2006-05-25, 13:22
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icecube
Anaheims mål (vispande) framför ett rörigt mål var inte fullt så vackra, men alla mål räknas. Fredag natt och detta kan vara avgjort
Fast Selännes första var ju riktigt fint.
Citera
2006-05-25, 18:09
Medlem
Icecubes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
Fast Selännes första var ju riktigt fint.
Jo, det finaste av dem iaf. Jag höll också på att glömma Pecas avslut på friläget, rätt otagbart. Längtar till kvällens match, blir att bänka sig framför teven.
Citera
2006-05-25, 18:31
Medlem
Citat:
Jo, det finaste av dem iaf. Jag höll också på att glömma Pecas avslut på friläget, rätt otagbart. Längtar till kvällens match, blir att bänka sig framför teven.

Glöm inte bort Prongers projektil till 4-0! Nästan så man trodde att Al MacInnins hade gjort comeback.

Afinogenov är bara så underbar att skåda. När han har pucken så går det undan och det händer alltid något.

Edmonton-Buffalo i final!
Citera
2006-05-25, 19:26
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ja jävlar nu är det PIRR! Vore härligt om Anaheim kom tillbaka med 3 irad så man får en sjunde avgörande.
Förresten, MISSA INTE DEN KANADENSISKA NATIONALSÅNGEN INATT! Ojojoj va man ryser.

Citat:
Ursprungligen postat av Skoula
Afinogenov är bara så underbar att skåda. När han har pucken så går det undan och det händer alltid något.
Håller med. Killen är helt underbar, påminner mycket om Bure. Dock är han inte lika bra på att avsluta men han kan är inte långsam.

Undrar om det finns någon chans att vi får se Bure igen förresten. Man hör aldrig något från honom och han har inte officiellt pensionerat sig från ishockeyn vad jag vet. Saknar verkligen honom, han skulle trivas otroligt bra med de nya reglerna, tror nog fan han hade kunnat göra nära 70 mål i år. Varje säsong han spelade över 70 matcher gjorde han mer än 50 mål, och det var under det målfattiga 90-talet.
Citera
2006-05-25, 20:18
Medlem
Icecubes avatar
Citat:
JVore härligt om Anaheim kom tillbaka med 3 irad så man får en sjunde avgörande.

Nej säg inte så där, inatt ska det bli överstökat "The cup is going back to Canada".

Kolla in dessa bilder förresten
http://www.edmontonoilers.com/news/index.php?id=488&type=feature# (De från 19 Maj är bäst)

Nu håller vi tummarna för Edmonton inatt!!
Citera
2006-05-25, 20:54
Medlem
Citat:
Undrar om det finns någon chans att vi får se Bure igen förresten. Man hör aldrig något från honom och han har inte officiellt pensionerat sig från ishockeyn vad jag vet. Saknar verkligen honom, han skulle trivas otroligt bra med de nya reglerna, tror nog fan han hade kunnat göra nära 70 mål i år. Varje säsong han spelade över 70 matcher gjorde han mer än 50 mål, och det var under det målfattiga 90-talet.

Ja, det hade varit rikigt intressant att se vad "The Russian Rocket" hade presterat i det "nya" NHL. Jag var inget större fan av honom, tyckter han var alldeles för egoistisk. Ignorerade defensiven fullständigt, förstörde rytmen i bytena osv.
Men han var helt underbar att skåda, den saker är klar. Undrar hur snabb hans maxhastighet var.
Tyvärr lär vi inte få se honom igen i NHL eftersom knäskadorna håller honom borta och han ju numera GM för Rysslands landslag.
Citera
2006-05-25, 21:22
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ja, det hade varit rikigt intressant att se vad "The Russian Rocket" hade presterat i det "nya" NHL. Jag var inget större fan av honom, tyckter han var alldeles för egoistisk. Ignorerade defensiven fullständigt, förstörde rytmen i bytena osv.
Jo klart han var lite självisk, men ska man vara världens bästa målgörare så måste man ju vara lite självisk.
Citat:
Men han var helt underbar att skåda, den saker är klar. Undrar hur snabb hans maxhastighet var.
Tyvärr lär vi inte få se honom igen i NHL eftersom knäskadorna håller honom borta och han ju numera GM för Rysslands landslag.
Vet inte hur många gånger han ställde upp men han vann ju inte fastest skater i All-Star tävlingarna (vet bara att han körde en gång samtidigt som Bondra där Bondra vann, vet inte om han ställde upp fler gånger). Däremot så var hans acceleration förmodligen den bästa någonsin.

