2006-04-28, 19:21
Medlem
Partons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Kollade på Edmonton - Detroit i natt och tyckte det var klassskillnad till Detroits favör på alla poster utom den i mål. Legace gjorde ingen dålig match, det var bara det att Edmontons målis var så mycket bättre och höll Edmonton kvar i matchen då Detroits press var tung under speciellt den första perioden där han höll på att knäcka Detroit på egen hand.

Jag tror dock att Detroit kommer att ta hem detta genom att vinna dom två nästkommande matcherna, Edmonton kan eventuellt vinna en gång till hemma men jag ser inte att dom vinner två av dom tre som är kvar.

Såg matchen även jag, var det någon mer än jag som kände att det kändes livsfarligt varje gång Oilers kom över röda, litar inte på Legace för fem öre, tyvärr... Visst han gjorde inte en dålig match "för att vara Legace"... Men har en konstig känsla i magen hela tiden
Spelare som Datsyuk, Shana och Yzerman (iofs inte dålig) måste höja sig rejält om vi överhuvudtaget ska gå vidare, Datsyuk verkar tro att det är nån jävla söndagsutflyckt där ute på isen, blir bara irriterad
Även powerplayspelet tycker jag var sisådär, kan bli mkt bättre..
Kräver skärpning, det är NHL-slutspel, det går inte längre att spela såsom i matcher mot tex Blues och Colombus..
Citera
2006-04-28, 20:18
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parton
Såg matchen även jag, var det någon mer än jag som kände att det kändes livsfarligt varje gång Oilers kom över röda, litar inte på Legace för fem öre, tyvärr... Visst han gjorde inte en dålig match "för att vara Legace"... Men har en konstig känsla i magen hela tiden
Spelare som Datsyuk, Shana och Yzerman (iofs inte dålig) måste höja sig rejält om vi överhuvudtaget ska gå vidare, Datsyuk verkar tro att det är nån jävla söndagsutflyckt där ute på isen, blir bara irriterad
Kräver skärpning, det är NHL-slutspel, det går inte längre att spela såsom i matcher mot tex Blues och Colombus..

I första skapade inte Edmonton så mycket, det var under PP och när första linen var inne som det blev lite oro, under andra tycker jag att spelet jämnade ut sig och då håller jag med om att det såg oroväckande ut i vissa anfall, speciellt när Legace går ut och ska spela pucken.

Datsyuk skulle nog behöva ett miljöombyte så att inte han och Lang spelar ihop för båda två är för puckkåta för att spela ihop, gäller även PP.

Tror inte att Detroit kommer att vinna Stanley Cup i år då det finns minst 2-3 andra lag som har en bättre form, bättre speed och framför allt bättre målvakter, Buffalo har sett ruskigt starka ut och med Theodore i målet så kan nog (tyvärr) Colorado bli att räkna med.
Citera
2006-04-28, 22:34
Medlem
Punchlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parton

Som jag sa förut så var Legacy bra i grundserien. Har inte sett någon match än så min fråga är: har han börjat vackla?
Igen är det svenskarna som räddar Detroit, som så många gånger förr.
Citera
2006-04-28, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punchline
Som jag sa förut så var Legacy bra i grundserien. Har inte sett någon match än så min fråga är: har han börjat vackla?
Igen är det svenskarna som räddar Detroit, som så många gånger förr.

Han och svenskarna var svaga första matchen men sedan tycker jag att de har spelat upp sig. Du har helt rätt i att Lagacy var mycketbra i grundserien.
Citera
2006-04-29, 01:44
Medlem
xploddans avatar
Ojojoj, tittar på Buffalo @ Philadelphia. Vilket jävla tempo det är i matchen. Helt otroligt, en av de bättre förstaperioder jag sett. Otrolig fart och fysiskt spel från båda lagen. Forsberg spelar grymt bra, man märker att han är ruskigt stor där borta, blir ett jävla liv på publiken när han är inne och han är det enda kommentatorerna pratar i Flyers om känns det som. Vilken jävla speedkula Afinogenov är.
Citera
2006-04-29, 06:51
Medlem
Jag trodde inte alls på Philadelphia efter 2 matcher men nu går det att se hur viktigt Foppa är. 4 mål på 2 matcher och 2 segrar. Den serien tror jag går till sjunde
Citera
2006-04-29, 23:34
Medlem
xploddans avatar
4-1 till New Jersey just nu, det är nog kört för Rangers. De har haft en sådan otrolig otur veckorna innan slutspel och under slutspel. Lundqvist skadad, Kasparaitis skadad, Ruccin skadad, Rucinsky skadad och Jagr skadad nu under slutspelet. Dessutom har de haft sådan jävla otur med stolp- och ribbträffar, ca 10 st under hela matchserien mot NJD, idag har de haft 4-5.
Citera
2006-04-29, 23:41
Medlem
Icecubes avatar
...samtidigt.

Så jädra underbart mitt älskade Edmonton håller på att skrälla mot aftonbladet-frozzade Detroit. Man blir nästan stolt.
Citera
2006-04-29, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
4-1 till New Jersey just nu, det är nog kört för Rangers. De har haft en sådan otrolig otur veckorna innan slutspel och under slutspel. Lundqvist skadad, Kasparaitis skadad, Ruccin skadad, Rucinsky skadad och Jagr skadad nu under slutspelet. Dessutom har de haft sådan jävla otur med stolp- och ribbträffar, ca 10 st under hela matchserien mot NJD, idag har de haft 4-5.

Riktigt tråkigt för Lundqvist och de andra. Jagr är nog viktigare än man trott.
Citera
2006-04-29, 23:48
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Riktigt tråkigt för Lundqvist och de andra. Jagr är nog viktigare än man trott.
Tycker faktiskt laget spelade bättre utan Jagr idag, men självklart är han viktigast i Rangers. Kul att se att fansen inte buade ut dem utan verkligen hejade på dem till slutet. Renney plockade ut målvakten när det var 2:30 kvar och de lyckades göra ett mål. Hoppas nästa år blir ännu bättre än detta.
Citera
2006-04-29, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
Tycker faktiskt laget spelade bättre utan Jagr idag.

Jaså.. Ja jag ska nog inte uttala mig eftersom jag inte kollar på matchen just nu... Men du menar att Rangers spelar bra nu trots att man ligger under?
Citera
2006-04-29, 23:59
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Jaså.. Ja jag ska nog inte uttala mig eftersom jag inte kollar på matchen just nu... Men du menar att Rangers spelar bra nu trots att man ligger under?
Matchen är över, Rangers är utslagna. Men de spelade deras bästa match på länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in