Citat:
Ursprungligen postat av taags
Någon som läst Anrells krönika i aftonbladet idag?
Äntligen finns det någon som vågar skriva sanningen om det nya NHL och inte fjäska hela tiden.
Det nya NHL i min mening har blivit förstört. Det enda man ser nu mera är power play och boxplay. Trodde hockey spelades 5 mot 5 men det kanske var på den gamla "onda" tiden det?
Vart har all tuffhet tagit vägen?
Mycket mål har det blivit kul säger vissa mindre kul säger andra. Det känns som målen inte är värda något längre fast det kanske bara är jag som det är fel på.
Vad tycker ni andra? Inte har NHL blivit så mycket roligare än var det var förr.
Jag har bara sett en match denna säsong (Sens-Leafs 8-0), och den matchen höll mig vaken hela natten. Till skillnad från förut, när jag somnade eftersom matcherna var så jäkla tillknäppta och tråkiga.
Jag vill se mål, det kan jag faktiskt erkänna. Jag tittar inte på hockey för att se Tie Domi armbåga folk i ansiktet, eller en Wade Belak som nästan
haltar fram på skridskorna i vad som ska vara världens bästa hockeyliga. Då ser jag hellre Heatley panga in 4 baljor i en och samma match.
Sen har väl NHL varit "familjeunderhållning" i nästan 10 år nu? Jag ser ingen skillnad bara för att skydden är mindre och hakningarna färre.