Citat:
Kolla in dessa bilder förresten
http://www.edmontonoilers.com/news/index.php?id=488&type=feature# (De från 19 Maj är bäst)

Nu håller vi tummarna för Edmonton inatt!!
Riktigt härliga bilder, det är ju sånt som gör att man helst hade sett hela NHL i Canada.
Citera
2006-05-25, 22:50
Medlem
Citat:
Riktigt härliga bilder, det är ju sånt som gör att man helst hade sett hela NHL i Canada.

Det är alltid lika kul när man ser hur stort hockey är i Canada.

Min morbror var i Toronto mitt under sommaren för några år sedan. I tidningarna fick Maple Leafs mest uppmärksamhet, trots att NHL-säsongen var slut och MLB-laget Toronto Blue Jays hade match eftersom MLB höll på då.
Han gick in på en bar som hade tre TV-apparater, och på alla tre visades repriserade hockeymatcher. Sedan kom en kille fram till honom och började prata hockey, utan att ens fråga om han var intresserad. Det tog han bara för givet.

På den kanadensiska femdollarsedeln var det en bild på en hockeyspelare och ett citat från författaren Roch Carrier: "Min barndoms vintrar var långa, långa säsonger. Vi levde på tre platser - skolan, kyrkan och rinken - men vårt riktiga liv var på rinken."

Juniorlaget Ottawa 67ers snittar drygt 11 000 åskadare per match.

Andreas Dackell blev igenkänd av alla på stan när han spelade i Montréal. Han fick t.o.m. skriva autografer åt gamla tanter i 80-årsåldern som kom fram och kände igen honom direkt.

När Montréal vann Stanley Cup 1993 var spelarna som gudar i stan. Patrice Brisebois berättade att han då inte behövde betala för sig i affären, alla ville trycka hans hand, flickor ville kyssa honom och nyblivna föräldrar ville att han skulle klappa deras barn för att det skulle ge dem lycka i livet.
Citera
2006-05-25, 22:59
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Det är alltid lika kul när man ser hur stort hockey är i Canada.

Min morbror var i Toronto mitt under sommaren för några år sedan. I tidningarna fick Maple Leafs mest uppmärksamhet, trots att NHL-säsongen var slut och MLB-laget Toronto Blue Jays hade match eftersom MLB höll på då.
Han gick in på en bar som hade tre TV-apparater, och på alla tre visades repriserade hockeymatcher. Sedan kom en kille fram till honom och började prata hockey, utan att ens fråga om han var intresserad. Det tog han bara för givet.

På den kanadensiska femdollarsedeln var det en bild på en hockeyspelare och ett citat från författaren Roch Carrier: "Min barndoms vintrar var långa, långa säsonger. Vi levde på tre platser - skolan, kyrkan och rinken - men vårt riktiga liv var på rinken."

Juniorlaget Ottawa 67ers snittar drygt 11 000 åskadare per match.

Andreas Dackell blev igenkänd av alla på stan när han spelade i Montréal. Han fick t.o.m. skriva autografer åt gamla tanter i 80-årsåldern som kom fram och kände igen honom direkt.

När Montréal vann Stanley Cup 1993 var spelarna som gudar i stan. Patrice Brisebois berättade att han då inte behövde betala för sig i affären, alla ville trycka hans hand, flickor ville kyssa honom och nyblivna föräldrar ville att han skulle klappa deras barn för att det skulle ge dem lycka i livet.
O jävlar vilket paradis. Jag hejar på Anaheim i serien mot Oilers men detta får mig nästan att vilja se Edmonton som cupvinnare i år. Flyttar till Kanada!
Citera
2006-05-26, 00:51
Medlem
Anaheim är nhls klart skönaste i lag, synd bara att dom sumpat chanserna...
Citera
2006-05-26, 02:54
Medlem
xploddans avatar
Ojoj nu är ankorna på G. 3-0 efter första perioden, 25(!!!) - 3 i skott.
Citera
2006-05-26, 04:35
Medlem
stukas avatar
ja, 25-3 i skott är ju rätt gapigt.

5-3 till anaheim nu, men hur mycket spelar chris pronger per match, 45 minuter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in