Citat:
Ursprungligen postat av Pangon90
Hur är standarden på grankottarna egentligen?
Någon som har nån bild? (varför lägger dom bara upp bilder på utsidan.. jävla öbo)
Är rätt säker på att jag svarat på detta tidigare men kan svara igen.
Bodde på Grankotten i ca 1 år och jag var nöjd rakt igenom. Dock bör tilläggas att det var min första egna bostad så jag kanske romantiserade det något.
Innuti lägenheten finns för det mesta helvita väggar (jag hade otur och fick en lgh med bajsbrun/gröna väggar som var fläckiga från tidig ägare) och 2 feta garderober (som går att flytta runt, antingen så de bildar en hall eller så ställer man dom mot nån vägg).
"Köket" har liten sink och ett mini-spis/ugn med 2 plattor, varav endast den lilla kan användas samtidigt som ugnen.
Badrummet är classic våt-tapet ala 70-tal. Fult, men fungerar bra när man ska göra rent (bara å spruta med duschslangen i hela rummet).
Får man lägenhet på nedervåningen bör man räkna med att alltid ha persiennerna nere då folk passerar precis utanför fönstret annars (lägenheterna är inte upphöjda eller har några rabatter eller liknande framför fönstren). Räkna även med att höra grannarnas musik om du bor på nerevåningen, vet inte hur eller varför ljudisoleringen skiljer sig på övervåningen, men hos alla jag känner som bor uppe så märker de aldrig sina grannar.
El ingår, finns ett uttag för tv som sitter på ett ganska konstigt ställe (de flesta får dra långa kablar).
2mbit internet ingår i hyran. 2 pizzerior i närheten och även en mack (kiosk).
Finns gott om tvättstugor och finns även bastu man kan låna närliggande, vilket är sjukt nice.
Finns även grillplats som är kunglig på sommaren, och där det även brukar samlas en hel del folk vilket såklart är trevligt.
Läget till universitetet är enligt mig pissbra, bara en lång nerförsbacke (tar max 5 min med cykel). Finns ett coop hyfsat nära (dock är det ganska risigt), men det finns ica/willys inte så långt ifrån universitetet som de flesta tar på vägen hem. Gratis parkering om du har bil.
Vet inte vad du mer vill veta, har tyvärr inga bilder. Skriv specifikt vad du vill veta mer så kan jag utveckla.