2012-08-28, 01:17
Medlem
Kaixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Inget viktigare än första kontakten med kurskamraterna.

Jag tänkte mer att man mister sin plats. Det räcker väl att registrera sig på hemsidan?

Ber om ursäkt, är bara lite orolig
Citera
2012-08-28, 12:17
Medlem
Hej!

P.g.a. diverse komplikationer med leveranser är jag inte säker på att få min kurslitteratur innan terminstarten. Är det katastrofalt att inte ha med sig böckerna de första dagarna? Vill ju inte framstå som en slarver den första dagen...

Tack på förhand
Citera
2012-08-28, 14:49
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf8
Hej!

P.g.a. diverse komplikationer med leveranser är jag inte säker på att få min kurslitteratur innan terminstarten. Är det katastrofalt att inte ha med sig böckerna de första dagarna? Vill ju inte framstå som en slarver den första dagen...

Tack på förhand
Kolla på schemat, men oftast så är det ingen större fara
Citera
2012-08-28, 22:26
Medlem
MaxentiusDeciuss avatar
Även jag ska börja studera på Ö-universitetet och har som nyinflyttad ett antal frågor gällande staden och studentlivet:

1. Rent allmänt, vad finns det att hitta på? Vart går man och vad gör man för att lära känna Örebro bättre och, framförallt, träffa nya människor?

2. Hur är studentlivet? Bra, dåligt? Vad är det för nollning som alla talar om? Hittas det på många aktiviteter under året eller är det plugg, plugg, plugg som gäller?

3. Är det något speciellt man bör känna till inför terminsstarten?
Citera
2012-08-29, 00:06
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaix
Jag tänkte mer att man mister sin plats. Det räcker väl att registrera sig på hemsidan?

Ber om ursäkt, är bara lite orolig
Det är lugnt. Det borde gå att registrera sig på deras hemsida nu.
Citat:
Ursprungligen postat av MaxentiusDecius
Även jag ska börja studera på Ö-universitetet och har som nyinflyttad ett antal frågor gällande staden och studentlivet:

1. Rent allmänt, vad finns det att hitta på? Vart går man och vad gör man för att lära känna Örebro bättre och, framförallt, träffa nya människor?

2. Hur är studentlivet? Bra, dåligt? Vad är det för nollning som alla talar om? Hittas det på många aktiviteter under året eller är det plugg, plugg, plugg som gäller?

3. Är det något speciellt man bör känna till inför terminsstarten?
Hemsidan oru.se säger allt. Rekommenderar introduktionen i morgon, den 29 augusti. Folk är som mest nyfikna och sociala i början, sedan så minskar det intresset, så det gäller att vara framme och skaffa kompisar nu.

Nollningen är då vi träffar våra nya klasskamrater och har lite fåniga lekar och framåt kvällen så tror jag att det blir "pub kväll". Vad det blir för lekar, upptåg och spel skiljer från år till år och från sektion till sektion.

Det kommer att finnas diverse aktiviteter hela första månaden, med allt ifrån campusvandring till stolliga lekar, biokvällar (som jag tror är gratis), grillning. Studentkåren brukar ge bort kalendrar med alla aktiviteter i fyllda i kalendern. Studentkåren. Kårmedlemskapet betalar sig självt i rabatter och busskort.

Hade tänkt gå på festen nykter, hoppas folk inte tycker att man är en jävla torris för det.
Citera
2012-08-29, 01:10
Moderator
Fear2bes avatar
Det finns en tidning som heter lösnummmer. Där står det en del om introduktionen.
Citera
2012-08-29, 12:19
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Hur går det för er som också är på introduktionen idag?
Citera
2012-08-29, 12:26
Medlem
MaxentiusDeciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Det är lugnt. Det borde gå att registrera sig på deras hemsida nu.

Hemsidan oru.se säger allt. Rekommenderar introduktionen i morgon, den 29 augusti. Folk är som mest nyfikna och sociala i början, sedan så minskar det intresset, så det gäller att vara framme och skaffa kompisar nu.

Nollningen är då vi träffar våra nya klasskamrater och har lite fåniga lekar och framåt kvällen så tror jag att det blir "pub kväll". Vad det blir för lekar, upptåg och spel skiljer från år till år och från sektion till sektion.

Det kommer att finnas diverse aktiviteter hela första månaden, med allt ifrån campusvandring till stolliga lekar, biokvällar (som jag tror är gratis), grillning. Studentkåren brukar ge bort kalendrar med alla aktiviteter i fyllda i kalendern. Studentkåren. Kårmedlemskapet betalar sig självt i rabatter och busskort.

Hade tänkt gå på festen nykter, hoppas folk inte tycker att man är en jävla torris för det.

Tack för infon. Låter inte alltför pjåkigt, det där

Citat:
Ursprungligen postat av LuktSuddiGum

Är också intresserad av att höra det, min sektions introduktion är imorgon.
Citera
2012-08-29, 15:05
Medlem
Hur tar man sig enklast till universitetet från tornfalkgatan, 4an via Tegnerlunden provade jag nu men det kändes som lite långt att gå Och hur avläser man bussarnas tidtabell? Rena grekiskan för en ovan bussåkare trots idoga försök att lösa mysteriet... Tack på förhand!
Citera
2012-08-29, 16:48
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktSuddiGum

Det gick väll bra, var inte något speciellt tycker jag..
Är hemma nu dock, själv då ?
Citera
2012-08-29, 16:49
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Det gick väll bra, var inte något speciellt tycker jag..
Är hemma nu dock, själv då ?
Skönt att höra
Jodå, är hemma för tillfället men ska ut i kväll
Citera
2012-08-29, 19:18
Medlem
Någon här som ska börja läsa till idrottslärare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in