Citat:
Ursprungligen postat av kebabkungen!!
Känner 3 polare pluggar i örebro och bor på studentgatan och säger det är super! Hur fick du lägenheten/rummet? Hur mycket poäng har du @ öbo.se?
Jag ska plugga systemvetenskap!
Grattis, fan va kul! Jag hade kanske...180 ngt, jag började i mars-april tror jag, kunde börjat ännu tidigare egentligen. Hade en polare som tipsade o rekommenderade Örebro, verkar för övrigt svinsoft ställe att plugga vid. Lokalerna är fräscha as hell, faciliteter nästan överallt och urvalet av matsalar, pentryn och skrivrum mm. gör att det känns riktigt aktuellt. Campusområdet känns som ett Uni i USA, många gräsmattor, området kring gymmet o idrottsplanen känns riktigt fab. Mitt första intryck av dagen var galant, grejen är den att jag ändå föredrar Sthlm, har min tjej här etc etc...om ngn har nåt sjysst tips på long-distance-solutions så tip me haha!
Jag tror att de allra flesta får, killen som tipsade om Öbo bodde själv i "nödlösningslägenhet" första månaden men fick en lägenhet i...tror det var Grankotten därefter Studentgatan. Googla Studentgatan etc så kommer massa bloggar upp och folk som postat bilder o grejer, tips!
(ps googlar du nummer på huset där du skall bo får du kanske upp exakta bilder på vilka Ronnys som bodde där innan dig; )