2006-04-30, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
Matchen är över, Rangers är utslagna. Men de spelade deras bästa match på länge.

Hur var Lunken då?
Citera
2006-04-30, 00:35
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Hur var Lunken då?
Tycker det var någon puck han kunde tagit, men detta var nog den stabilaste matchen i matchserien.

Hahaha läste nyss detta på expressen:
Citat:
Attack mot Jagr - superstjärnan fick utgå.
Här blir Jaromir Jagr brutal överkörd - av backtuffingen Brad Lukowich.
Var en rätt klen tackling, Jagr fick kliva av för att han åkte in med axeln före i sargen. Jösses va det ska vara "attacker" på superstjärnor när de blir skadade. Tycker det blir så pinsamt när kvällsblaskor ska skriva om sport.

Btw, var riktigt härligt att se Rangers publikhälsning i mittcirkeln som avslut på säsongen. Good spirit!
Citera
2006-05-01, 10:14
Medlem
Punchlines avatar
Då var Dallas ute då, hade ingen som helst koll på Colorado inför slutspelet. Hade de samma form som New Jersey eller var de bara bättre än Stars?

Edit: Läste på Text-TV att Theodore var lysande, nästan 50 räddningar. Snacka om att höja sig när det verkligen gäller.
Citera
2006-05-01, 10:41
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punchline
Då var Dallas ute då, hade ingen som helst koll på Colorado inför slutspelet. Hade de samma form som New Jersey eller var de bara bättre än Stars?

Edit: Läste på Text-TV att Theodore var lysande, nästan 50 räddningar. Snacka om att höja sig när det verkligen gäller.
Var faktiskt exakt 50 räddningar. Sjukligt. Hade verkligen hoppats på Dallas. Colorado spelade inte så bra innan slutspelet. 3 vinster, 5 förluster i april.
Citera
2006-05-01, 12:52
Medlem
SweTechs avatar
Tror inte att Flyers kommer att klara vända sin matchserie, Buffalo ser som jag har skrivit ruskigt starka ut.

När det gäller Detroit så är jag mer possitiv, får man en sån början som sist så är det bra, sen måste man få hål på Roloson tidigare. Nyckelordet är fart...

Legace måste spika igen och man måste ta ett steg upp och vara mer aggressiva i sitt Boxplay, in med Draper/Maltby och Franzén/Cleary!!

Ska också bli kul att se ifall Stevie Y är tillbaka i nattens match
Citera
2006-05-01, 12:54
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punchline

Dom matcher jag har sett har skillnaden vart första linan och Theodore, synd att Colorado gick vidare men kul för Theodore som jag gillar skarpt =)

Någon som förresten vet varför inte Marek Svatos har spelat dom sista matcherna för Avs? Skadad?
Citera
2006-05-01, 15:21
Medlem
från svt text, kopierade allt efterson det inte fungerar så bra att länka dit. Väntat att det skull hända tillslut, kommer bli intressant att följa.

200 miljoner - Malkins prislapp?

Ryska klubben Metallurg Magnito-
gorsk vill ha skyhögt betalt för
supertalangen Jevgenij Malkin, 19,
som gjort succé i LG Hockey Games.

-Dynamo Kiev fick miljoner (200) från
Milan för Andrej Sjevtjenkos
övergång, så varför skulle vi inte
kunna få det? säger Mettalurgs
sportchef Gennadij Velitjkin.

Ryssland har inga övergångsregler med
NHL och avvisar de drygt sju milj kr
som Malkin var värd enligt de
tidigare avtalen: -Den summan är att
betrakta som en handpenning. Vi
väntar på ett bud från Pittsburgh.
Citera
2006-05-01, 15:32
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
från svt text, kopierade allt efterson det inte fungerar så bra att länka dit. Väntat att det skull hända tillslut, kommer bli intressant att följa.

200 miljoner - Malkins prislapp?

Ryska klubben Metallurg Magnito-
gorsk vill ha skyhögt betalt för
supertalangen Jevgenij Malkin, 19,
som gjort succé i LG Hockey Games.

-Dynamo Kiev fick miljoner (200) från
Milan för Andrej Sjevtjenkos
övergång, så varför skulle vi inte
kunna få det? säger Mettalurgs
sportchef Gennadij Velitjkin.

Ryssland har inga övergångsregler med
NHL och avvisar de drygt sju milj kr
som Malkin var värd enligt de
tidigare avtalen: -Den summan är att
betrakta som en handpenning. Vi
väntar på ett bud från Pittsburgh.

Då kommer dom få vänta, Pittsburgh var en av dom klubbar som hoppade av glädje över dom nya övergångsreglerna med lönetak m.m och är en av dom fattigaste lagen i NHL, jag tror Mettalurg vet om det och endast är ute efter att utfärda en "keep your hands off" varning på Malkin.
Citera
2006-05-01, 16:32
Medlem
Buffalo kommer ta allt!
Mitt älskade lag.. fan va bra dem är!

Citera
2006-05-01, 16:39
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Någon som förresten vet varför inte Marek Svatos har spelat dom sista matcherna för Avs? Skadad?
Jepp, axelskada i Mars, borta för resten av säsongen.
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Då kommer dom få vänta, Pittsburgh var en av dom klubbar som hoppade av glädje över dom nya övergångsreglerna med lönetak m.m och är en av dom fattigaste lagen i NHL, jag tror Mettalurg vet om det och endast är ute efter att utfärda en "keep your hands off" varning på Malkin.
Hur långt har han kvar på kontraktet i Ryssland då?
Citera
2006-05-01, 17:07
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
Hur långt har han kvar på kontraktet i Ryssland då?

Hittar inget när jag söker på hockeyprospects, men det måste ju vara minst ett år till eftersom klubben går in och tycker om övergången.

Ifall han har ett år kvar eller ifall han står utan kontrakt vid säsongens slut så tror jag det är upp till Malkin själv vart han kommer spela, ifall han låter pengarna styra väljer han Ryssland och vill han utvecklas som spelare och få möta dom allra bästa så väljer han NHL.

Är lite spännande att tänka sig Pittsburg med både Malkin och Crosby.... Det är en hyffsad Center besättning att bygga framtiden på.
Citera
2006-05-02, 03:22
Medlem
Night Stalkers avatar
Red Wings leder med 1-0 i mitten av andra, Zetterberg gjorde målet. Sitter och lyssnar på radion och tydligen så var målet riktigt snyggt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in