.

Helt klart är att detta inte passade Detroit som inte fick upp den fart som skulle behövts för att komma in i zon på ett bättre sätt och speciellt hade man inte dom spelarna som kunde ta upp kampen i hörnen när pucken lades ner i brist på annat. Tror att Smith och Pronger kom ut med pucken först 9 gånger av 10.

Vill inte låta bitter men jag tycker det är tråkigt att en defensiv strategi segrar över en offensiv, däremot ingen skugga på Edmonton eftersom dom genomförde matchserien på det enda sätt dom kunde och gjorde det bra.
Citera
2006-05-03, 17:36
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Skulle inte vilja kalla backa hem med 4 och styra med den 5 för ett speciellt system som McTavish ska ha cred för precis. Han är inte den förste coach som har fått ett sämre lag vidare med en defensiv taktik.

Helt klart är att detta inte passade Detroit som inte fick upp den fart som skulle behövts för att komma in i zon på ett bättre sätt och speciellt hade man inte dom spelarna som kunde ta upp kampen i hörnen när pucken lades ner i brist på annat. Tror att Smith och Pronger kom ut med pucken först 9 gånger av 10.

Vill inte låta bitter men jag tycker det är tråkigt att en defensiv strategi segrar över en offensiv, däremot ingen skugga på Edmonton eftersom dom genomförde matchserien på det enda sätt dom kunde och gjorde det bra.
Vettefan om deras "defensiva taktik" lyckades speciellt bra. Detroit sköt ju trots allt en jävla massa mer skott än Edmonton under matchserien, 60 mer eller nåt i den stilen. Annars var de rätt bra på att få undan returer runt mål.
Citera
2006-05-03, 17:43
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Vettefan om deras "defensiva taktik" lyckades speciellt bra. Detroit sköt ju trots allt en jävla massa mer skott än Edmonton under matchserien, 60 mer eller nåt i den stilen. Annars var de rätt bra på att få undan returer runt mål.

Jag tyckte att skotten kom utifrån ganska mycket, visst hade man vissa perioder under matcherna där man skapade en hel del men oftast så höll Edmontons stora backar dom på rätt sida och man tog avslut utifrån yttre tekcirkeln.

Jag kanske har fel, kanske jag bara uppfattade det så pga frustration.

Sen var Roloson ruskigt bra, det ska ingen ta ifrån honom.
Citera
2006-05-03, 19:20
Medlem
Icecubes avatar
Nej inte är Edmontons spelsystem speciellt, men som jag skrev, är det effektivt mot Detroits anfallshockey. Jag har sett var enda jävla match och inte tycker jag dom spelar såpass defensivt att man kan kalla för att nästan hela laget backar hem. De åker däremot fruktansvärt mycket skridskor, som vanligt.

Det är dock en tidsfråga innan Chris Pronger skadas. Efter att först ha spelat 82 matcher, med en istid på ca 30 min/match och sen nu i slutspelet matchas så hårt, som i sista matchen otroliga 47 minuter och 17 sekunder. Det är en hel del.

Ang. Roloson så är jag inte lika possitiv som många andra. Efter att ha väntat hur länge som hellst, under en lång plåga att hela säsongen se Markkanen solla som en galning. Så kommer traden efter rykten tidigare under säsongen om Loungo; en 1st roundpick och eventuellt också en 3rd roundpick, om Roloson re-signar med Edmonton (enligt avtal). Känns ganska så bortkastat på en målvakt som fyller 38 detta år. Som tur har han visat klass och det är nu han isf ska ge payoff.
Citera
2006-05-03, 19:22
Medlem
Jag tycker att Detroit bör göra sig av med Andreas Lilja. Han tillför ingenting offensivt och står för ständiga missar i egen zon. Två baklängesmål i den sista matchen får han ta på sig då han missar sin gubbe, speciellt Edmontons fjärde mål då Hemsky stod helt ren och kunde ostört avgöra med 4-3.
Nicklas Lidström, vad f-n har hänt med dig!?

Chris Pronger är kungen!

Philadelphia förlorar med 7-1 på hemmais, knappt så man tror att det är sant. Men kan man vänta sig annat när de har utedassen Hatcher och Rathje som står som fastfrusna på isen.
Citera
2006-05-03, 19:25
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icecube
Det är dock en tidsfråga innan Chris Pronger skadas. Efter att först ha spelat 82 matcher, med en istid på ca 30 min/match och sen nu i slutspelet matchas så hårt, som i sista matchen otroliga 47 minuter och 17 sekunder. Det är en hel del.
Är du seriös? 47 minuter... Killen förtjänar ju någon form av pris för bara det. Såg nu att det inte var senaste matchen han spelade 47 minuter, det var tredje matchen.
Citera
2006-05-03, 19:27
Medlem
Glockenspiels avatar
Citat:
Är du seriös? 47 minuter... Killen förtjänar ju någon form av pris för bara det.
Antagligen ett slarvfel, han spelade 27 minuter.
Citera
2006-05-03, 19:34
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glockenspiel
Antagligen ett slarvfel, han spelade 27 minuter.
Är du säker? I den senaste matchen spelade han 27 minuter. Men både på ESPN och NHL.com står det att han spelade 47:17 i den tredje matchen.

Joda, i officiella matchrapporten står det att han spelade 27:10 i Even Strength, 8:28 Shorthanded och 11:39 i Power Play. Måste ju vara någon form av rekord någonstans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in