2013-12-27, 05:28
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Det måste verkligen vara förnedrande för er feminazis att verkligheten och naturen hela tiden totalvägrar att finna sig i er påhittade och tillrättalagda samhällssyn. Det måste verkligen plåga er oerhört att något så mätbart som idrott (eller schack för den delen) i princip fullständigt saknar kvinnor som kan jämföra sig med män.

Och likaledes måste det plåga er oerhört när man på kända universitet bedriver seriös och välfinansierad medicinsk forskning om hjärnan och ständigt finner nya könsbaserade skillnader. Eller när man gör statistiska mätningar i resultaten av amerikanska SAT-tester med miljoner deltagare och tvingas konstatera att sisådär 95%+ av de allra bästa matematiska begåvningarna är män. Det kan inte vara lätt att som en religiös stolle, med dårens envishet fortfarande försöka hävda att könsmässiga skillnader inte finns. För de finns, och de är ganska många.

En nykter person hade istället accepterat att naturen ser ut som den gör, snarare än att bedriva korståg på Don Quijote-vis mot inbillade strukturer. Men ju mer vetenskapen bevisar desto stolligare kommer ni framstå.

Vad svamlar du om! Det jag skrev handlar om motsägelsefullheten att samtidigt som ni hatar och föraktar kvinnor enda in i själen ändå åtrår dem. Allt som en anti-feminist skriver om kvinnor går ut på att vara så nedlåtande och föraktfull mot kvinnor som möjligt. Varför är anti-feminister aldrig konsekventa i sitt förhållande till kvinnor?
Citera
2013-12-27, 06:31
Medlem
Mvks avatar
Det här är lite kul

Jag jobbar som taxichaufför och körde en kund häromdagen.

Det var en tjej i 25-års åldern som hade spelat fotboll i hela sitt liv.

Satt och kallpratade som man gör med kunder och vi kom in på Zlatans uttalande.

Hon berättade att när hon var 16 så hade hennes fotbollslag mött ett gäng 11-åringar i en träningsmatch.
Tjejerna hade aldrig tidigare spelat mot killar och tänkte att det skulle bli en lätt match.
Dom bröstade upp sig och tänkte köra över småttingarna enligt henne själv.

Vad tror ni hände?

11-åringarna sprang cirklar runt tjejerna som inte hängde med.
Dom blev sönderdribblade och där och då gick det upp för tjejerna första gången hur underlägsna dom var.
......
Vi har byggt upp ett samhälle där lille Fia sen vaggan lär sig att hon minsann är lika duktig på allt och minst lika bra på allting.
När verkligheten smyger sig på får Fia ett rejält uppvaknande.

Det finns alltså människor i det här landet som på fullaste allvar tror att tjejer är lika duktiga på fotboll som män, jämställdhetsbrillorna är alltid på och DNA, fysisk kapacitet, och begränsningar existerar inte.

Oinsatta som aldrig sparkat en boll i hela sitt liv men också aktiva spelare.

Zlatan konstaterar fakta, han snackar inte om något annat än fotboll och han har rätt.
Damfotbollen omsätter inte i närheten av herrfotbollen och spelmässigt är dom 2 inte jämförbara.
Sen är hans kommentar om cykeln lite smålustig men onödig i mediasammanhang.

Jag älskar kvinnor, jag är tillsammans med en, jag är född av en och får förhoppningsvis en dotter men skilj på äpplen och päron.
Citera
2013-12-27, 06:43
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Det här är lite kul

Jag jobbar som taxichaufför och körde en kund häromdagen.

Det var en tjej i 25-års åldern som hade spelat fotboll i hela sitt liv.

Satt och kallpratade som man gör med kunder och vi kom in på Zlatans uttalande.

Hon berättade att när hon var 16 så hade hennes fotbollslag mött ett gäng 11-åringar i en träningsmatch.
Tjejerna hade aldrig tidigare spelat mot killar och tänkte att det skulle bli en lätt match.
Dom bröstade upp sig och tänkte köra över småttingarna enligt henne själv.

Vad tror ni hände?

11-åringarna sprang cirklar runt tjejerna som inte hängde med.
Dom blev sönderdribblade och där och då gick det upp för tjejerna första gången hur underlägsna dom var.
......
Vi har byggt upp ett samhälle där lille Fia sen vaggan lär sig att hon minsann är lika duktig på allt och minst lika bra på allting.
När verkligheten smyger sig på får Fia ett rejält uppvaknande.

Det finns alltså människor i det här landet som på fullaste allvar tror att tjejer är lika duktiga på fotboll som män, jämställdhetsbrillorna är alltid på och DNA, fysisk kapacitet, och begränsningar existerar inte.

Oinsatta som aldrig sparkat en boll i hela sitt liv men också aktiva spelare.

Zlatan konstaterar fakta, han snackar inte om något annat än fotboll och han har rätt.
Damfotbollen omsätter inte i närheten av herrfotbollen och spelmässigt är dom 2 inte jämförbara.
Sen är hans kommentar om cykeln lite smålustig men onödig i mediasammanhang.

