2012-08-31, 16:30
Medlem
-Metal-s avatar
Behöver lite hjälp här.
Jag fick så sent som idag ett mail från Örebro Universitet som såg ut så här:

Jag tackade självklart ja och fick lite senare ett mail som såg ut så här:

Jag bad om att bli registrerad och fick kort efter detta mail:

Nu till frågan, är jag antagen till kursen eller är jag fortsatt reserv? Stod ju i andra mailet att jag är "antagen som reserv", låter lite halvklart. Bör jag befinna mig på skolan nu på måndag morgon?

Sen undrar jag också hur jag får tillgång till mitt antagningsbesked ASAP, jag har ju bara fått dessa mail och enligt antaging.se så står jag fortfarande som reserv.
Skulle vara härligt med ett boende så snart som möjligt då jag bor 20 mil från skolan.

Personerna jag har mailat med och alla andra runt skolan verkar ha gått hem för helgen så där får jag ingen hjälp
Citera
2012-09-01, 18:43
Medlem
EdBlakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Metal-
Sen undrar jag också hur jag får tillgång till mitt antagningsbesked ASAP, jag har ju bara fått dessa mail och enligt antaging.se så står jag fortfarande som reserv.
Skulle vara härligt med ett boende så snart som möjligt då jag bor 20 mil från skolan.

Personerna jag har mailat med och alla andra runt skolan verkar ha gått hem för helgen så där får jag ingen hjälp
Lite länkar om bostad i Örebro:
http://orebrostudentkar.se/student/bostad/
http://orebrostudentkar.se/student/bostad/akutboende/
http://orebrostudentkar.se/student/bostad/vandrarhem/

Brukar inte faddrar på de olika kurserna kunna erbjuda en soffa att sova på i början?

Har tyvärr inget mer än så. Hoppas det löser sig för dig!
Citera
2012-09-02, 01:51
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdBlake
Brukar inte faddrar på de olika kurserna kunna erbjuda en soffa att sova på i början?

Har tyvärr inget mer än så. Hoppas det löser sig för dig!
Det borde man ju nästan kunna räkna med. Annars så är det ju 500 kr/påbörjad vecka om man bor hemma hos någon via studentkårens akutboende.
Citera
2012-09-02, 15:09
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grmmbl
Vet någon om det spelas warhammer fantasy på Örebro Universitets Spelförening? =)
Jag tror det finns landskap och jag vet att det finns färg men jag har aldrig sett någon spela warhammer där. På Batalj spelas det väl Warhammer?

Varför inte gå förbi spelföreningens nollningsverksamhet idag och fråga? Jag antar att de är i forumhusets cafeteria.
Citera
2012-09-02, 15:16
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf8
Hur tar man sig enklast till universitetet från tornfalkgatan, 4an via Tegnerlunden provade jag nu men det kändes som lite långt att gå Och hur avläser man bussarnas tidtabell? Rena grekiskan för en ovan bussåkare trots idoga försök att lösa mysteriet... Tack på förhand!
http://www.lanstrafiken.se/Orebro/

28an till Våghustorget och sedan 4an till universitetet verkar bäst.

5an till Resecentrum och sedan 1an till universitetet är en annan tur som rekommenderas av sidan men den känns längre.

Jag vet ju inte vart du skall på universitetsområdet. Det finns två möjliga hållplatser en mitt framför Långhuset emellan bilparkeringarna som ju är mer central och en nere vid Pressbyrån. Lite längre att gå från Pressbyrån blir det nog alltid men så farligt är det väl inte?

Om du hamnade någon annanstans gjorde du nog fel =P

Beroende på var du bor i Oxhagen (?) kan ju ett alternativ vara att gå till Varberga torg och ta vilken som (?) av 3an eller 4an till universitetet, men de tar väl olika vägar eller hur det är.

Tidtabellerna vid kurerna nämner väl tiden då bussen går från den specifika platsen. Tidtabellerna i form av tidhäften anger väl tiden då bussen avgår den första hållplatsen.

