2006-12-05, 19:29
Bannlyst
*Bump*

Hur fungerar det när man får bostad, om sista ansökningsdag är den 7/12, skickar de då ut ett brev till dem som sökt lägenheten och haft längst ansökningstid, och därefter har personen sex dagar (läste nått om det högre upp i tråden) på sig att svara?

Anledningen till att jag undrar är att jag sökt ett par lägenheter med sista dag just sjunde, men eftersom antagningsbeskedet inte kommit än så kan jag inte skicka in och svara. Planen är istället att hinna få antagningsbeskedet (kommer mellan 11 och 16e)och sen svara ja till lägenheten, utan att behöva vänta på att alla andra ska få "ja" och sen börja söka, då kötiderna som behövs lär öka rejält. Vad säger ni, går det? Förstår ni vad jag menar?

Hur skulle ni rangordna Rackarberget, Studentstaden samt Kantorsgatan mot varandra? Vart vill jag helst bo?
Citera
2006-12-05, 22:18
Medlem
Noonahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njurpaj
Hur skulle ni rangordna Rackarberget, Studentstaden samt Kantorsgatan mot varandra? Vart vill jag helst bo?

Självklart beror det på vilken institution (campus) du ska gå eller cykla iväg till varje morgon, men skulle jag få välja skulle det bli:

1. (Gamla) Studentstaden. Sköna små lummiga kvarter och vackra hus.
2. Rackarberget. Inte renoverat på ett bra tag men fortfarande ses det som ett bra område att bo i och som jag skrev i inlägget ovanför är rummen inbodda utan att vara sunkiga.
3. Kantorn. Långt till stan och...ja. Två hus på en tvättstuga med en maskin säger väl allt?
Citera
2006-12-06, 05:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noonah
Självklart beror det på vilken institution (campus) du ska gå eller cykla iväg till varje morgon, men skulle jag få välja skulle det bli:

1. (Gamla) Studentstaden. Sköna små lummiga kvarter och vackra hus.
2. Rackarberget. Inte renoverat på ett bra tag men fortfarande ses det som ett bra område att bo i och som jag skrev i inlägget ovanför är rummen inbodda utan att vara sunkiga.
3. Kantorn. Långt till stan och...ja. Två hus på en tvättstuga med en maskin säger väl allt?

Humaniora ska det läsas. Har ingen aning om det är gamla studenstaden, är Studenstaden 22, vad det nu innebär... Tack.
Citera
2006-12-06, 13:38
Medlem
Noonahs avatar
Citat:
Humaniora ska det läsas. Har ingen aning om det är gamla studenstaden, är Studenstaden 22, vad det nu innebär... Tack.

Jodå, då tycker jag du ska skatta dig lycklig, att bo på Studentstaden som första boende är inte många förunnat :)

Humaniora säger du, då gissar jag att du ska läsa på SVC, ligger kanske fem minuters gångväg därifrån.
Citera
2006-12-06, 17:34
Bannlyst
Citat:
Jodå, då tycker jag du ska skatta dig lycklig, att bo på Studentstaden som första boende är inte många förunnat

Humaniora säger du, då gissar jag att du ska läsa på SVC, ligger kanske fem minuters gångväg därifrån.

Skit, någon hann före, nu lutar det åt Rackarbergsgatan, vad säger folk om den?
Citera
2006-12-06, 18:46
Medlem
Maliks avatar
Kantorn är väl inte särskilt långt från stan? Typ 2, eventuellt 3 km, eller något.
Citera
2006-12-06, 19:52
Medlem
Aquabots avatar
Citat:
Skit, någon hann före, nu lutar det åt Rackarbergsgatan, vad säger folk om den?
Rackarberget ligger ju precis bredvid studentstaden, det är två kvarter som inte är separerade på något sätt, den enda skillnaden är att det är olika hustyper.

Citat:
Ursprungligen postat av Malik
Kantorn är väl inte särskilt långt från stan? Typ 2, eventuellt 3 km, eller något.
Det är ju långt som fan ju! Tror nog till och med att det fyra kilometer, det (student)området är det värsta i Uppsala. Långt till allt, fel sida om ån och järnvägen, inga bra matbutiker, deprimerande omgivningar osv osv.
Citera
2006-12-06, 20:13
Medlem
Xalixuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aquabot
Det är ju långt som fan ju! Tror nog till och med att det fyra kilometer, det (student)området är det värsta i Uppsala. Långt till allt, fel sida om ån och järnvägen, inga bra matbutiker, deprimerande omgivningar osv osv.

Nja, nu tar du väl i lite. Det är max 2 kilometer in till centrum och det ligger ju rätt nära Willys också. Kan hålla med om att ICA och Netto inte är mycket att hänga i julgranen i och för sig.

Omgivningen är väl inte den roligaste kanske, men jämför man med flogsta är det väl inte så stor skillnad. Man har ju moskén att titta på om inte annat.
Citera
2006-12-06, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aquabot
Rackarberget ligger ju precis bredvid studentstaden, det är två kvarter som inte är separerade på något sätt, den enda skillnaden är att det är olika hustyper.

Kalas, då hoppas vi på inflyttning där då.

Sernandersväg såg jag att det fanns mängder med tomma lägenheter där, kanske en utväg om det andra skiter sig.
Citera
2006-12-07, 04:11
Medlem
Noonahs avatar
Citat:
Kalas, då hoppas vi på inflyttning där då.

Sernandersväg såg jag att det fanns mängder med tomma lägenheter där, kanske en utväg om det andra skiter sig.

Klart du ska ta det du få, men ta Rackarberget före Kantorn och Floggan om du kan. Det första har du redan fått åsikter om och Flogsta ligger en bra bit från både "stan" och nationerna så håll dig helst borta från det om du inte vill sitta och spela WoW hela dagarna istället för att sitta och plugga på nåt trevligt bibliotek.
Citera
2006-12-07, 12:27
Medlem
boogeys avatar
Citat:
Klart du ska ta det du få, men ta Rackarberget före Kantorn och Floggan om du kan. Det första har du redan fått åsikter om och Flogsta ligger en bra bit från både "stan" och nationerna så håll dig helst borta från det om du inte vill sitta och spela WoW hela dagarna istället för att sitta och plugga på nåt trevligt bibliotek.

Så särskilt långt och jobbigt att ta sig till Engelska parken från Flogsta vill jag ändå inte säga att det är, man rullar snabbt ner dit med en cykel.

Men visst, från Rackarberget är det ju nästan så att man kan se skolan genom fönstret. Lägger man till mycket trevligare omgivningar i allmänhet och närmre till allt så finns det ju inget att snacka om.

Går det inte vägen så skulle jag rekommendera Flogsta om man ska läsa på SVC, närmare och mycket smidigare cykelväg.
Citera
2006-12-08, 11:40
Medlem
Aaksels avatar
Kommer eventuellt att börja plugga i Uppsala till hösten 2007. Men nu är det såhär att jag inte har ställt mig i bostadskö någonstans.. Är det helt kört för mig då om jag inte vill bo i kartong? Eller finns det möjligheter att få bostad trots det? Skulle helst inte bo i ngn studentkorridor med delat kök och sånt.. men om inget annat finns får väl det duga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in