2011-08-10, 18:24
Medlem
08oss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Fick tillfällig lägenhet genom bostadsgarantin idag. Ska tydligen dela den med någon/några i Vivalla
När anmälde du dig till bostadsgarantin?
Citera
2011-08-10, 20:00
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08os
När anmälde du dig till bostadsgarantin?

För två veckor sedan ungefär.
Citera
2011-08-10, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worglunk
Köpoäng man behöver för lägenheter minskar ganska kraftigt en bit in på terminerna. Om inte annat har du gott om tid på dig att anmäla dig till alla de dussintals privata fastighetsbolagen som finns. Jag fick lägenhet (och en hel del andra erbjudanden) genom att helt enkelt anmäla intresse och ringa runt till privata bolag. Även om vissa privata bolag har lite högre hyror kompenseras detta lätt genom bostadsbidrag (som enda boende in en halvstor 1a med 4k hyra får man typ 1.1k i bostadsbidrag och man närmar sig då hyran för vanliga studentboenden). Kan nämna att alla de vänner jag har som varit i liknande sits som dig har i nuläget lägenhet. Om jag ska vara helt ärlig är tror jag inte att öBo kastar ur dig ur bostadsgarantiboenden om det går över en termin (har flera vänner som bott typ 1½ termin och liknande i sådana boenden, och i andra fall har öBo fixat en lägenhet på andra håll åt dem).

Förstår att mycket av det jag skriver inte låter särskilt säkert, men jag lovar dig att boende fixar sig om du hoppar på och stannar på din utbildning.

Jag lugnas lite av dina ord. Jag jobbar stenhårt för att försöka få något privat. Uppdaterar hela HELA tiden och ser till att jag är först på annonserna. Ändå så försvinner dem snabbare än vad jag har hunnit reagera på, känns omöjligt. OBO.se är ju heelt kört.

Bostadsbidrag är kört för mig, jag jobbade förra året och kom över deras ribba. Så det suger

Sista hoppen är nu privat. Wish me luck..
Citera
2011-08-11, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Fick tillfällig lägenhet genom bostadsgarantin idag. Ska tydligen dela den med någon/några i Vivalla

Samma här :-) Hur många ska du bo med?
Citera
2011-08-21, 19:35
Medlem
mangethegamers avatar
En snabb fråga bara:
Någon som vet när första utbetalningen av CSN kommer?
Brukar kunna skilja mellan olika universitet, hur snabbt det skickar inte registreringsgrejs och annat.
Eftersom man redan imorgon kan lämna studieförsäkran undrar jag hur lång tid det kommer ta?

Samt bör man redan till första föreläsningen (29 aug) skaffat kurslitteratur?
Citera
2011-08-21, 23:53
Medlem
Sitter och är lite nervig inför starten på ÖU, är det nu på onsdag första dagen är som man ska gå?
Citera
2011-08-22, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOverall
Sitter och är lite nervig inför starten på ÖU, är det nu på onsdag första dagen är som man ska gå?

Introdagen är 24e ja.
Citera
2011-08-22, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabkungen!!
Introdagen är 24e ja.

Min är den 25:e, men det varierar väll förstås på vilken sektion man tillhör.
Citera
2011-08-22, 17:55
Medlem
Kanske lite väll offt, men ska man anmäla sig till kursen via ÖUs hemsida?? Eller räcker det med att man har registrerat sig? Snabba svar helst
Citera
2011-09-12, 20:17
Bannlyst
Jag kommer att ha 180 ködagar i Januari. Räcker det för att fixa en lgh på studentgatan?
Citera
2011-09-13, 01:56
Medlem
08oss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indianasoulman
Jag kommer att ha 180 ködagar i Januari. Räcker det för att fixa en lgh på studentgatan?
Tveksamt, just nu finns det 2 lägenheter på studentgatan, poäng plats 5 är 339 och 179, så skulle inte tro det, men alltid värt att försöka med de poängen
Citera
2011-09-13, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 08os
Tveksamt, just nu finns det 2 lägenheter på studentgatan, poäng plats 5 är 339 och 179, så skulle inte tro det, men alltid värt att försöka med de poängen

Okay, men i januari lär väl det finnas fler lediga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in