Citat:
Ursprungligen postat av
MillerMac
Lutar mer och mer till att det blir Örebro för min del i höst. Så tänkte fråga er vart vill man bo i örebro? Skriv gärna vilket du tycker är det ultimata stället och varför. Enda kravet jag har är eget badrum med toalett och dusch.
Om du vill välja var du vill bo får du ligga i och ringa runt till olika privata hyresvärdar.
Många kamrater säger att det är ovanligt lätt att få lägenhet i privat sektor i Örebro. så ge det en chans.
Att inom ex ÖBO välja var man vill bo är i princip omöjligt. För att få en schysst lägenhet i ett bättre område, läs "Almby, Söder, Sörby, Centralt och till viss del Norrcity", krävs det enorma summor köpoäng eller en fet plånbok som kan betala en bostadsrätt.
Själv bor jag i en Nyrenoverad lägenhet i Varberga, Jag och min flickvän trivs helt okej. Vi bor på en väldigt familjetät gård så det är mest barnfamiljer, och de brukar i regel sköta sig.
Flytta inte till Vivalla, där är det bara allmänt slödder som bor. Min syster bor där nu, och när hon flytta in var det hål i väggar, märken i golv. köksskåp utan luckor osv. (Det fick de såklart åtgärdat av ÖBO). De har också en granne som dealar knarks osv. Flytta inte dit är mitt tips.
Ingen direkt åsikt om Brickebacken, då jag aldrig är där.
Tänk också på att flytta så du har kollektivtrafiken till universitetet lägligt. Jag har t.ex. två olika bussar som båda går till universitetet.