2018-06-15, 15:14
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag skulle säga ens eget, men finns nog många i dagens samhälle som säger annat.

Den berömda "någon" finns ju alltid.
Bra, det tar vi helg på!
2018-06-15, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Typiskt missbruksbeteende att skylla sitt dåliga beteende på alkoholen.
Jag dricker inte alkohol. Det verkar inte särskilt seriöst att inte ens förstå att alkohol påverkar människors beteenden, det är typiskt missbruksbeteende för att det är sant.
2018-06-15, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
... och detta kan inte appliceras på killar och män menar du?

Appliceras??? Vet inte, men känn dig fri att försöka skämmas om det är något du känner för att sträva efter...

Jag skäms inte över svenska killar utomlands, men irriterar mig istället enormt ibland på hur tafatta de kan vara, och nej, jag kan inte tycka bort upplevelser och känslor. Kan du?

Jag tycker inte att jag skall vara hungrig nu t ex. Öh?, är man hungrig så är man det likt förbannat. Förstår du?
Senast redigerad av ManManne 2018-06-15 kl. 15:33.
2018-06-15, 15:42
Medlem
Citat:
Ja det är otroligt synd om mannen idag. Finns det överhuvudtaget anledning att kämpa för någonting?

Man kan kämpa för att ändra det juridiska läget för den gifte mannen.
Läget som ges vid ett standradmässigt äktensklapsförord kan göras till default. Vore en start i alla fall.

Du får gärna hjälpa till också. En rättvisare värld är bra för alla.
2018-06-15, 15:43
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Appliceras??? Vet inte, men känn dig fri att försöka skämmas om det är något du känner för att sträva efter...

Jag skäms inte över svenska killar utomlands, men irriterar mig istället enormt ibland på hur tafatta de kan vara, och nej, jag kan inte tycka bort upplevelser och känslor. Kan du?

Jag tycker inte att jag skall vara hungrig nu t ex. Öh?, är man hungrig så är man det likt förbannat. Förstår du?

Du har inget ansvar över svenska kvinnor eller deras uppförande så du behöver inte skämmas. Låt kvinnorna skämmas. Du har antagligen sopat framför din dörr får man väl anta med tanke på uttalandet.
2018-06-15, 15:46
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Man kan kämpa för att ändra det juridiska läget för den gifte mannen.
Läget som ges vid ett standradmässigt äktensklapsförord kan göras till default. Vore en start i alla fall.

Du får gärna hjälpa till också. En rättvisare värld är bra för alla.

Man kan absolut ta bort alla dokument som säkrar gemensamma tillgångar vid giftermål. Bara alla är beredda på att inte någon kommer kunna ta rollen att arbeta deltid för att sköta hem och barn. Utan alla måste då prioritera sin egen ekonomi genom hela livet, så kan bli att barnen blir lidande. Men det gör kanske inget? Eller vi struntar i att skaffa barn så är det löst.
Nä, men du fattar poängen 😀
2018-06-15, 15:47
Medlem
Citat:
Du har inget ansvar över svenska kvinnor eller deras uppförande så du behöver inte skämmas. Låt kvinnorna skämmas. Du har antagligen sopat framför din dörr får man väl anta med tanke på uttalandet.

Vad då? Får man inte beskriva sina känslor nu heller? Vad har det med min dörr att göra?
Du vet, när man blir lite röd om kinderna och helst skulle vara någon annanstans.

Har du kännt så på grund av svenska killar utomlands? Säg det gärna i så fall och om inte, kan du ju också vara tyst.
2018-06-15, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Alkohol handlar till större delen om sex, i alla fall när vi har att göra med ungdomar. Varför vi som bor i civiliserade länder måste dricka så mycket och även ta kokain, speed, ecstassy och liknande droger är ju uppenbart för att släppa loss och bli lite som djur för att överhuvudtaget kunna spela ett sexuellt spel.
Exakt, ett Paradisehotelliv är ett beteende som är beroende av alkohol för att existera och har utvecklats i symbios med alkoholkulturen. Jag kan även se att ideal som folk matas med från popstjärnor och även porrstjärnor spelar in, ideal som drivs av kapitalism, eller? Musikindustrin kanske även betalar för att få feministisk propaganda som aggressivt försvarar olika popstjärnor i media för att skapa en samhällelig acceptans av det som säljer bäst.
2018-06-15, 15:53
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Vad då? Får man inte beskriva sina känslor nu heller? Vad har det med min dörr att göra?
Du vet, när man blir lite röd om kinderna och helst skulle vara någon annanstans.

Har du kännt så på grund av svenska killar utomlands? Säg det gärna i så fall och om inte, kan du ju också vara tyst.

Jag har tyckt att svenska mäns beteende är riktigt pinsamma och patetiska otroligt många gånger i olika situationer. Visserligen främst här hemma i Sverige. Men har väl inte direkt skämts över dem eftersom jag inte har någon koppling till dem.
2018-06-15, 15:54
Medlem
Citat:
Man kan absolut ta bort alla dokument som säkrar gemensamma tillgångar vid giftermål. Bara alla är beredda på att inte någon kommer kunna ta rollen att arbeta deltid för att sköta hem och barn. Utan alla måste då prioritera sin egen ekonomi genom hela livet, så kan bli att barnen blir lidande. Men det gör kanske inget? Eller vi struntar i att skaffa barn så är det löst.
Nä, men du fattar poängen 😀

Nej, jag fattar inte poängen. I fall kvinnan gifter sig för att skiljas, bör hon inte gifta sig alls enligt mig. Iden är ju att kvinnan inte skall kunna lura mannen på det viset. Om du minns, pratade vi om att mannen bara kan förlora juridiskt sett på att gifta sig. Det är det problemet vi försöker lösa. Något att kämpa för istället för att gråta. Kommer du inte ihåg?
2018-06-15, 15:55
Medlem
Moment22x22s avatar
Hörni, jag var med om något uppfriskande idag! En skolavslutning i äkta svensk anda, nationalsång och rubbet (kan tyckas överflödigt), men där var massor av både kvinnor och män och barn, som verkade höra ihop och ha trevligt tillsammans. Den svenska familjen existerar fortfarande trots alla lösaktiga människor i detta land! Halleluja 🙌
2018-06-15, 15:56
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av munsprut
Ni vet vad jag menar. En tjej som vill ligga har inga större problem med det och det flesta svenska tjejer har 20+ sexpartner innan de fyller tjugo. Jag personligen har mycket mer respekt för de horor som förstår att ta betalt för att bli knullade. Diskutera.

Edit: detta har definitivt med jämställdhet att göra, troligen också feminism det är det vi ska diskutera. Eller närmare bestämt sexualliberaliseringens baksida
Vem bryr sig om vad du tycker? Du är bara arg eftersom ingen svensk tjej skulle ta i dig ens med tång. Nej givetvis är inte en tjej som ligger med många killar, en hora. Precis som män som ligger med tjejer automatiskt inte blir en hora. Lägg ner erat patetiska hat era missfoster. Era mödrar borde aborterat er istället för att ni skulle fylla er existens och omgivning med hat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in