2012-07-16, 17:19
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Någon som ska på informationsdagen nu på lördag?
Citera
2012-07-16, 17:26
Medlem
hjalmarhjalmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangon90
edit:

Vet du något om tybble?

Närmare Ica/Willys och universitetet. Alla är korridorer förutom lägenheterna på sörbyängsvägen.
Ganska stora badrum med kaklade väggar som gjordes för inte allt för längesen. Annars är rummen kvadratiska med en garderob + hall. Öbo har även renoverat köken i dom flesta (alla?) husen och har du tur hamnar man i en korridor där städning och diskning sköts vilket inte jag lyckades med under det året jag bodde där.
Grönområden finns mellan husen där grillar finns uppsatta och en festlokal man kan hyra.
Få gratisparkeringar utanför.
El/internet/tv ingår.

Kan nog skaffa fram bilder från ett rum om du vill

Inte överdrivet lyhört heller
Citera
2012-07-16, 17:39
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjalmarhjalmar
Närmare Ica/Willys och universitetet. Alla är korridorer förutom lägenheterna på sörbyängsvägen.
Ganska stora badrum med kaklade väggar som gjordes för inte allt för längesen. Annars är rummen kvadratiska med en garderob + hall. Öbo har även renoverat köken i dom flesta (alla?) husen och har du tur hamnar man i en korridor där städning och diskning sköts vilket inte jag lyckades med under det året jag bodde där.
Grönområden finns mellan husen där grillar finns uppsatta och en festlokal man kan hyra.
Få gratisparkeringar utanför.
El/internet/tv ingår.

Kan nog skaffa fram bilder från ett rum om du vill

Inte överdrivet lyhört heller
Hur mkt kylskåp och frys finns det på tybble? Kan man storhandla eller får man bara plts med en liter mjölk och ett paket köttbullar?
Citera
2012-07-16, 17:45
Medlem
hjalmarhjalmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktSuddiGum
Hur mkt kylskåp och frys finns det på tybble? Kan man storhandla eller får man bara plts med en liter mjölk och ett paket köttbullar?

I mitt kök var det 1 stor frys och två kylskåp. Man hade ett fack i frysen och en hylla i kylskåpet så storhandling var inte någon större idé. Men en del väljer att skaffa ett eget kylskåp som man sätter inne i rummet.
Citera
2012-07-16, 18:28
Medlem
Anmälde intresse hos 3 st studentlägenheter i grankotten, sista anmälningsdag är idag. Ska man inte få meddelande idag då också?

btw så har jag runt 135 dagar, finns det ens någon chans att få en lägenhet vid grankotten då?
Citera
2012-07-16, 18:44
Medlem
hjalmarhjalmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tetris-tias
Anmälde intresse hos 3 st studentlägenheter i grankotten, sista anmälningsdag är idag. Ska man inte få meddelande idag då också?

btw så har jag runt 135 dagar, finns det ens någon chans att få en lägenhet vid grankotten då?

Kommer nog svar imorgon om du nu är bland dom 5 högsta. Helt omöjligt är det inte om du är bland dom 5 första, men ser inte direkt ljust ut heller då det är högt tryck på hösten och inte många tackar nej.
Citera
2012-07-16, 18:48
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjalmarhjalmar
Kommer nog svar imorgon om du nu är bland dom 5 högsta. Helt omöjligt är det inte om du är bland dom 5 första, men ser inte direkt ljust ut heller då det är högt tryck på hösten och inte många tackar nej.
Usch nästan tappat hoppet om att få tag i en vettig lägenhet :S
Citera
2012-07-16, 19:27
Medlem
Citat:

Svårt att svara med säkerhet på din fråga då söktrycket och andra sökandes köpoäng avgör. Det finns dock statistik över tidigare månaders köpoäng.

http://www.obo.se/sv/Bostader/Statistik-kopoang/
Citera
2012-07-16, 20:37
Medlem
Lecapitaines avatar
Citat:

Det kommer fler senare, i vilket fall som helst så har du bostadsgaranti!
Citera
2012-07-16, 20:41
Medlem
Lecapitaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tizo
Svårt att svara med säkerhet på din fråga då söktrycket och andra sökandes köpoäng avgör. Det finns dock statistik över tidigare månaders köpoäng.

http://www.obo.se/sv/Bostader/Statistik-kopoang/
Läser jag fel i eller står det att man bör ha över 1000 poäng för lägenheter i brickebacken?
Citera
2012-07-16, 20:52
Medlem
Det är ingen som har vänner eller bekanta som hyr ut i andra hand? 1a eller 2a. Vi är ett par på 20 år som försöker hitta någonstans att bo. Har ca 5 köpoäng eller något men det räcker ju ingenstans, är anmäld till bostadsgarantin i och för sig men där hamnar man förmodligen i något ruckel i utkanten av stan som bara är tillfälligt tills man hittar något bättre. Lika bra att försöka!
Citera
2012-07-16, 21:36
Medlem
trallskruvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lecapitaine
Läser jag fel i eller står det att man bör ha över 1000 poäng för lägenheter i brickebacken?

Om man vill ha en "vanlig" lägenhet, dvs inte en studentlägenhet ja. Studentlägenhet var på ca 500
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in