2013-12-27, 01:15
Bannlyst
lite kul ere i alla fall, nu skalla svenska pk journalister lära zlatan veta hut. hehe hane fran ett blatteomrade och de skall nu lära honom en VÄRDEGRUND
Citera
2013-12-27, 01:16
Medlem
Idunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Den slutsats dom kom fram till är att dom inte lägger sig i vad enskilda spelare tycker.

Vilket också måste vara den rätta slutsatsen. Ett steg framåt i så fall, att folk tillåts att säga vad de tycker & tänker, utan att bli straffade för det.

Förstår att det måste vara jobbigt för dig att inte alla tycker & tänker enligt enligt de normer som etablissemanget i Sverige påbjuder för allt och alla.
Citera
2013-12-27, 01:17
Medlem
johnny_viciouss avatar
Jag läste en intervju med SvFF:s ordförande i aftonbladets nätupplaga och det enda jag kan säga om den är att jag förstår varför han är ordförande. Snacka om slipad och mediatränad, han lämnade inte ett skit till journalisten, så till den milda grad att journalisten själv framstod som korkad. Jag blev fruktansvärt imponerad av hans sätt att hantera hela situationen på ett neutralt vis. Var var han när bilen delades ut? Godkände han det?
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Att slänga runt ad-hominem på de som håller med Zlatan (även om han uttryckte sig lite vulgärt med cykel-grejen) visar bara att du inte är mogen nog att argumentera logiskt.
Imponerande dubbelmoral.
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Som typ ingen bryr sig ett skit om ja

Jag har också spelat grymt mycket battlefield matcher och vunnit skitmånga av dem, ska jag få en ny bil för det?

Fan va korkad du är
Du förstår inte SvFF:s uppgift om du drar den liknelsen seriöst.
Tänk dig att du var med i Battlefieldförbundet (BFF), hemma på väggen hänger ett inramat exemplar av Game där ordföranden i BFF dyrt och heligt lovar att allas prestationer är lika mycket värda, oavsett om man spelar på hard eller easy.
Eftersom du är så duktig blir du inbjuden till en gala där prestationer ska prisas och uppmärksammas. Där får en kvinnlig spelare en sprillans ny TV för att hon har vunnit så många matcher. Inte lika många som dig, visserligen, men hon spelar på en svårare nivå som hon har tillgång till enbart för att hon är kvinna. Hur reagerar du när du kommer hem och tittar på väggen?
Citera
2013-12-27, 01:21
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iduna
Vilket också måste vara den rätta slutsatsen. Ett steg framåt i så fall, att folk tillåts att säga vad de tycker & tänker, utan att bli straffade för det.

Förstår att det måste vara jobbigt för dig att inte alla tycker & tänker enligt enligt de normer som etablissemanget i Sverige påbjuder för allt och alla.

Nej, inte alls. Jag ser fram emot att alla dam- herr- och juniorspelare från och med idag får säga precis vad de vill, inklusive rasistiska och sexistiska uttalanden. Dom har ju ett prejudicerade fall.
Citera
2013-12-27, 01:23
Medlem
Fan vilken kung Zlatan här! Älskar att han gav sig in i debatten! Håller med om allt han säger, förutom cykeln vilket kan verkas vara lite nedvärderande. Men annars? Superbra kommentar av honom.
Citera
2013-12-27, 01:26
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebogevo
Den här tråden var kul att läsa tills du dök upp med ditt tröttsamma skitsnack.
Du menar att babbar i allmänhet är sofistikerade och trevliga...

Jag säger ju bara sanningen, precis som Zlatan gör!
Citera
2013-12-27, 01:58
Medlem
HappySadHarrys avatar
Förklara för mig varför inte knattefotboll skall värderas lika högt som damfotboll i det här fallet. Båda är en variant av fotboll men med begränsningar. I det ena fallet utestängs de som är för gamla och i det andra de av manligt kön.

I fotbollslandslaget utestängs ingen på grund av ålder eller kön. Självklart är det en högre prestation att spela rekordmånga matcher där än i ett landslag där urvalet begränsas av ålder eller kön.
Citera
2013-12-27, 02:08
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannibal-Barka
Fan vilken kung Zlatan här! Älskar att han gav sig in i debatten! Håller med om allt han säger, förutom cykeln vilket kan verkas vara lite nedvärderande. Men annars? Superbra kommentar av honom.
Det är som vanligt i Sverige att bara de med blattealibi vågar uttala sig. De utan invandrarbakgrund vågar inte riskera att hamna utanför den gemensamma värdegrunden. Bland de spetälska.
Citera
2013-12-27, 02:10
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
I fotbollslandslaget utestängs ingen på grund av ålder eller kön.
Va?! Menar du att även kvinnor och småpojkar har chans att kvalificera sig för spel i landslaget?
Citera
2013-12-27, 02:15
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Va?! Menar du att även kvinnor och småpojkar har chans att kvalificera sig för spel i landslaget?
Ja. Vet inte om du skojar, men självklart är det så.
Citera
2013-12-27, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Eftersom du är så duktig blir du inbjuden till en gala där prestationer ska prisas och uppmärksammas. Där får en kvinnlig spelare en sprillans ny TV för att hon har vunnit så många matcher. Inte lika många som dig, visserligen, men hon spelar på en svårare nivå som hon har tillgång till enbart för att hon är kvinna. Hur reagerar du när du kommer hem och tittar på väggen?

Som kvinna har du tillgång till herrklassen om du är tillräckligt bra och kanske kan finna dig i att spela i en av de lägre divisionerna. Personligen tycker jag inte man skall hyllas likvärdigt för att man valt att spela och vinna i en klass där motståndarna är betydligt sämre än i den andra klassen.
Det blir lite som att hävda att poängvinnaren i allsvenskans serie gjort en likvärdig insats som poängvinnaren i la liga och att de borde hyllas likvärdigt.

Bittergubben har skrivit relativt bra angående ämnet.

http://bittergubben.wordpress.com/2011/08/02/diskriminering-till-forman-for-kvinnor-inom-elitidrotten/
Citera
2013-12-27, 02:21
Medlem
Tomatos avatar
Vi såg ju hur det gick för Annika Sörenstam.
Var hon den bästa bland golfarna, när hon spelade med killarna?

Och om man söker efter den bästa fotbollsprestationen, finns den nog inte ens inom elitfotboll, där alla är riktigt bra, utan i lägre serier där den enskilda prestationen, överstiger Zlatans och Lottas prestationer med ljusår, då dessa inte har samma backup från resten av laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in