Citat:
Ursprungligen postat av Kaix
Jag tänkte mer att man mister sin plats. Det räcker väl att registrera sig på hemsidan?
Ber om ursäkt, är bara lite orolig

Det är lugnt. Det borde gå att registrera sig på deras hemsida nu.
Citat:
Ursprungligen postat av MaxentiusDecius
Även jag ska börja studera på Ö-universitetet och har som nyinflyttad ett antal frågor gällande staden och studentlivet:
1. Rent allmänt, vad finns det att hitta på? Vart går man och vad gör man för att lära känna Örebro bättre och, framförallt, träffa nya människor?
2. Hur är studentlivet? Bra, dåligt? Vad är det för nollning som alla talar om? Hittas det på många aktiviteter under året eller är det plugg, plugg, plugg som gäller?
3. Är det något speciellt man bör känna till inför terminsstarten?
Hemsidan oru.se säger allt. Rekommenderar introduktionen i morgon, den 29 augusti. Folk är som mest nyfikna och sociala i början, sedan så minskar det intresset, så det gäller att vara framme och skaffa kompisar nu.
Nollningen är då vi träffar våra nya klasskamrater och har lite fåniga lekar och framåt kvällen så tror jag att det blir "pub kväll". Vad det blir för lekar, upptåg och spel skiljer från år till år och från sektion till sektion.
Det kommer att finnas diverse aktiviteter hela första månaden, med allt ifrån campusvandring till stolliga lekar, biokvällar (som jag tror är gratis), grillning. Studentkåren brukar ge bort kalendrar med alla aktiviteter i fyllda i kalendern.
Studentkåren. Kårmedlemskapet betalar sig självt i rabatter och busskort.
Hade tänkt gå på festen nykter, hoppas folk inte tycker att man är en jävla torris för det.