2010-02-08, 20:46
Medlem
Pierrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shiaha
I höstas när jag skulle söka så fick jag efter låååång tid en 13kvm på rackarberget. Inflytt 1:a oktober och kursen startade i augusti. Detta med 780 ködagar på halsen, så det är riktigt svårt kan jag säga. Det är säkert lättare på kantorn, men det ligger också på "fel" sida om stan.

Aj fan.. Låter inte hoppfullt . Hur gjorde du under tiden då?
Citera
2010-02-08, 20:55
Medlem
Eko_s avatar
Hur är det med att hitta lägenhet i flogsta då? Kan 200-250 ködagar räcka?
Citera
2010-02-08, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eko_
Hur är det med att hitta lägenhet i flogsta då? Kan 200-250 ködagar räcka?

Lägenhet eller studentrum i korridor? Lägenhet kan du glömma med under 1000 ködagar. Studentrum räcker det garanterat, om du försöker lite.
Citera
2010-02-08, 21:30
Medlem
KattOchPringless avatar
När ni snackar om ködagar syftar ni på vasakronans studentstaden va? Heimstaden kan man väl inte ställa sig i kö till, eller?
Citera
2010-02-08, 21:47
Medlem
Eko_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perik911
Lägenhet eller studentrum i korridor? Lägenhet kan du glömma med under 1000 ködagar. Studentrum räcker det garanterat, om du försöker lite.
Yes, ber om ursäkt, menar såklart studentrum.
Citera
2010-02-08, 22:44
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierren
Precis, det är mycket svårare (läs omöjligt) att få drägligt boende med få ködagar vid terminsstarter.

Så det är värt att göra en intresseanmälan i mitten av sommaren istället för i slutet av sommaren då?
Citera
2010-02-08, 22:56
Medlem
HippieXs avatar
Extremo;

Ja, börja sök bostad i Juli.
Citera
2010-02-08, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pierren
Aj fan.. Låter inte hoppfullt . Hur gjorde du under tiden då?

Jag fick boende via nation istället!! =) sjukt mycket bättre än vasakronan och heimstaden!
Citera
2010-02-08, 23:18
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HippieX
Extremo;

Ja, börja sök bostad i Juli.

Intressant, får väl göra det. Har stått i kö hos Vasakronan sedan juli 09, så jag tror inte på Rackarberget eller Gamla Studentstaden, blir väl Kantorn. Verkar inte helt fel iaf. Även om det ligger i norra delen, får flytta när jag fått mina ködagar annars
Citera
2010-02-11, 18:43
Medlem
Skulle bara vilja tillägga lite om Flogsta Bor i höghusen (dock inte i korridor) och jag trivs som fan. Jag skulle kalla det ett mycket lugnt område då jag kan sova mycket gott om nätterna och kommer inte byta. Isåfall skulle det bli bostadsrätt! Studentvägen t.ex har jag hört sämre om rent ljudmässigt, men det finns väl alltid två sidor av ett mynt (eller fler, beroende på vilka som snackar). De som bor i korridor här har inte klagat, förutom en snubbe som har en spanjorska till granne. Denna verkar gilla att prata i 10 000 decibel i telefon om nätterna! Det handlar om tur när det gäller korridor, överallt.

Folk kanske tycker det är långt från stan, men jag tycker det är nära med 10 minuter cykling till centrum då jag bodde 8 km från centrum i min gamla stad. Sen att det ser ut som Bratislava är en annan femma
Citera
2010-02-16, 19:37
Medlem
vinjetts avatar
Hur är lägenheterna hos Majklockan på Luthagsesplanaden?
Citera
2010-02-17, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinjett
Hur är lägenheterna hos Majklockan på Luthagsesplanaden?

De har fått mycket kritik. Majklockan har stått på konkursens rand (vet inte hur det är just nu) och har haft stora problem med underhållet av fastigheterna. Vidare är läget tristaste tänkbara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in