2012-08-21, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaix
Det är inte att jag har något emot det. Absolut kunde sådant vara roligt när man gick på högstadiet.

Jag har kommit förbi åldern där jag, för att känna mig mogen, tycker det är tråkigt att klä ut sig till smurf.

Citat:
Alla oliksinnade är välkomna till mig och spela PS3 på studentgatan!

TV-spel kunde absolut vara roligt när man gick på högstadiet. Varför har du massa sådant? Ett mahjong eller schackbräde hade räckt gott.
Citera
2012-08-21, 22:28
Medlem
Kaixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HearthOfSweden
Jag har kommit förbi åldern där jag, för att känna mig mogen, tycker det är tråkigt att klä ut sig till smurf.

TV-spel kunde absolut vara roligt när man gick på högstadiet. Varför har du massa sådant? Ett mahjong eller schackbräde hade räckt gott.

Det var en löjlig jämförelse. Du måste väl förstå vårat resonemang? Vi tycker inte att det är roligt att klä ut oss för att lära känna nya människor. Vi kanske föredrar att träffas precis som vi är utan trams. Inte ska vi behöva bli förföljda och förtryckta för det?
Citera
2012-08-21, 22:40
Medlem
Citat:
Det var en löjlig jämförelse. Du måste väl förstå vårat resonemang? Vi tycker inte att det är roligt att klä ut oss för att lära känna nya människor. Vi kanske föredrar att träffas precis som vi är utan trams. Inte ska vi behöva bli förföljda och förtryckta för det?

Då kan ni väl göra det? Förstår fortfarande inte ert problem. Den nollning som anordnas av era medstudenter i Sesam är fullständigt frivillig. Vill du umgås i vanliga kläder är det bara att du går till en pub, till kårhuset, till en nation, vad som helst. Skulle Sesam göra 10 helt olika aktiviteter skulle det fortfarande finnas hundratals personer som är missnöjda. Sånt är livet. Eftersom man tar emot hundratals nya studenter måste man också göra stora aktiviteter, det går inte att skicka ut ett program med en punkt om "TV-spel hemma i Kaix etta" och sen dyker det upp 200 pers till din lägenhet...

Dessutom har ni ju överdrivit det här. I det program som länkades till tidigare i tråden kan jag räkna till 5 aktiviteter som ej kräver utklädnad och 2 där kravet på utklädnad är låg - Pride-festen funkar ju med med typ färglada byxor och skjorta & togakvällen kräver bara ett vanligt vitt lakan. Togakvällen är en klassiker i Örebro. Det är knappast heller så att du kommer bli hånad och uttittad om du dyker upp "civil".
Citera
2012-08-21, 22:45
Medlem
Kaixs avatar
Citat:
Då kan ni väl göra det? Förstår fortfarande inte ert problem. Den nollning som anordnas av era medstudenter i Sesam är fullständigt frivillig. Vill du umgås i vanliga kläder är det bara att du går till en pub, till kårhuset, till en nation, vad som helst. Skulle Sesam göra 10 helt olika aktiviteter skulle det fortfarande finnas hundratals personer som är missnöjda. Sånt är livet. Eftersom man tar emot hundratals nya studenter måste man också göra stora aktiviteter, det går inte att skicka ut ett program med en punkt om "TV-spel hemma i Kaix etta" och sen dyker det upp 200 pers till din lägenhet...

Dessutom har ni ju överdrivit det här. I det program som länkades till tidigare i tråden kan jag räkna till 5 aktiviteter som ej kräver utklädnad och 2 där kravet på utklädnad är låg - Pride-festen funkar ju med med typ färglada byxor och skjorta & togakvällen kräver bara ett vanligt vitt lakan. Togakvällen är en klassiker i Örebro. Det är knappast heller så att du kommer bli hånad och uttittad om du dyker upp "civil".

Nyss var det ju bara en person som skulle vara missnöjd med en aktivitet?
Förstår dock hur du tänker. Däremot tror jag inte att aktiviteter där man klär ut sig är populära bland de första års studenterna. Kanske är det mer roligast för de mer avslappnade som gått där ett par år. Tycker faktiskt denna diskussion är oerhört löjlig.
Citera
2012-08-22, 15:23
Medlem
Citat:

Hahah

Nä men som heart här säger så får alla göra som dom vill. Kom inte om ni inte vill eller så kommer ni om ni vill ha kul. Hör av er sen vilken nollgrupp ni hamnade i om ni väljer att delta
Citera
2012-08-22, 23:08
Medlem
Jag tror vi alla i slutändan kommer att uppskatta den tid våra medstudenter lagt ner för att vår introduktion ska bli så bra som möjligt. Jag både tror och hoppas att vi kommer ha skitkul!
Sen det här med teman. Jag kan garantera att hur man är som person och vilken inställning man har till det hela är det som kommer spela störst roll. Vi lär alla ha kul oavsett om man är utklädd eller inte, vilket är det fina med att det är frivilligt

Jag kommer att plugga systemvetenskap så vi ses då
Citera
2012-08-23, 11:53
Medlem
Har någon fått mejl med info angående välkomstdag etc??
Citera
2012-08-24, 05:47
Medlem
trallskruvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dabaus123
Har någon fått mejl med info angående välkomstdag etc??

Finns här annars: http://www.oru.se/Utbildning/Blivande-student/Valkommen-ny-student/valkommen-ny-student/Valkomstdag-med-registrering/

Ta reda på vilken sektion du tillhör, sen kollar du schemat för den sektionens välkomstdag.
Citera
2012-08-26, 21:31
Medlem
Grmmbls avatar
Vet någon om det spelas warhammer fantasy på Örebro Universitets Spelförening? =)
Citera
2012-08-27, 17:57
Medlem
Busfroe1s avatar
Tjolahopp allesammans!

Nu är det som så att jag ska läsa ekonomi det vet jag, jag vet bara inte vart! Därför så kollar jag nu runt på universitet genom hela landet. Jag undrar om någon har erfarenhet från ekonomiutbildningen på Örebro universitet och hur själva universitetslivet är där? Vore tacksam för svar !
Citera
2012-08-27, 22:59
Medlem
Kaixs avatar
Kan bli så att jag missar introdagen. Är det något obligatoriskt man missar ifall man inte dyker upp förrän kursstart den tredje september?
Citera
2012-08-28, 01:12
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Kan bli så att jag missar introdagen. Är det något obligatoriskt man missar ifall man inte dyker upp förrän kursstart den tredje september?
Inget viktigare än första kontakten med kurskamraterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in