2012-07-31, 21:50
  #505
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Bara jag som är korkad och inte hittar vara sig vad det är för kurs jag ska läsa först, schemat eller vad man ska ha för böcker?

Citat:
Ursprungligen postat av smaksattsak
Ja det är jättenära. Du kan ta bussen dörr-dörr i princip.
Du tackade ja till grankotten va? Vilken storlek? Har du hört något om standarden? Jag har googlat som tusan senaste timmen ihopp om att hitta nått och det mesta säger att de är skitsunkiga eller att de ska/har renoverats delvis.

Har nämligen fått erbjudande där
1:a på 22 kvadrat, kommer knappt kunna vända mig där inne Vet faktiskt ingenting om området eller standarden, aldrig varit där.
Citera
2012-07-31, 22:02
  #506
Medlem
Grmmbls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktSuddiGum
Bara jag som är korkad och inte hittar vara sig vad det är för kurs jag ska läsa först, schemat eller vad man ska ha för böcker?
Jag hittar schemat, men koden man skall söka på säger att min kurs inte finns! :/

Vad det gäller litteraturen så är vi lika korkade...
Citera
2012-07-31, 22:05
  #507
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grmmbl
Jag hittar schemat, men koden man skall söka på säger att min kurs inte finns! :/

Vad det gäller litteraturen så är vi lika korkade...
Jag får upp tre stycken av något som skulle kunna vara ett schema, vet dock inte vilken det är som gäller :S
Citera
2012-07-31, 22:43
  #508
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidtort
Man ställer sig i kö och måste uppdatera sin ansökan var 6e månad. Deras lägenheter är
bland dem fräschaste lägenheterna du kan hitta som student i Örebro!

Ja det ser väldigt fräscht ut på bilderna!

Men kan du bekräfta om det är så som jag skrev? Alltså att när du säger "ställer sig i kö" menar du skickar in intresseanmälan? Känns som ett väldigt konstigt kösystem då man inte har en aning om var i kön man ligger eller liknande. Därför jag antog att de gör som de flesta privata värdar; väljer ut passande ansökningar oavsett ordning de skickats in i!

Kan inte hitta någonting om någon kö på deras hemsida. Står bara att man ska skicka in intresseanmälan om man är intresserad.


"Söker du en bostad på Laurentiusgården eller Sankta Katarina Studentboende? Då är du välkommen att göra en intresseanmälan till Örebro kyrkliga samfällighets bostads AB.

Blankett för intresseanmälan hittar du i länken men också under rubriken intresseanmälan i menyn till vänster.

Är du intresserad av att bo på Laurentiusgården så kan vi ta emot din intresseanmälan redan idag.

Vi tar kontinuerligt emot ansökningar till Sankta Katarina studentboende. Intresse kan endast anmälas via blanketten som skickas eller e-postas det går inte att anmäla sig via telefon. Observera att intresseanmälningarna till studentboendet är giltiga i tre månader och sedan måste uppdateras för att finnas aktuella för lediga lägenheter framöver. Uppdateringen görs via e-post eller telefonsamtal där fortsatt intresse meddelas."
Citera
2012-08-01, 00:34
  #509
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pangon90
Ja det ser väldigt fräscht ut på bilderna!

Men kan du bekräfta om det är så som jag skrev? Alltså att när du säger "ställer sig i kö" menar du skickar in intresseanmälan? Känns som ett väldigt konstigt kösystem då man inte har en aning om var i kön man ligger eller liknande. Därför jag antog att de gör som de flesta privata värdar; väljer ut passande ansökningar oavsett ordning de skickats in i!

Kan inte hitta någonting om någon kö på deras hemsida. Står bara att man ska skicka in intresseanmälan om man är intresserad.


Precis du skickar in din intresseanmälan och därefter står du i deras kösystem. Sedan vill dem att man ska skicka ett mail eller ringer in och säger att man fortfarande är intresserad var sjätte månad eller va de nu va. Lägenheterna är otroligt fräscha även inomhus!
Citera
2012-08-01, 08:59
  #510
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grmmbl
Jag hittar schemat, men koden man skall söka på säger att min kurs inte finns! :/

Vad det gäller litteraturen så är vi lika korkade...

Det låter ju väldigt knasigt. Har du provat att söka kursplanen med denna länk? (se http://lily.oru.se/studieinformation/kursplaner.cgi).

Om du är osäker på vad som är kurskod så brukar det normalt stå längst upp på schemat.
Citera
2012-08-01, 09:06
  #511
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Dessa köpoäng gäller för vanliga lägenheter och inte för studentlägenheter. När det gäller studentlägenheter så borde det räcka med bara något hundratal poäng (tror jag).

Under bostadstyp kan du klicka in studentbostad och då kommer tidigare köpoäng avseende studentboende. Sorry för segt svar

http://www.obo.se/sv/Bostader/Statistik-kopoang/
Citera
2012-08-02, 21:56
  #512
Medlem
Jag har lite smått panik här vad gäller att hitta lägenhet; dom här frågorna skulle jag gärna se svar på.

Blir man helt avskärmad från riktiga världen om man hamnar i Brickebacken?

Är det lättare att få studentlägenhet med lägre poäng under terminerna?
Citera
2012-08-02, 22:38
  #513
Medlem
Lecapitaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oakn
Jag har lite smått panik här vad gäller att hitta lägenhet; dom här frågorna skulle jag gärna se svar på.

Blir man helt avskärmad från riktiga världen om man hamnar i Brickebacken?

Är det lättare att få studentlägenhet med lägre poäng under terminerna?
Brickebacken ligger ca 5 min ifrån centrum med cyckel eller buss, så avskärmad blir du väl inte direkt.
Citera
2012-08-02, 23:45
  #514
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oakn
Jag har lite smått panik här vad gäller att hitta lägenhet; dom här frågorna skulle jag gärna se svar på.

Blir man helt avskärmad från riktiga världen om man hamnar i Brickebacken?

Är det lättare att få studentlägenhet med lägre poäng under terminerna?

Nu vet ju inte jag, men eftersom många studenter bor där så skulle det ju vara rätt konstigt om det vore så!

Har också lite panik vad gäller lägenhet just nu
Citera
2012-08-03, 02:54
  #515
Medlem
Kaixs avatar
Har i skrivande stund 289 köpoäng och det verkar vara komplett omöjligt att hitta en relativt bra och omöblerad lägenhet. Hur ska man bära sig åt? Och vad har ni andra för köpoäng?
Citera
2012-08-03, 10:22
  #516
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lecapitaine
Brickebacken ligger ca 5 min ifrån centrum med cyckel eller buss, så avskärmad blir du väl inte direkt.

Isåfall cyklar du sagolikt fort. Skulle snarare säga att det är 10-15 minuter beroende på hur högt upp i brickebacken du bor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in