2013-02-11, 14:44
Medlem
Grmmbls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktSuddiGum
Haha Nej, anledningen till att jag inte trivs i Örebro och på Örebro universitet till 80% beroende av brist på socialt umgänge och 20% pga skolan
Flytta till korridorsboende då! =)
Citera
2013-02-11, 15:17
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grmmbl
Flytta till korridorsboende då! =)
Nej fyfan
Citera
2013-02-21, 18:10
Medlem
elmisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktSuddiGum
Nej fyfan
Skyll dig själv då!
Citera
2013-03-26, 20:15
Medlem
nix0ons avatar
Har sökt till drifttekniker nu! Någon som gått den utbildningen? Isåfall rekommenderar ni den ?
Citera
2013-04-30, 02:01
Medlem
Kaixs avatar
Är de helt jävla seriösa?

http://www.obo.se/sv/Bostader/Sokregler/Kopoang/

Om du flyttar från ÖBO
När du flyttar från ÖBO nollställs dina köpoäng. Vill du samla nya poäng får du anmäla dig som ny kund.

Här sitter jag i min jävla etta och samlar på mig poäng för att kunna byta upp mig till en tvåa. Men i samband med att man bryter kontraktet så nollställs mina poäng? Vad är det för jävla trams
Eller misstolkar jag det?
Citera
2013-04-30, 18:27
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaix

Om du flyttar från ÖBO
När du flyttar från ÖBO nollställs dina köpoäng. Vill du samla nya poäng får du anmäla dig som ny kund.

Här sitter jag i min jävla etta och samlar på mig poäng för att kunna byta upp mig till en tvåa. Men i samband med att man bryter kontraktet så nollställs mina poäng? Vad är det för jävla trams
Tidigare så fick man behålla sina köpoäng om man flyttade till Baronbackarna, Varberga, Vivalla eller Oxhagen. De reglerna slopades tyvärr.

Köpoängen går ned ganska mycket under våren och sommaren.
Citera
2013-05-07, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaix

Om du flyttar från ÖBO

Nej, alltså om du flyttar FRÅN öbo nollställs poängen. Dvs till en ny bovärd eller liknande, om du byter inom ÖBO för du självfallet behålla poängen.
Citera
2013-05-07, 14:21
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hfmn
Nej, alltså om du flyttar FRÅN öbo nollställs poängen. Dvs till en ny bovärd eller liknande, om du byter inom ÖBO för du självfallet behålla poängen.
När man byter bostad inom öbo så nollställs poängen också tyvärr.
Citera
2013-06-03, 03:07
Medlem
MillerMacs avatar
Lutar mer och mer till att det blir Örebro för min del i höst. Så tänkte fråga er vart vill man bo i örebro? Skriv gärna vilket du tycker är det ultimata stället och varför. Enda kravet jag har är eget badrum med toalett och dusch.
Citera
2013-06-03, 09:13
Medlem
trojts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MillerMac
Lutar mer och mer till att det blir Örebro för min del i höst. Så tänkte fråga er vart vill man bo i örebro? Skriv gärna vilket du tycker är det ultimata stället och varför. Enda kravet jag har är eget badrum med toalett och dusch.
Brickebacken eller vivalla har jag hört är fint
Citera
2013-06-03, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MillerMac

Om du vill välja var du vill bo får du ligga i och ringa runt till olika privata hyresvärdar.
Många kamrater säger att det är ovanligt lätt att få lägenhet i privat sektor i Örebro. så ge det en chans.
Att inom ex ÖBO välja var man vill bo är i princip omöjligt. För att få en schysst lägenhet i ett bättre område, läs "Almby, Söder, Sörby, Centralt och till viss del Norrcity", krävs det enorma summor köpoäng eller en fet plånbok som kan betala en bostadsrätt.

Själv bor jag i en Nyrenoverad lägenhet i Varberga, Jag och min flickvän trivs helt okej. Vi bor på en väldigt familjetät gård så det är mest barnfamiljer, och de brukar i regel sköta sig.

Flytta inte till Vivalla, där är det bara allmänt slödder som bor. Min syster bor där nu, och när hon flytta in var det hål i väggar, märken i golv. köksskåp utan luckor osv. (Det fick de såklart åtgärdat av ÖBO). De har också en granne som dealar knarks osv. Flytta inte dit är mitt tips.

Ingen direkt åsikt om Brickebacken, då jag aldrig är där.

Tänk också på att flytta så du har kollektivtrafiken till universitetet lägligt. Jag har t.ex. två olika bussar som båda går till universitetet.
Citera
2013-06-06, 09:29
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
För mig lutar det åt Örebro i höst.
Jag har redan utnyttjat mig bostadsgaranti i vintras då jag var tvungen att tacka nej till det korttidskontrakt som jag blev erbjuden och kommer alltså inte bli erbjuden något mer där.
När det börjar bli dags att anmäla mig till studentlägenhet om någon månad kommer jag att ha samlat på mig ungefär 250-300 poäng i Öbo:s studentkö.
Räcker detta för en studentlägenhet eller måste man ha fler poäng än så?
Någon som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in