Det finns väl inga exakta tider för hållplats för hållplats, men det kanske är så att de stannar till vid hållplatserna mitt på som det anges tider för i den där bilden? Eller så är det typiska tider där med. Har du fyra minuter till godo eller så lär det ju vara sällan bussen är mer än fyra minuter för tidig / mot typiska tider?

(Utöver det läses tiderna timmar i fet stil och minuter i normal stil till höger om timmarna.)
Senast redigerad av annanmedlem 2012-09-02 kl. 15:22.
Citera
2012-09-04, 19:13
Medlem
elmisss avatar
Fick ett mejl om att jag blivit antagen på en kurs idag, psykologi A.
Någon som vet hur jag snabbt kan fixa böcker?

Hur snabbt går det att få tag i boende nu tror ni?
Citera
2012-09-04, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
http://www.lanstrafiken.se/Orebro/

28an till Våghustorget och sedan 4an till universitetet verkar bäst.

5an till Resecentrum och sedan 1an till universitetet är en annan tur som rekommenderas av sidan men den känns längre.

Jag vet ju inte vart du skall på universitetsområdet. Det finns två möjliga hållplatser en mitt framför Långhuset emellan bilparkeringarna som ju är mer central och en nere vid Pressbyrån. Lite längre att gå från Pressbyrån blir det nog alltid men så farligt är det väl inte?

Om du hamnade någon annanstans gjorde du nog fel =P

Beroende på var du bor i Oxhagen (?) kan ju ett alternativ vara att gå till Varberga torg och ta vilken som (?) av 3an eller 4an till universitetet, men de tar väl olika vägar eller hur det är.

Tidtabellerna vid kurerna nämner väl tiden då bussen går från den specifika platsen. Tidtabellerna i form av tidhäften anger väl tiden då bussen avgår den första hållplatsen.

Det finns väl inga exakta tider för hållplats för hållplats, men det kanske är så att de stannar till vid hållplatserna mitt på som det anges tider för i den där bilden? Eller så är det typiska tider där med. Har du fyra minuter till godo eller så lär det ju vara sällan bussen är mer än fyra minuter för tidig / mot typiska tider?

(Utöver det läses tiderna timmar i fet stil och minuter i normal stil till höger om timmarna.)

Stort tack för det utförliga svaret!
Citera
2012-09-07, 18:47
Medlem
elmisss avatar
Jag bor för tillfället i akutboende.
Någon som kan svara på vilket som är trevligaste/skönaste området av:
Korridorsrum i Tybble (19,2kvm), etta med pentry (22kvm) eller korridorsrum på Studentgatan (18.8kvm) ?
Citera
2012-09-08, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmiss
Jag bor för tillfället i akutboende.
Någon som kan svara på vilket som är trevligaste/skönaste området av:
Korridorsrum i Tybble (19,2kvm), etta med pentry (22kvm) eller korridorsrum på Studentgatan (18.8kvm) ?

Vad jag vet så finns det inga ettor med pentry i tybble? Om det stämmer dock så ska du helt klart ta det! I vilket fall som helst är tybble väldigt mycket bättre än studentgatan!
Citera
2012-09-09, 09:47
Medlem
elmisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidtort
Vad jag vet så finns det inga ettor med pentry i tybble? Om det stämmer dock så ska du helt klart ta det! I vilket fall som helst är tybble väldigt mycket bättre än studentgatan!
Oj, glömde skriva "etta med pentry på grankottevägen". haha, sorry
Citera
2012-09-09, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmiss
Oj, glömde skriva "etta med pentry på grankottevägen". haha, sorry

Grankotten eller tybble, beroende på om du gillar att umgås med folk o dela kök o så. Riktigt skönt med eget pentry men du måste upp o ner för en fet backe varje gång. Tybble ligger skönare till dock när de gäller läge.
Citera
2012-09-09, 23:04
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidtort
Grankotten eller tybble, beroende på om du gillar att umgås med folk o dela kök o så. Riktigt skönt med eget pentry men du måste upp o ner för en fet backe varje gång. Tybble ligger skönare till dock när de gäller läge.
Så farligt är det inte. Dock så är pentryt minimalt och du riskerar att på ett kylskåp från 1970 som håller typ 15 grader och en frys som ligger på 2 grader (nej, inte minusgrader).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in