Citat:
Ursprungligen postat av SC sXe
Ovechkin är ju helt underbar att kolla på när han plöjer fram. Totalt orädd och benen går ju konstant vare sig han ska göra mål eller tackla. Crosby har jag knappt sett förutom nåt klipp på sporten men jag har fått för mig att dem har samma stil ungefär stämmer det? Med skillnaden att Ovechkin är mer utvecklad fysiskt.
Hur bra kan dem här två bli då? Kan någon av dem göra 200 poäng under en säsong? Utvecklingen verkar ju gå mot att göra det lättare och lättare för forwards att göra mål och talangmässigt så rankades väl inte Gretzky högre just när han kom fram? Jag läste någonstans att Ovechkin i nuläget ligger 10 poäng bakom Gretzky's målsnitt i hans rookiesäsong.
Forsberg då? När ska karln lära sig stretcha ordentligt? Skämt åsido, ni som har koll på ljumskskador; hur allvarligt ska man ta den här återkommande skadan? Vad är det som orsakar den hela tiden?
Hur bra kan dem här två bli då? Kan någon av dem göra 200 poäng under en säsong? Utvecklingen verkar ju gå mot att göra det lättare och lättare för forwards att göra mål och talangmässigt så rankades väl inte Gretzky högre just när han kom fram? Jag läste någonstans att Ovechkin i nuläget ligger 10 poäng bakom Gretzky's målsnitt i hans rookiesäsong.
Forsberg då? När ska karln lära sig stretcha ordentligt? Skämt åsido, ni som har koll på ljumskskador; hur allvarligt ska man ta den här återkommande skadan? Vad är det som orsakar den hela tiden?
Du har helt rätt men tyvärr är det idag oerhört mycket svårare att sätta de rekord som tagits förr i tiden. När Gretzky hade sin storhetstid var till att börja med målvakterna betydligt sämre och mindre i storlek, trots att de inför detta året minskas med hjälp av storleksregler gällande målvaktsskydden. Sen var spelkvaliteén i ligan betydligt sämmre och spelet var mindre tilltäppt. Spelare som Lemieux och Gretzky kunde åka åttor runt spelare som i princip agerade rundmärken. I dagens hockey kommer du inte lika långt med spelsystem som zonetraps och spelare som enbart har sin roll till att skugga och spelförstöra för motståndarnas målfarligaste spelare.
sörjer att ännu en stor spelare lägger av