2018-06-15, 13:30
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Du har antagligen bjudit tjejer på alkohol och sen äcklats av dom för att du fick ligga med dem så jag förstår om du föredrar att tänka att de är slampor med dålig självkontroll än att alkoholen har något med saken att göra.
Typiskt missbruksbeteende att skylla sitt dåliga beteende på alkoholen.
2018-06-15, 14:26
Medlem
Mooons avatar
... och detta kan inte appliceras på killar och män menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Nej inte uttalat för pengar. Den uppfattningen har inte jag heller. De är horor i meningen att de tänker enbart med fittan, och det är pinsamt uppenbart när man besöker andra länder. Man skäms för att vara svensk.
2018-06-15, 14:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
... och detta kan inte appliceras på killar och män menar du?
Nej, män tänker bara på äktenskap.
2018-06-15, 14:34
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Vi är ju av naturen ultramoralister, som tror att livet handlar om att göra rätt för sig. Just konformismen gjorde att vi inte ens fick upp ögonen när vi bytte ut prästen mot neomarxister och feminister. Helt absurd att vi ska lyssna på moraliska läxor som inte har någon som helst objektiv värde för mäns liv.

Det första en man ska fråga sig inför varje livsval är; "Whats in it for me?" och ifall de ser med klara ögon vad familjeprojektet tex innebär och vad hans liv kommer förvandlas till, då kommer han inse att vi har att göra med en enorm personlig uppoffring, och till vilket syfte?

Feminister talar hela tiden om patriarkatet, men hela familjegrejen är en patriarkat uppfinning där män ska offra sig för sin avkomma. I förtida tribala samhällen var ju fadersrollen mycket svagare och kvinnor tog hand om hela uppfostran av ungarna, ska vi inte ha patriarkat kan vi ju lika gärna släppa på hela iden om en fader och kanske även iden att vi ska ha barn. Det är ju alltid kvinnan i alla relationer som vill ha barn, som drömmer om familjeprojekt, och trygg idyl i någon villaområde där mannen ska skuldsätta hela sin framtid för att kunan köpa.

Vi kan ju inte kasta bort ena sidan av myntet (höga ideal på kvinnor man uppoffrar sig för) och behålla andra sidan. Eller så har vi höga krav på kvinnor eller så släpper vi hela iden om att skaffa familj helt och avslutar experimentet Sverige här och nu, vi kan gott ge bort vår framtid till våra kära invandrare. Hur heter det nu? Svenskhet existerar ju knappt...

Mycket märkligt resonemang. Du babblar om mäns uppoffringar för familjelivet genom hela inlägget. Tycker du inte att kvinnan offrar nånting eller? Mig veterligen vill män också ha familjeliv i många fall. Men det är klart, män är offer i alla sammanhang nuförtiden ju, så då är det klart att hans uppoffringar i familjelivet är större än kvinnans.
2018-06-15, 14:35
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Bara juridiskt sett är giftermål för en framgångsrik man rena katastrofen, men allt fler inser det ju.

Ja det är otroligt synd om mannen idag. Finns det överhuvudtaget anledning att kämpa för någonting?
2018-06-15, 14:41
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja det är otroligt synd om mannen idag. Finns det överhuvudtaget anledning att kämpa för någonting?
Nej, faktiskt inte. Vad skulle det vara?
2018-06-15, 14:50
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Nej, faktiskt inte. Vad skulle det vara?

Nä jag vet inte, därför jag frågade. Bättre att packa ihop och gråta en skvätt.
2018-06-15, 14:56
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Äntligen är vi framme vid vems ansvar det är att lyckas här i livet. Samhällets/statens/mammas eller ens eget.
Betänk uttrycket myndig.
Är vi det när vi blir 18 automatiskt eller ska vi ha lärt oss det här innan?
2018-06-15, 15:03
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:

Varför packa ihop och gråta? Livet kan vara alldeles underbart utan att kämpa för någonting.
2018-06-15, 15:04
Medlem
SektenAnderssons avatar
Lösaktiga kvinnor kommer alltid att finnas, och med det, män som dras till dem. Frågan är väl egentligen vem som är smartast
2018-06-15, 15:05
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Äntligen är vi framme vid vems ansvar det är att lyckas här i livet. Samhällets/statens/mammas eller ens eget.
Betänk uttrycket myndig.
Är vi det när vi blir 18 automatiskt eller ska vi ha lärt oss det här innan?

Jag skulle säga ens eget, men finns nog många i dagens samhälle som säger annat.

Den berömda "någon" finns ju alltid.
2018-06-15, 15:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Varför packa ihop och gråta? Livet kan vara alldeles underbart utan att kämpa för någonting.

Jo, det fanns en viss ironi i mitt svar. Håller med, livet är rätt fab att bara leva.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in