Jag älskar kvinnor, jag är tillsammans med en, jag är född av en och får förhoppningsvis en dotter men skilj på äpplen och päron.

Jag förstår inte varför alla anti-feminister tolkar alla önskningar om att man ska undvika att tala om kvinnor på ett nedlåtande sätt som ett påstående om att män och kvinnor skulle vara biologiskt likadana.
Citera
2013-12-27, 06:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Vi såg ju hur det gick för Annika Sörenstam.
Var hon den bästa bland golfarna, när hon spelade med killarna?

Och om man söker efter den bästa fotbollsprestationen, finns den nog inte ens inom elitfotboll, där alla är riktigt bra, utan i lägre serier där den enskilda prestationen, överstiger Zlatans och Lottas prestationer med ljusår, då dessa inte har samma backup från resten av laget.

Hon slutade på 96:e plats av de 111 som ställde upp och missade cutten. Att hon ställde upp i tävlingen gillades inte av alla och bland kritikerna fanns Vijay Singh.

I övrigt förstår jag knappt vad du menar.
Citera
2013-12-27, 06:46
Medlem
Den som undrar varför Z spelar (äger) i landslaget bör inte uttala sig om fotboll öht...
Småtjejer som drömmer om att vara Lotta Schelin bör ibland påminnas om att det är pålen som skall suttas och inte klykan som ska kladdas. Lesbiska lekföreningen har fått nog med pengar av grabbarna nu. Kung Z har inte bott i Sverige på länge och har därför sluppit bli smittad av den allvarliga psykiska åkomman PK.

Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Ja, förmodligen gör han det. Men ibland undrar man varför han spelar i landslaget öht? Det kan inte vara roligt för alla småtjejer runt om i landet som drömmer om att bli en ny lotta schelin att få läsa detta. Svenska fotbollsförbundet har haft ett och ett halvt dygn på sig att kommentera zlatans utspel. Den slutsats dom kom fram till är att dom inte lägger sig i vad enskilda spelare tycker.
Citera
2013-12-27, 07:03
Medlem
FyPharaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Jag förstår inte varför alla anti-feminister tolkar alla önskningar om att man ska undvika att tala om kvinnor på ett nedlåtande sätt som ett påstående om att män och kvinnor skulle vara biologiskt likadana.

Kan det rör sig om den patriarkala könsmaktsordningen?
Jag förstår inte varför sanningen alltid måste uppfattas som nedlåtande av verklighetsfrämmande feminister och hens.
Citera
2013-12-27, 07:06
Medlem
Zlatan har humor även när han säger att hans fru inte behöver hans pengar
damfotboll är lika spännande som att titta på målarfärg som torkar.
men det har inte jag sagt
Citera
2013-12-27, 07:20
Medlem
Gullegubbens avatar
Sverige överpresterar i handikappidrott också. Likt många andra i-länder. Samma sak med materialsporter. Fotboll är världens största sport och konkurrensen i öppen klass (så kallad herrfotboll)
är enorm.
Citera
2013-12-27, 07:28
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Har ni några egna döttrar som spelar fotboll, ni som hyllar Zlatan? Nej, det kan jag tänka mig att ni inte har. Era referenser till kvinnor är väl porrsidor på nätet och föreställningen att alla som lirar damfotboll är lesbiska.

Läs bloggen oldwollf han har varit tränare i damfotboll och har en dotter som spelat i damallsvenskan. Han har samma åsikt som zlatan.
Citera
2013-12-27, 08:04
Medlem
Lukos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Va?! Menar du att även kvinnor och småpojkar har chans att kvalificera sig för spel i landslaget?

Är Malin, 21, eller Pontus, 11, bättre än Zlatan, 32, så spelar de givetvis i herrlandslaget.

Undantaget är att män inte får spela i damlandslaget. Annars finns det inga ålders- eller könsrestriktioner.
Citera
2013-12-27, 08:05
Medlem
PlanetCaravans avatar
Tycker detta var för jävla roligt gjort av Zlatan! Han kan gå ut i vilken tidning som helst och säga en sån här sak, han vet att det kommer bli stora rubriker. Det är ingenting som rör honom, han håvar in sina stålar ändå samtidigt som han lever lyxlivet i Paris. Roliga är att SVFF valt att inte kommentera detta. Hade det varit nån annan spelare som uttalat sig på detta sätt så hade dom rasat totalt, men Zlatan är ju barnet de aldrig fick, honom kan de inte säga nåt negativt om.
Citera
2013-12-27, 08:34
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Tycker detta var för jävla roligt gjort av Zlatan! Han kan gå ut i vilken tidning som helst och säga en sån här sak, han vet att det kommer bli stora rubriker. Det är ingenting som rör honom, han håvar in sina stålar ändå samtidigt som han lever lyxlivet i Paris. Roliga är att SVFF valt att inte kommentera detta. Hade det varit nån annan spelare som uttalat sig på detta sätt så hade dom rasat totalt, men Zlatan är ju barnet de aldrig fick, honom kan de inte säga nåt negativt om.
SvFF har uttalat sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in