Tack så jävla mycket canal+ för att jag missade dem första två perioderna i nattens match! Matchen skulle enligt hemsidan och text-tv börja 04.00, men när man slår på tv'n så har det redan gått två perioder
Egentligen borde man kanske lärt sig att kanalen har obefintlig information och tidsuppdatering, men man ska väl för helvete inte behöva kolla på kanalen dygnet runt för att få reda på när dem ska sända skiten. Nu är det NHL's hemsida som gäller för att få exakt information.
Nu fick man ju trots allt se den grymma upplösningen på matchen och jag är imponerad av Oilers. Snabbt, roligt lag att kolla på och Roloson var ju en klockren värvning. Synd ändå att svensklaget åkte ur, det hade varit kul att se Zäta lite mer nu när han varit riktigt bra i slutspelet. Gamlingarna levererade dock inte som förut och det lär väl rensas ut till nästa säsong.
Inatt räknar jag med att Sabres tar första bortasegern mot Flyers och slår ut dem. Taskigt för Foppa att åka ut redan i första omgången, men Flyers räcker inte till helt enkelt. Dem hade behövt en Foppa i peaknivå för att gå vidare och med skadorna i laget så är det kört. Till nästa säsong kanske Clarke och hans Bully-maffia borde fundera på att värva några små kvicka spelare och inte ligga kvar vid filosofin med 100 kg-spelare på varje position i laget.
Sen hoppas och tror jag att Flames slår ut Ducks. Spelmässigt har det ju varit extremt jämnt, men håller alltid lite extra på kanadensiska lag.