Citat:
Ursprungligen postat av Worglunk
Köpoäng man behöver för lägenheter minskar ganska kraftigt en bit in på terminerna. Om inte annat har du gott om tid på dig att anmäla dig till alla de dussintals privata fastighetsbolagen som finns. Jag fick lägenhet (och en hel del andra erbjudanden) genom att helt enkelt anmäla intresse och ringa runt till privata bolag. Även om vissa privata bolag har lite högre hyror kompenseras detta lätt genom bostadsbidrag (som enda boende in en halvstor 1a med 4k hyra får man typ 1.1k i bostadsbidrag och man närmar sig då hyran för vanliga studentboenden). Kan nämna att alla de vänner jag har som varit i liknande sits som dig har i nuläget lägenhet. Om jag ska vara helt ärlig är tror jag inte att öBo kastar ur dig ur bostadsgarantiboenden om det går över en termin (har flera vänner som bott typ 1½ termin och liknande i sådana boenden, och i andra fall har öBo fixat en lägenhet på andra håll åt dem).
Förstår att mycket av det jag skriver inte låter särskilt säkert, men jag lovar dig att boende fixar sig om du hoppar på och stannar på din utbildning.
Jag lugnas lite av dina ord. Jag jobbar stenhårt för att försöka få något privat. Uppdaterar hela HELA tiden och ser till att jag är först på annonserna. Ändå så försvinner dem snabbare än vad jag har hunnit reagera på, känns omöjligt. OBO.se är ju heelt kört.
Bostadsbidrag är kört för mig, jag jobbade förra året och kom över deras ribba. Så det suger
Sista hoppen är nu privat. Wish me luck..