2005-10-30, 12:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Vart har all tuffhet tagit vägen?

Scott Stevens har ju gått i pension och med honom Old-time-hockey.
Citera
2005-10-30, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Någon som läst Anrells krönika i aftonbladet idag?

Äntligen finns det någon som vågar skriva sanningen om det nya NHL och inte fjäska hela tiden.
Det nya NHL i min mening har blivit förstört. Det enda man ser nu mera är power play och boxplay. Trodde hockey spelades 5 mot 5 men det kanske var på den gamla "onda" tiden det?
Vart har all tuffhet tagit vägen?

Mycket mål har det blivit kul säger vissa mindre kul säger andra. Det känns som målen inte är värda något längre fast det kanske bara är jag som det är fel på.
Vad tycker ni andra? Inte har NHL blivit så mycket roligare än var det var förr.

Jag har bara sett en match denna säsong (Sens-Leafs 8-0), och den matchen höll mig vaken hela natten. Till skillnad från förut, när jag somnade eftersom matcherna var så jäkla tillknäppta och tråkiga.

Jag vill se mål, det kan jag faktiskt erkänna. Jag tittar inte på hockey för att se Tie Domi armbåga folk i ansiktet, eller en Wade Belak som nästan haltar fram på skridskorna i vad som ska vara världens bästa hockeyliga. Då ser jag hellre Heatley panga in 4 baljor i en och samma match.

Sen har väl NHL varit "familjeunderhållning" i nästan 10 år nu? Jag ser ingen skillnad bara för att skydden är mindre och hakningarna färre.
Citera
2005-10-30, 15:55
Medlem
icys avatar
Har inte sett på NHL i år, men en av charmen med NHL var ju det tuffa spelet, som ibland var riktigt brutalt. Man kommer ihåg de stora prestationerna av lirare som Gretsky, Lemiuex osv., men jag kommer också ihåg flera våldsekvenser. T.ex. när Claude Lemieux spelade i Colorade, de mötte Detroit, och Claude var bakom förlängda mållinjen och helt plötsligt så får Detroit en högerkrok (eller om det var vänster). En annan grej var att jag Selänne svinga fullt med klubben efter en spelare och träffa. Det är en del av NHL, och utan det förlorar ligan en dimension. Men förstås förordar man sk. europeisk hockey, elitserien och den typen av hockey, så är säkert regeländringarna positivt. Själv så vill jag ha kvar det gamla NHL. Dock så var det bra att målvaktens skydd minskat till denna säsong.
Citera
2005-10-31, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvilN
Scott Stevens har ju gått i pension och med honom Old-time-hockey.

En av mina favoritspelare. Han kanske förutsåg det nya spelet och lade skridskorna på hyllan pga av det?
Citera
2005-10-31, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icy
Har inte sett på NHL i år, men en av charmen med NHL var ju det tuffa spelet, som ibland var riktigt brutalt. Man kommer ihåg de stora prestationerna av lirare som Gretsky, Lemiuex osv., men jag kommer också ihåg flera våldsekvenser. T.ex. när Claude Lemieux spelade i Colorade, de mötte Detroit, och Claude var bakom förlängda mållinjen och helt plötsligt så får Detroit en högerkrok (eller om det var vänster). En annan grej var att jag Selänne svinga fullt med klubben efter en spelare och träffa. Det är en del av NHL, och utan det förlorar ligan en dimension. Men förstås förordar man sk. europeisk hockey, elitserien och den typen av hockey, så är säkert regeländringarna positivt. Själv så vill jag ha kvar det gamla NHL. Dock så var det bra att målvaktens skydd minskat till denna säsong.

Precis anledningen till att NHL var så kul var den tuffhet och det fysiska spelet som vi inte hade här hemma. Men nu har tyvärr nolltoleransen mot hakningar och interference gått ut över hela spelet. Det är inget fel på att ta krafttag mot de spelförstörande momenten men NHL har gått för långt. Nu får spelarna knappt nudda varandra och då försvinner också tacklingarna till viss del när spelarna i vågar pga rädsla för att bli utvisade och på så sätt förlora matchen.
Vi får innerligt hoppas att de nya reglerna i NHL inte kommer till Elitserien. Det enda kan väl vara mindre målvaktsskydd som vi kan införa.
Citera
2005-11-03, 03:30
Medlem
stukas avatar
ottawa har rätt bra form, hyfsad spetskompetens också

alfredsson 4+2 inatt, havlat 4 mål, heatley 2 mål.. spezza 4 ass

och det är inte ens slut
Citera
2005-11-05, 19:47
Medlem
Ovanligt att canal plus visar den där jävla Weekes igen när Rangers spelar.
Har inte sett en enda match ännu med Lundqvist.
Funderar på om Rangers och Canal plus har något samarbete för alla matcher där Lundqvist står visas inte och alla med Weekes visas.
Kanske bara ett sammanträffande men det börjar bli många matcher nu.
Citera
2005-11-05, 22:13
Medlem
Duerfians avatar
Jag tror antalet power play kommer gå ner. Det tar bara ett tag för spelarna att fatta att de inte kan obstruera och haka motståndarna.

Jag tycker förändringarna är bra för att i långa loppet kommer det ge mer utrymme åt de som är duktiga hockeyspelare.
Citera
2005-11-06, 00:25
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerfian
Jag tror antalet power play kommer gå ner. Det tar bara ett tag för spelarna att fatta att de inte kan obstruera och haka motståndarna.

Jag tycker förändringarna är bra för att i långa loppet kommer det ge mer utrymme åt de som är duktiga hockeyspelare.

men är det egentligen det nhl handlar om?
Citera
2005-11-06, 01:57
Medlem
Duerfians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apskelett
men är det egentligen det nhl handlar om?

NHL har förändrats genom historien. Från 70-talets brutala hockey till 80-talets vidöppna hockey till 90-talets extremt tillknäppta hockey. Att ligan nu försöker göra sig mer attraktiv genom att offensiv hockey premieras framför obstruktions-baserad hockey tycker jag är sunt. De flesta fans är nöjda med förändringarna.
Citera
2005-11-06, 02:19
Medlem
Icecubes avatar
Helt klart. Fast siffror som 9-1 och 8-1 vilket inte är helt ovanliga dessa dagar tycker jag enbart är synd. Så pass ofta som det nu händer var väldigt ovanligt innan lockouten. Tycker det mer är bandy-siffror. Ett mål blir inte lika betydelsefullt som tidigare.
Citera
2005-11-06, 09:16
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerfian
De flesta fans är nöjda med förändringarna.
kan du påvisa det på något sätt? de flesta europeiska möjligen men nhl har alltid byggt på fighter eftersom det är det publiken vill ha med. bara för att bettman fått som han vill och kört över nhlpa betyder inte det att fansen förändras.'

sedan är det skönt att se att kungen är hemma igen en ny 114poängssäsong att vänta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in