2012-05-03, 00:38
Medlem
Kaixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingan77
Nollningen börjar den 29e augusti pågår i 4 veckor totalt med ett litet uppehåll i slutet fram till sista kvällen . Det kommer att vara diverse temakvällar minst en gång i veckan. är det något mer du undrar över är det bara att skriva över PM

Okej, men under dessa fyra veckor så har man föreläsningar? Tack för att du tar dig tid att svara
Citera
2012-05-03, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaix
Okej, men under dessa fyra veckor så har man föreläsningar? Tack för att du tar dig tid att svara

Ja, det har du. Men det är inga större problem på den första tentan om du inte är helt bakom flötet tror det va 95% som klarade första tentan i våras .
Citera
2012-05-03, 08:44
Medlem
Citat:
Ja, det har du. Men det är inga större problem på den första tentan om du inte är helt bakom flötet tror det va 95% som klarade första tentan i våras .

Roligt hur ekonomer antar att alla andra som pluggar "Handels" också är ekonomer.

Vad jag förstått så ska Kaix plugga Systemvetare och där var det långt ifrån 95% som klarade första tentan. (runt 42% U om jag inte missminner mig)
Citera
2012-05-03, 11:12
Medlem
Kaixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worglunk
Roligt hur ekonomer antar att alla andra som pluggar "Handels" också är ekonomer.

Vad jag förstått så ska Kaix plugga Systemvetare och där var det långt ifrån 95% som klarade första tentan. (runt 42% U om jag inte missminner mig)

Kan man se sådan här statistik på internet eller hur får man reda på detta?
Citera
2012-05-03, 14:41
Medlem
Citat:
Kan man se sådan här statistik på internet eller hur får man reda på detta?

När man studerar får man statistik på hur många som fick U, G respektive VG på tentorna när resultaten kommer. :]
Citera
2012-05-03, 16:06
Medlem
Lecapitaines avatar
Citat:
Nollningen börjar den 29e augusti pågår i 4 veckor totalt med ett litet uppehåll i slutet fram till sista kvällen . Det kommer att vara diverse temakvällar minst en gång i veckan. är det något mer du undrar över är det bara att skriva över PM
Och när du menar handels så menar du samtliga program som ingår i handelshögskolan. statistiker, systemvetare etc?
Citera
2012-05-03, 16:11
Medlem
Lecapitaines avatar
kanske en dum fråga, men när börjar ht 2012?
Citera
2012-05-03, 17:24
Medlem
Kaixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worglunk
När man studerar får man statistik på hur många som fick U, G respektive VG på tentorna när resultaten kommer. :]

Fan vad tufft Vad är anledningen till detta?
Citera
2012-05-03, 17:25
Medlem
Kaixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lecapitaine
kanske en dum fråga, men när börjar ht 2012?

Enligt universitetets hemsida börjar höstterminen den tredje september.
Citera
2012-05-04, 21:27
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Många som sökt till Systemvetenskap HT-2012...

Citat:
Ursprungligen postat av lehleh
...
Förväntas man ha med egen bärbar dator till skolan och ha på lektionerna eller klarar man sig utan?
Citera
2012-05-04, 21:53
Medlem
lehlehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktSuddiGum
Förväntas man ha med egen bärbar dator till skolan och ha på lektionerna eller klarar man sig utan?

Skulle nog säga att dator är så nära obligatoriskt det kan bli utan att bli obligatoriskt. Första delkursen klarar du dig utan men resterande borde egentligen egen dator vara ett formellt krav.

Finns få datorer i salarna som vi använder och alla har i regel sin egen dator med sig (skolans datorer står i princip orörda av oss elever när vi har föreläsningar iofs men man har liksom sin egen)
Citera
2012-05-04, 21:55
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehleh
Skulle nog säga att dator är så nära obligatoriskt det kan bli utan att bli obligatoriskt. Första delkursen klarar du dig utan men resterande borde egentligen egen dator vara ett formellt krav.

Finns få datorer i salarna som vi använder och alla har i regel sin egen dator med sig (skolans datorer står i princip orörda av oss elever när vi har föreläsningar iofs men man har liksom sin egen)
Gissade nästan det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in