2005-10-10, 19:08
Medlem
Lastbils avatar
Är matchen mellan Washington och New York Rangers som sänds nu direkt? Känns lite tidigt.
Citera
2005-10-10, 19:15
Medlem
Haecceitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastbil
Är matchen mellan Washington och New York Rangers som sänds nu direkt? Känns lite tidigt.
Japp, den börjar 7 svensk tid. Matine i usa...
Citera
2005-10-10, 19:28
Medlem
Lastbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haecceity
Japp, den börjar 7 svensk tid. Matine i usa...
Jo jag såg de nu, de var som fan. Lirar de hockey klocka 14 en måndag i USA? :S Ser glest ut på läktarna. Fan vad Rangers byter målvakt. Blev besviken när inte Lundkvist stod.
Citera
2005-10-10, 20:15
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastbil
Jo jag såg de nu, de var som fan. Lirar de hockey klocka 14 en måndag i USA? :S Ser glest ut på läktarna. Fan vad Rangers byter målvakt. Blev besviken när inte Lundkvist stod.

Det är ganska ovanligt att samma målvakt står två kvällar i rad i NHL.
Citera
2005-10-10, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Det är ganska ovanligt att samma målvakt står två kvällar i rad i NHL.

Brodeur, Roy, Chabibulin, Belfour, Theodor, hangummibollenfrånlettland, Snow och Turco brukar (samt brukade) väl stå back-to-back matcher. Å andra sidan brukar de stå varenda match.
Citera
2005-10-10, 20:31
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilN
Brodeur, Roy, Chabibulin, Belfour, Theodor, hangummibollenfrånlettland, Snow och Turco brukar (samt brukade) väl stå back-to-back matcher. Å andra sidan brukar de stå varenda match.

Jo, lag som i praktiken bara har en målvakt är givetvis till viss del undantagna från den "regeln". Men när de väl står över matcher brukar det vanligtvis vara en av två back-to-back matcher.
Citera
2005-10-10, 20:40
Medlem
taffies avatar
Foppa har inte på något vis inlett sesongen så fantastikst som vissa (mats Wennerholm speciellt) vill gör gällande. Visst, han har producerat ett antal asist, men antalet mål i ligan har inte vart så högt som det är nu på väldigt länge. Dessutom har Forsberg dragit på sig ett antal onödiga utvisningar samt orsakat en staff (Han drog ner nyllet som kom fri).

En lirare som däremot är imun mot rubriker i sverige är just nyss nämna Mikael Nylander, som inte verkar kunna skapa något som helst intresse oavsett hur stora framgångar denne skördar på isen.
Citera
2005-10-10, 21:27
Bannlyst
var ute på aftonbladets målservice å ser samtidigt på nhl ny rangers - washington, ser till min förvåning att washington leder med 3-2. Tittar på min Tv 2-2, cirka 5 min senare görs 3-2. För jävla dåligt att det står live i rutan. Resultatet fanns minst fem min innan på aftonbladet innan det skedde på tv, nån som har en aning om hur långt canal + "live"-sändningar ligger efter?
Citera
2005-10-10, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av taffie
En lirare som däremot är imun mot rubriker i sverige är just nyss nämna Mikael Nylander, som inte verkar kunna skapa något som helst intresse oavsett hur stora framgångar denne skördar på isen.

Inte så konstigt med tanke på att han skördar precis lika LITE framgångar bakåt som MYCKET framgångar framåt.
Med tanke på att hans offensiva spel inte är riktigt världsklass heller så faller han in i mängden tycker jag.
I fysiska matcher försvinner han totalt och bidrar inte med något alls.
Tappar ofta sina markeringar och har vid ett otal tillfällen åkt och fantiserat om att han var Krobbe Lundberg på offensiv blå vilket lett till kontringar.

Blir lycklig varje gång han inte är uttagen i landslaget.
Citera
2005-10-11, 07:24
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k-100998
var ute på aftonbladets målservice å ser samtidigt på nhl ny rangers - washington, ser till min förvåning att washington leder med 3-2. Tittar på min Tv 2-2, cirka 5 min senare görs 3-2. För jävla dåligt att det står live i rutan. Resultatet fanns minst fem min innan på aftonbladet innan det skedde på tv, nån som har en aning om hur långt canal + "live"-sändningar ligger efter?

Brukar väl vara typ en kvart, de gör det så vitt jag vet för att vi skall slippa allt för många reklampauser (och för att Holmgren och grabbarna skall klara av att jubla på rätt ställen).
Citera
2005-10-11, 12:23
Moderator
vfs avatar
Weekes såg väl inte helt stabil ut i Rangers mål.
Alla målen kom på returer från honom, inklusive
en tappad puck ur plocken.

Kanske får Henke stå nästa match.

Detroit-Vancouver 10 svenskar på isen, det är ganska bra.
Citera
2005-10-12, 02:02
Medlem
Parkers avatar
Tellan står i Torontos kasse. Kul!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in