2006-04-14, 00:38
Medlem
Icecubes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironlung
Phaneuf, Crosby, Lundqvist, Ovechkin - de är alla av så hög klass att de skulle ha kunnat vinna utmärkelsen de flesta år. Jag tror faktiskt aldrig att jag har varit med om 4 så starka rookies samma säsong. Och då finns det dessutom spelare som Prucha och Svatos som lätt skulle ha kunnat blanda sig i striden ett annat år.

Jag tror Ovechkin vinner. Runner up borde vara Lundqvist, men det blir förmodligen Crosby.

Jo tänkte just säga Lundkvist, man kan nog inte göra bättre ifrån sig än vad han har gjort som målvakt och dessutom första året.
Citera
2006-04-14, 01:41
Medlem
Night Stalkers avatar
Härligt för Ovechkin!

Jag tycker helt klart att han är värd priset, tätt följt av Phaneuf som är riktigt jävla bra. Lundqvist har varit bra med och även Crosby men Dion och Alexander står i en klass för sig.
Citera
2006-04-14, 02:40
Medlem
xploddans avatar
Crosby med 94e poängen nu. Dessa rookies är otroliga. Bästa rookie året sedan Selänne och Juneau 92-93.

Edit: make that 95. :P
Edit igen: 96.
Edit ännu en gång: 97.
Citera
2006-04-14, 18:19
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rangel
Fan crosby börjar bli läskig...hoppas ju att Oveckin vinner rookie-poängligan men Crosby ligger ju bara 5 poäng efter nu :O...
Vettefan om Crosby skulle vinna Calder även om han går förbi Ovechkin i poäng. Kanske för att det är pressen som avgör isåfall, men tycker fortfarande OV-1 förtjänar det mer iom hans kompletta spel och dessutom 50 mål.
Citera
2006-04-14, 18:43
Medlem
Glockenspiels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
Vettefan om Crosby skulle vinna Calder även om han går förbi Ovechkin i poäng. Kanske för att det är pressen som avgör isåfall, men tycker fortfarande OV-1 förtjänar det mer iom hans kompletta spel och dessutom 50 mål.

Men, Ovechkin är väl inte speciellt komplett? Han är väl en renodlat offensiv forward?
Jag har inte sett allt för mycket av Crosby, men intrycket jag fått är att han är mer komplett i sitt spel över hela banan.

Och det skiljer 12 mål mellan dem, gör verkligen det att Ovechkin förtjänar Årets Rookie mer än Crosby?
Citera
2006-04-14, 18:56
Medlem
Vad sägs om Jonathan Cheechoo:s säsong då? Inte illa med sina 52 mål har jag för mig efter nattens matcher.
Killen kan ju snuva Jagr på skytteligan men han skrivs det inget om.
Citera
2006-04-14, 19:34
Medlem
Glockenspiels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Vad sägs om Jonathan Cheechoo:s säsong då? Inte illa med sina 52 mål har jag för mig efter nattens matcher.
Killen kan ju snuva Jagr på skytteligan men han skrivs det inget om.

Näe, men det är nog mest för att han inte går in och dominerar matcher på samma sätt som t ex Jagr gör.
Joe Thornton (94 assist) är en stor del i Cheechoos målform också.

Men det skulle vara helt klart vara lite skojigt om Thornton vann poängligan, och Cheechoo vann målligan. Lite sådär lagom snöpligt för Jagr.
Citera
2006-04-14, 19:37
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glockenspiel
Men, Ovechkin är väl inte speciellt komplett? Han är väl en renodlat offensiv forward?
Jag har inte sett allt för mycket av Crosby, men intrycket jag fått är att han är mer komplett i sitt spel över hela banan.
Killen leder sitt lag i tacklingar, är otroligt snabb med bra puckkontroll och har ett bra spelsinne och ett av ligans bästa skott. Dessutom drar han sig inte för att blockera skott och grovjobba i försvaret. Då är man väl rätt komplett? Självklart finns det saker att förbättra även hos de bästa men Ovechkin är mer komplett än Crosby just nu, helt klart, men han har ju också 2 år till godo.

Citat:
Ursprungligen postat av Glockenspiel
Och det skiljer 12 mål mellan dem, gör verkligen det att Ovechkin förtjänar Årets Rookie mer än Crosby?
Det är mer hur han gör målen, många av Crosbys mål är sk "garbage goals" medans Ovechkin gör riktiga highlightmål. Ett par av dem lär hamna på top10 för säsongen.
Annars kan man ju nämna hans 22 powerplaymål och hans fysiska spel. Andra saker man kan ta upp är hans utvisningsminuter jämfört med Crosby, för att inte nämna att han legat bakom 46,3% av Capitals mål och själv gjort 22% av dem.
Citera
2006-04-15, 17:30
Medlem
Icecubes avatar
Dock vet jag inte om man kan kalla Ovechkin för att "grovjobba i försvaret". Av de matcher jag sett med Capitals denna säsong så vänder han i princip alltid vid egna blålinjen. Precis som när han spelar med Ryssland. Men till frågan, ja han är betydligt mer komplett än vad Crosby är.
Citera
2006-04-15, 18:25
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icecube
Dock vet jag inte om man kan kalla Ovechkin för att "grovjobba i försvaret". Av de matcher jag sett med Capitals denna säsong så vänder han i princip alltid vid egna blålinjen. Precis som när han spelar med Ryssland. Men till frågan, ja han är betydligt mer komplett än vad Crosby är.
Klart han ofta vänder vid blå iom att han är forward. Dock menar jag mest när han jobbar hem när andra laget får pucken, det har jag lagt märke till. Det är också därför killen ligger på + i ett av ligans sämsta lag.

Kolla reel:en från förra matchen så ser du vad jag menar.
http://www.ovechkinfans.com/vids/reel041306.avi
Citera
2006-04-15, 23:42
Medlem
Glockenspiels avatar
Angående Joe Thornton (och Jonathan Cheechoo):
http://www.nhl.com/columns/kreiser/thornton041406.html
Citera
2006-04-16, 00:04
Medlem
xploddans avatar
Jahapp, nu har Thornton 3 poäng mer än Jagr, och Cheechoo har 1 mål mer än Jagr, lite småsurt sådär för JJ.
Förövrigt så är Philadelphia världens sämsta lag, Brashear borde avrättas på stört och så borde någon sudda ut hela staden från världskartan. Gärna hänga domarna som dömde idag också.
Hollweg får först 2 minuter för roughing när han inte gjorde ett skit utan bara tog emot när Gagne och Knuble stod och slog på honom efter att han tacklat Peter "ont-i-ljumsken" Forsberg helt enligt regelboken, senare i matchen kommer Brashear in och ska försöka tala Hollweg till rätta, Hollweg gör inte ett skit igen och får 2 minuter för roughing IGEN. Apan Brashear fick i alla fall game misconduct. Hoppas bara att Ken "trippelhakan" Hitchcock blir av med jobbet snarast eller iallafall får böta ett par 3 miljoner.

Aja, hoppas att Lundqvist är tillbaka i mål tills på tisdag. Vill också ha Kasparaitis tillbaka i laguppställningen då man verkligen märker att han saknas i defensiven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in