2005-07-27, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rangel
Fan vad gött det ska bli att få se Ovechkin, Crosby och eventuellt Malkin i NHL...sikka pöjkar...specc barn alla tre, just därför kommer det gå bra också...

Att både Crosby och Malkin hamnar i Pittsburgh Penguins blir riktigt intressant. Pittsburgh är definitivt ett lag på väg upp. Iofs är ju upp ända vägen från botten men jaja... ni fattar.
Citera
2005-07-27, 02:07
Medlem
Crossby och Malik, mums! Pittsburgh kommer att följas. Sen har man ju även jättetalangen Marc-Andry Fleury i målet.

Att touchicingen försvinner tycker jag är skit och likaså slagsmålsregeln. Vad är inte bättre än en riktigt jävla holmgång i slutet av en tråkig 2-2 match?
Citera
2005-07-27, 02:24
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Foppa till Toronto? http://expressen.se/index.jsp?a=409232

Det tvivlar jag på.....

man skall aldrig säga aldrig.. just nu lutar det enligt flera skribenter i colorado att foote är det ekonomiskt mest lönsamma alternativet att behålla och då ryker foppa. då är det en fråga om vem som kan plocka honom och vart han är intresserad av att spela.

personligen tror jag ju att han hellre spelar med näslund i canucks, men det finns nog allt en chans att toronto är ett alt även om den inte är enorm.

spelar f.ö ingen roll, toronto vinner iaf och då ska jag dricka mycket öl i nån bar på dundas när tåget åker förbi
Citera
2005-07-27, 08:43
Medlem
angående målvakterna bakom mål...är det inte så att dom har infört samma grej som var i AHL förra säsongen? att det finns ett begränsat område bakom buren som dom får gå till...

förövrigt så tror jag Ovechkin, Malkin och Crosby kommer vara en fröjd för ögat. Ska bli roligt att se lite mera skill i NHL nu med dom nya reglerna, mindre målvaktsskydd = bättre målvakter, inga hakingar tillåtet av huvudtaget = bättre backar.
Citera
2005-07-27, 23:06
Medlem
apskeletts avatar
det som kommer bli mest intressant är inte regel si eller så utan hur salarycapen påverkar maktbalansen i ligan. nu kommer värvningar och hur kontrakten utformas bli viktigare och man kommer inte att kunna köpa sig till ett bra team med en fet plånbok allena
Citera
2005-07-28, 21:16
Medlem
Racerbyces avatar
Touchicing försvinner INTE, det är något som Aftonbladet eller nån annan svensk tidning missuppfattat.

Changes to icing

- A team that ices the puck cannot make a line change prior to the ensuing face-off.

- Touch remains in effect but linesmen will be given more discretion to wave off icing infractions if they are deemed the result of an attempted pass.

http://www.tsn.ca/nhl/news_story.asp?ID=131130&hubName=nhl

Men regeländringarna i stort tror jag blir bra för NHL, de enda jag inte gillar är att inte målvakten får spela pucken bakom mål som förut (vet inte varför de infört denna?) samt införandet av straffslag efter oavgjorda matcher, nu när vi äntligen blivit av med detta lotteri här.

Men de andra reglerna låter vettiga, att ta bort red line offside och att införa avvaktande offside kommer att innebära lite färre avblåsningar, nolltolerans mot interference och hakningar kommer att gynna de tekniska lirarna och öppna upp spelet, mindre målvaktsskydd kommer att innebära fler mål samt att vi får se vilka målvakter som egentligen är skickliga och vilka som levt på att ha stora skydd.
Citera
2005-07-28, 23:26
Moderator
vfs avatar
Goodenow tackar för sig, oväntat? Knappast.

http://www.tsn.ca/nhl/news_story.asp?ID=131693&hubName=nhl

Han lyckades med en 24% lönesänkning och så säger dom att LO suger.
Citera
2005-07-29, 09:22
Medlem
icys avatar
Till skillnad från trådskaparen tycker jag det är trist att de ändrar sina icing regler. De gamla europeiska och nu även gamla NHL touch-icing reglerna var att föredra. Gjorde spelet lite mer intressant.
Citera
2005-07-29, 10:46
Medlem
Som sagt, touch-icingen försvinner inte och vad gäller målvakternas spel bakom mål är det precis som någon sa ett begränsat område. Det är egentligen bara längst ute i hörnorna som det inte blir tillåtet.

Från tsn.ca:
"- Goalies may play the puck behind the goal-line only in a trapezoid-shaped area defined by lines that begin six feet from either goal post and extend diagonally to points 28 feet apart at the end boards."
Citera
2005-07-29, 14:01
Bannlyst
Nu blir d fart i NHL igen. Som jag ser det så kommer målvakterna få en större utmaning att hålla nollan nu, det blir lite Handbolls målvakt syndromet... en Handbolls keeper kan ju inte gå in o tänka nu håller jag nollan. dom får tänka på att inte släppa in 20 bollar typ.

Men NHL kommer bli intressant nu med lönetaket, jag tror faktiskt att dom flesta väljer NHL före Ryska ligan. Visst kan pengar locka men det är endå hockey dom spelar, och dopm får endå hyffsat bra betalt i NHL. Men för den girige så kan den ryska ligan locka. Detroit tar hem stanley cup och Rangers överraskar med att ta sig till final.
Citera
2005-07-30, 12:24
Awaiting Email Confirmation
Idag kl 12.00 PM ET så börjar draften. När är det i Svensk tid? Runt 18.00?
Citera
2005-07-30, 12:38
Bannlyst
Pittsburgh vill visst ha både Foppa och Näslund... med Lemieux och Crosby kan det ju bli ett riktigt intressant lag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in