2006-04-16, 00:21
Medlem
Glockenspiels avatar
Haha, verkligen småsurt.

Jag trodde inte riktigt på det själv, även om jag skrev det tidigare.

Båda har en match kvar att spela. Nu ser det verkligen illa ut för Jagr.

Citat:
Ursprungligen postat av Glockenspiel
Men det skulle vara helt klart vara lite skojigt om Thornton vann poängligan, och Cheechoo vann målligan. Lite sådär lagom snöpligt för Jagr.
Citera
2006-04-16, 00:34
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glockenspiel
Haha, verkligen småsurt.

Jag trodde inte riktigt på det själv, även om jag skrev det tidigare.

Båda har en match kvar att spela. Nu ser det verkligen illa ut för Jagr.
Haha ja ser ju det.. San Jose är ligans bästa lag just nu, helt otroligt hur bra Cheechoo blivit sedan Thorntons flytt. :P

Thornton 20 poäng på 8 matcher. Cheechoo 12 mål på senaste 7.
Cheechoo är nu 2 mål före Jagr.

YES, Ovechkin mål igen. Nu är han delad 3a i mest mål av en rookie (51) med Joe Nieuwendyk som är på isen. :P
Citera
2006-04-16, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
Jahapp, nu har Thornton 3 poäng mer än Jagr, och Cheechoo har 1 mål mer än Jagr, lite småsurt sådär för JJ.
Förövrigt så är Philadelphia världens sämsta lag, Brashear borde avrättas på stört och så borde någon sudda ut hela staden från världskartan. Gärna hänga domarna som dömde idag också.
Hollweg får först 2 minuter för roughing när han inte gjorde ett skit utan bara tog emot när Gagne och Knuble stod och slog på honom efter att han tacklat Peter "ont-i-ljumsken" Forsberg helt enligt regelboken, senare i matchen kommer Brashear in och ska försöka tala Hollweg till rätta, Hollweg gör inte ett skit igen och får 2 minuter för roughing IGEN. Apan Brashear fick i alla fall game misconduct. Hoppas bara att Ken "trippelhakan" Hitchcock blir av med jobbet snarast eller iallafall får böta ett par 3 miljoner.

Aja, hoppas att Lundqvist är tillbaka i mål tills på tisdag. Vill också ha Kasparaitis tillbaka i laguppställningen då man verkligen märker att han saknas i defensiven.

Instämmer helt med ovanstående. Rangers måste verkligen skärpa till sig ordentligt nu. Man har sett otroligt loja ut de senaste matcherna och jag vill inte se dem åka ut i fyra raka matcher! Jag har fan väntat nästan 10 år på att få se dem lira slutspel igen...
Citera
2006-04-16, 19:08
Medlem
Icecubes avatar
"The pretty boys of the NHL"

http://www.icubed.com/~rpoe/pretty.htm
Citera
2006-04-18, 06:54
Medlem
xploddans avatar
Crosby med några riktigt fina assist. 3 st inatt och 100 poäng för 18-åringen vilket gör honom den yngsta spelare någonsin att nå 100-poängsgränsen. Imponerande.

Ovechkin 1 mål 1 assist inatt, 52 mål och 105 poäng. Otroligt skönt att båda fick vinna sina sista hemmamatcher för året. Härligt!
Citera
2006-04-18, 11:50
Medlem
Punchlines avatar
Dags för slutspel! Vad tror ni? Jag hoppas självklart på Detroit med det känns inte som att de kommer vinna. Tror faktist mer på Calgary.
Citera
2006-04-18, 12:43
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punchline
Dags för slutspel! Vad tror ni? Jag hoppas självklart på Detroit med det känns inte som att de kommer vinna. Tror faktist mer på Calgary.
Tror San Jose eller Anaheim kan överraska. Annars handlar det nog mycket om Detroit och Dallas. Hoppas dock på Rangers och Kaspar!
Citera
2006-04-19, 07:12
Medlem
xploddans avatar
http://expressen.se/index.jsp?a=567571

Så pinsamt dåligt av expressen:
Sidney Crosby svarade för ett mål och ett målpass och slutade på 102 poäng. Det är nytt rekord av en rookie i NHL och två poäng bättre än vad Mario Lemieux lyckades producera under sin debutsäsong 1984-85.

Herregud, hur kan dom för det första glömma bort Teemu Selänne, Peter Stastny , Dale Hawerchuk och Joe Juneau som alla är före Mario Lemieux's 100 poäng och för det andra hur fan kan dom få för sig att Crosby är före Ovechkin i år?
Pinsamt så dålig koll man kan ha.
Citera
2006-04-19, 17:41
Medlem
Icecubes avatar
Vad säger ni då om :

West

Detroit Red Wings-Edmonton Oilers

Dallas Stars-Colorado Avalanche

Calgary Flames-Anaheim Mighty Ducks

Nashville Predators-San Jose Sharks

East

Ottawa Senators-Tampa Bay Lightning

Buffalo Sabres-Philadelphia Flyers

New Jersey Devils-New York Rangers

Carolina Hurricanes-Montreal Canadiens
Citera
2006-04-19, 18:05
Medlem
SC sXes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icecube
Vad säger ni då om :

West

Detroit Red Wings-Edmonton Oilers

Dallas Stars-Colorado Avalanche

Calgary Flames-Anaheim Mighty Ducks

Nashville Predators-San Jose Sharks

East

Ottawa Senators-Tampa Bay Lightning

Buffalo Sabres-Philadelphia Flyers

New Jersey Devils-New York Rangers

Carolina Hurricanes-Montreal Canadiens

Red Wings, Stars, Flames och Sharks vidare från Western. Senators, Flyers, Devils och Hurricanes vidare från Eastern. Hoppades mycket på Rangers efter en grym säsong, men deras katastrofala avslutning och missad divisionstitel bådar inte gott. Dessutom viktiga spelare borta inför mötet med glödheta Devils, så det ska väl till ett mindre mirakel om man ska gå vidare. Läste dessutom att Rangers har minusresultat mot alla slutspelslag i eastern
Citera
2006-04-19, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
http://expressen.se/index.jsp?a=567571

Så pinsamt dåligt av expressen:
Sidney Crosby svarade för ett mål och ett målpass och slutade på 102 poäng. Det är nytt rekord av en rookie i NHL och två poäng bättre än vad Mario Lemieux lyckades producera under sin debutsäsong 1984-85.

Tror det handlar om ett internt Pittsburg rookie-rekord. Dåligt skrivet artikel. Har väl fallit bort lite i översättningen
Citera
2006-04-19, 20:27
Medlem
Sjuttiotvås avatar
Men det är ju Gunnar Nordström som skrev artikeln. USA-baserad hockeyreporter. Tror inte han översätter så fel. Han är faktiskt bra och kunnig. Hans blogg rekomenderas.

Tråkigt att Rangers fick Devils. Kul halvderby, men Devils lär väl ta det. Om nu inte Lunkan och Jagr spelar på sin abosluta topp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in