2013-12-27, 17:00
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Jag tycker Zlatan kunde ha litat på att han klarade jämförelsen med Lotta och sagt storsint att han såg det som en ära att bli jämförd med henne.

Det hade varit både snyggt och trevligt och hade fått honom att växa.
Då hade han ljugit. Han tycker inte det är någon ära, tvärtom. Det låter dessutom inte speciellt Zlataneskt. Jag är inte ett dugg förvånad över att en person med hans enorma ego säger en sådan här sak. Tvärtom. Jag är mycket förvånad över att jante-Sverige inte reagerar förrän nu. Men det var väl för att hans ego till slut sträckte sig till ett ämne som skakade PK-sverige så djupt att man var tvungen att förkasta sin numera förlorade son.

Jag hade inte uttalat mig som Zlatan, jag hade sagt något i stil med det du föreslår. Men att fördöma honom som aldrig gjort någon hemlighet av hur han är, blir löjligt. Om han vill vara en förebild så är det bra, vill han något annat, så får han göra det. Han har inget ansvar att passa in i svenskarnas bild av hur han ska vara. Det är ingen mysfarbror vi talar om, han är fotbollsspelare.

Sen kan man ju jämföra med om man frågade Usain Bolt om att jämföra sig med en kvinnlig utövare. Hade han då svarat "vad menar du? hon springer 3 sekunder långsammare, hur kan du jämföra oss?" så blir det väldigt tydligt vad det här handlar om. Det är svårt att acceptera för vissa, men om det handlar om att springa snabbast så är inte kvinnor lika bra på det, sen kan man bli hur arg man vill över att alla borde tycka att "det som räknas är att man gör sitt bästa" eller något annat. Men om det inte gäller det utan sekunder och hundradelar, då blir jämförelsen löjlig.

Jag tycker inte det finns någon poäng med att påpeka att kvinnor inte springer lika snabbt som män och det som är mest intressant tycker jag är att bedöma personer utifrån deras prestationer relaterat till deras förutsättningar. Därför imponeras jag av till exempel personer som idrottar med proteser och presterar högre än de flesta amatörutövare, jag behöver inte påpeka att de inte hoppar lika högt som om de varit "hela".
Citera
2013-12-27, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Om man vänder på det kan man säga att om Zlatan och andra framgångsrika fotbollsbabbar inte kunnat spela boll hade de förmodligen varit gansters eller terrorister..

ELLER så hade de fostrats i fotbollen att man måste kunna samarbeta, kunna tänka på laget inte jaget.
Citera
2013-12-27, 17:02
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryTurtleDove
ELLER så hade de fostrats i fotbollen att man måste kunna samarbeta, kunna tänka på laget inte jaget.
Uppenbarligen är detta dömt att misslyckas..
Citera
2013-12-27, 17:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kokosbollar
En röst på SD (eller SVP) så etablissemanget skiter på sig ännu mer, bara för att, känns inte alls långt borta. Det har gått för långt. Och jag som varit röstberättigad i två val tidigare har inte valt att rösta alls. Då förstår ni.

Sverige behöver Zlatan, sätt han på en position där han får vara med och bestämma hur Sverige ska se ut efter karriären, fortsätt gärna använd appen så vi får veta vad som händer bakom kulisserna. Vi behöver fler som han.

Någon som faktiskt ser till landets bästa.

Zlatan är en god representant för SD och deras värdegrund att "man ska skita i horan" när en kvinna har en åsikt. Partiets högsta företrädare har redan visat var man står i kvinnofrågor.
Citera
2013-12-27, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Uppenbarligen är detta dömt att misslyckas..

För att...................................?
Citera
2013-12-27, 17:09
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinsven
Precis, eller få en bil gratis om de har rätt kön.
De hade nog blivit arga om de förlorade sin bil för att de har fel kön i alla fall. De hade säkert blivit lika arga om de fick en bil för de hade fel kön, det är ju ändå principer vi talar om.
Citera
2013-12-27, 17:15
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryTurtleDove
För att...................................?
För att babbar är giriga egoistiska svenskhatande röttägg.
Citera
2013-12-27, 17:25
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Helt rätt av Zlatan!
Citera
2013-12-27, 17:26
Medlem
avskrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag tycker inte det finns någon poäng med att påpeka att kvinnor inte springer lika snabbt som män och det som är mest intressant tycker jag är att bedöma personer utifrån deras prestationer relaterat till deras förutsättningar. Därför imponeras jag av till exempel personer som idrottar med proteser och presterar högre än de flesta amatörutövare, jag behöver inte påpeka att de inte hoppar lika högt som om de varit "hela".

Det är som du säger väldigt imponerande, och ingen kommer säga emot dig! Men för att använda ditt perspektiv handlar sakfrågan snarare om idrottare i handikapp-OS ska få ett lika stort erkännande som i traditionella OS, eller om en medaljör i rullstolsbasket ska få samma kultstatus som Michael Jordan. Världen går inte bara att dela upp i män och kvinnor, utan det finns naturligtvis en massa grupperingar som uträttar fantastiska saker varje dag relativt sina förutsättningar, också utanför idrottsvärlden. Så även om prestationerna är imponerande i sig måste det ju finnas någon sorts verklighetsförankring i det hela.
Senast redigerad av avskrade 2013-12-27 kl. 17:28.
Citera
2013-12-27, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Zlatan är en god representant för SD och deras värdegrund att "man ska skita i horan" när en kvinna har en åsikt. Partiets högsta företrädare har redan visat var man står i kvinnofrågor.

Förhoppningsvis ska det väl inte behöva gå så långt men det är helt upptill dem här dårarna som ständigt ska lägga näsan i blöt, trots att de knappt har någonting att hämta hem i diskussionen. Dom lyckas med det omöjliga, att dra precis allting till sin spets, till absurdum, där vi är nu. En sätter sig i ständiga offerroller.

De flesta som kallar sig feminister idag vet nog inte ens vad det innebär och det är därför som dessa hens förblir avskydd av män med vett och av kvinnor med värdighet.
Senast redigerad av Kokosbollar 2013-12-27 kl. 17:38.
Citera
2013-12-27, 17:46
Medlem
Om Zlatan sagt att han var stolt över att jämföras med Lotta Schelin hade varenda människa förstått att han ljugit, men lögnen hade hyllats av hela jävla etablissemanget. Varför har vi ett så förljuget samhällsklimat? Jag vill veta varför det anses så fiiiint att leva på lögner i detta land?
Citera
2013-12-27, 17:51
Medlem
carlpetersen73s avatar
Han tog ett skott för Anders, riktade fokus mot sig själv istället. Stort gjort. Jävla PK-fittor som inte unnade Anders att njuta av priset. Kunde de inte hållit käft och låtit Anders få den uppmärksamhet han förtjänade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in